in ,

Broadcasting from Home

Eνας ραδιοφωνικός σταθμός LIVE και ON LINE από το σπίτι.

Το έχουμε ξαναπεί. Η εργασία από το σπίτι ούτε κατι καινούργιο είναι, ούτε αφορά όλους μας φυσικά. Εάν είσαι ταξιτζής, προφανώς δεν μπορείς να εργάζεσαι στο σπίτι. Ούτε εάν επαγγέλεσαι μανάβης η κρεοπώλης η ηλεκτρολόγος κτλ.

Εάν όμως εργάζεσαι σε ραδιοφωνικό σταθμό? Ειτε ως ραδιοφωνικός παραγωγός, η τεχνικός η διαφημιστής η οτιδήποτε άλλο? Τους τελευταίους μήνες όλα τα έντυπα και οι ιστοσελίδες του εξωτερικού γύρω από τον τομέα του broadcast ασχολούνται ακριβώς με αυτό.

Και όχι άδικα. Και όχι τυχαία καθώς οι περιστάσεις λόγω κορωνοιού με εγκλεισμούς των πολιτών στο σπίτι έχει φέρει τα πανω κάτω σε όλες τις αγορές. Και στην αγορά του ραδιοφώνου. Σε προηγούμενο άρθρο περιγράψαμε την επαγγελματική ζωή ένος ραδιοφωνικού παραγωγού από το σπίτι του.

Δεν έχει νόημα να αναφερθούμε ξανά στο γιατί μπορείς να εργάζεσαι ως ραδιοφωνικός παραγωγός από το σπίτι σου. Το έχει καταλάβει όλη η broadcast οικουμένη ότι γίνεται. Οι ιδιοκτήτες των σταθμών το έχουν καταλάβει όμως?

Η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών των ραδιοφωνικών σταθμών δεν έχει σχέση με το ραδιόφωνο. Λογικό. Όταν είσαι επιχειρηματίας – και το ραδιόφωνο είναι μια επιχείρηση – δεν σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζεις το πώς λειτουργεί τεχνικά και εκτελεστικά.

Βάζεις κάποιον γνώστη του αντικειμένου Γενικό Διευθυντή να κανει την δουλειά. Άσε που ως επιχειρηματίας μπορει να έχεις 3-4 διαφορετικές επιχείρησεις. Μπορει να σου ανήκει μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, μια αλυσίδα εστιατορίων, ένας ραδιοφωνικός σταθμός, ένα ξενοδοχείο κτλ. Είσαι σε όλα ιδιοκτήτης ως επιχειρηματίας φυσικά, αλλα σε όλα έχεις προσλάβει και έναν Γενικό Διευθυντή που «ξέρει και το τρέχει το μαγαζί σου».

Οπότε ο κλήρος πέφτει στον Γενικό Διευθυντή του σταθμού, εκτός και έαν γίνεται λόγος για έναν σταθμό που ιδιοκτήτης, Διευθυντής Προγράμματος, Τεχνικός Διευθυντής κτλ όλα είναι ένας. Να μην μπω σε λεπτομέρειες γιατι αυτό το σενάριο δεν είναι καλό.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, είτε είσαι μόνο ο επιχειρηματίας είτε είσαι ο Mr. taxeroola, αναλογίσου τι πρέπει τώρα να κάνεις για το μέλλον του σταθμού σου.

Φαντάσου λοιπόν ότι στις εγκαταστάσεις σου, στο χώρο που φιλοξενεί τον σταθμό σου, δεν υπαρχουν πια καν studios. Ούτε ON AIR ούτε PRODUCTION. Επίσης δεν υπαρχουν γραφεία πια για τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες σου.

Όλοι τους, είτε είναι παρουσιαστές, παραγωγοί, εργαζόμενοι στο διαφημιστικό τμήμα, στο λογιστήριο κτλ. Όλοι εργάζονται πια από το σπίτι τους. Βασικά υπάρχει μόνο ένας χώρος που φιλοξενεί μια τεχνική περιοχή με άρτια υποδομή και οι Τεχνικοί σου που την παρακολουθούν.

Κάποιος με φυσική παρουσία όταν αυτό χρειαστεί ενώ όλοι οι υπόλοιποι μέσω Ethernet οn line και Viber, Skype η τηλέφωνο. Από το σπίτι τους. Τεχνικοί και ηχολήπτες. Η επίβλεψη και ο χειρισμός γίνεται από το σπίτι.

Ο Production manager φτιάχνει τo καθημερινό imaging στο σπίτι και το τοποθετεί στο σύστημα on line. Και όλα στο σταθμό είναι ON LINE, και ΟΛΟΙ επίσης. Για παράδειγμα. Οι πωλητές σου βρίσκονται έξω μονο για να κλείσουν πελάτη και ίσως τον κλείνουν πια και από το σπίτι τους – με email, τηλέφωνο, skype – on line παρουσιαση, και να το deal για συνεργασία με τον σταθμό.

Έχουν ένα λαπτοπ η τάμπλετ ο καθένας, με το οποίο μόλις κλείσουν πελάτη για διαφήμιση, στέλνουν την εντολή διαφήμισης στο online virtual λογιστήριο. Ενημερώνουν γραπτώς πόσα χρήματα θα διαθέσει ο πελάτης και λεπτομέρειες για το on line τιμολόγιο.

Επίσης ο συνεργάτης του σταθμού που είναι υπεύθυνος για την ροή βλέπει on line στο σύστημα τι γίνεται και κάνει τον προγραμματισμό των σποτ στον αέρα. Οι άνθρωποι του λογιστήριου από το σπίτι τους, αφου έχουν ενημερωθεί στέλνουν στον πελάτη μέσω email το τιμολόγιο και λεπτομέρειες για την πληρωμή κτλ Φυσικά ταυτόχρονα έχει ενημερώθεί μέσω του συτήματος on line και το διαφημιστικό τμήμα για το πόσα σποτ, με πόσα δευτερόλεπτα κτλ θα παίξει η διαφήμιση.

Όλοι από το σπίτι, στο σαλόνι τους, άνετα, έχοντας απλά πρόσβαση στο σύστημα του σταθμού. Ούτε ταλαίπωρες μετακινήσεις για όλους, έξοδα μετακίνησης, χάσιμο χρόνου, σε ξεκούραστο περιβάλλον, και όπως έχουν δείξει μελέτες ΟΛΟΙ, ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ.

Ο παραγωγός / παρουσιαστής, όπως περιγράψαμε σε προηγούμενο άρθρο, «βγαίνει» καθημερινώς από το σπίτι του στον αέρα. Ο ηχολήπτης, ο τεχνικός, ο playlister, ο λογιστής, ο διαφημιστής σου κτλ, όλοι από το σπίτι τους, από τον υπολογιστή τους, μπαίνουν στο σύστημα και κάνουν ότι χρειάζεται να κάνουν.

Δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ λόγος να βρίσκεται καποιος πια στις εγκαταστάσεις του σταθμού. Όλα μπορούν να γίνονται απο το σπίτι και ορισμένα ακόμη καλύτερα και ευκολότερα. Και επειδή ως επιχειρηματίας σε ενδιάφερει να αποδίδει περισσότερο και η ραδιοφωνική σου επιχείρηση, και θέλεις τους υπαλλήλους σου να είναι πιο παραγωγικοί και πιο ξεκούραστοι, να έχουν περισσότερο χρόνο ελεύθερο κτλ μήπως είναι καιρός να το σκεφτείς και να αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο λειτουργείς τον σταθμό σου?

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Podcasting. Νεωτερισμός η απλά μια μόδα?

Δήλωση κεραιών ραδιοφωνικών σταθμών