in ,

LoveLove

Είσαι λοιπόν ένας ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού σε μια πόλη της Ελλάδας

και θέλεις να ενημερώσεις ορισμένους νέους παρουσιαστές σου τι πρέπει να λένε και τι όχι . part 1

Broadcastnews Radio station

Είσαι λοιπόν ένας ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού σε μια πόλη της Ελλάδας.

ΜΕΡΟΣ Α.

Και ανακάλυψες λοιπόν μερικά ανεκπαίδευτα ταλέντα που διαθέτουν καταρχήν καλές
φωνές και ως παρουσίες έχουν «κάτι».

Και φυσικά σκοπεύεις να τα βγάλεις στον αέρα του
σταθμού σου. Επίσης θέλεις να συμβάλλουν με τις εκπομπές τους στην εμπορικότητα του
σταθμού, και αναρωτιέσαι τι πρέπει να τους μάθεις να λένε και τι να μην λένε. Βασικά, το
λέμε απλά, θέλεις «γρήγορα» να τους δώσεις κατευθύνσεις με επιτυχία.

Το να κατευθύνεις εκκολαπτόμενα ταλέντα ώστε να γίνουν εμπορικοί παρουσιαστές ΔΕΝ
είναι εύκολη υπόθεση. Και συνήθως στις πιο μικρές ραδιοφωνικές αγορές, δεν υπάρχουν
και τα χρήματα για να προσλάβεις έναν radio coach ως radio consultant εγχώριο η από το
εξωτερικό.

Οι έμπειροι σύμβουλοι που συνήθως είναι παλιοί ραδιοφωνατζήδες (οι οποίοι
έχουν περάσει από πολλά διαφορετικά  ραδιόφωνα από πολλές χώρες), είναι μια ακριβή
πολυτέλεια για έναν ραδιοφωνικό σταθμό της Ελλάδας σε μια πόλη με 50.000 κατοίκους.

Και επειδή όλο και περισσότεροι είναι οι ιδιοκτήτες σταθμών που κατά καιρούς με
ρωτούν για μερικά «βασικά» σε αυτό το άρθρο θα αφήσουμε λίγο τις τεχνολογικές
πρακτικές και θα ασχοληθούμε λίγο με άλλες «πρακτικές».

Αρχικά θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι αυτές οι κατευθύνσεις αφορούν σταθμούς με
ξεκάθαρο «εμπορικό» προφίλ. CHR, AC, SOFT AC etc. Πολύ συνοπτικά λοιπόν παραθέτω
μερικούς κανόνες για τον ΑΕΡΑ του σταθμού,  για τα υποψήφια ON AIR TALENT.

Πιστεύωότι θα βοηθήσουν και τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών κυρίως στην επαρχία
αλλα και τους ίδιους τους παρουσιαστές τους, φυσικά.

BASIC RADIO RULES

1.     Καταρχήν ΚΑΘΕ φορά όταν ξεκινάμε να πούμε κατι αναφέρουμε λιτά το όνομα
και την συχνότητα του σταθμού ( επίσης όταν αυτό που λέμε ξεπερνάει σε διάρκεια τα
45 δευτερόλεπτα λέμε ξανα το όνομα του σταθμού στο τέλος της πρόζας μας (πχ
FOX FM 100 αυτό ήταν το (τραγουδι και καλλιτέχνης …) και μπλα μπλα η  μόλις
ακούσαμε το (τραγούδι) από τον (καλλιτέχνης) εδώ στον  FOX FM 100  και μπλα
μπλα. ( Ό λόγος απλός και λέγεται brain washing, πλύση εγκεφάλου,

είναι ένας απλός τρόπος να διασφαλίσουμε ότι ο ακροατής μας ΞΕΡΕΙ σίγουρα ποιον σταθμό
ακούει KAI όταν δεν τον ακούει να μπορει γρήγορα να θυμηθεί ποιον άκουγε που του
άρεσε, και να το λεει και σε τρίτους)

2.     Ιδανικά ΠΑΝΤΑ είτε πριν από το όνομα και την συχνότητα του σταθμού, είτε μετά,
αναφέρουμε ποιο τραγούδι ακούσαμε και από ποιόν καλλιτέχνη. (Πάντα καποιος
ακροατής θέλει να μάθει ποιο είναι το υπέροχο τραγούδι που μόλις του έπαιξες)

3.     Αφού αναφέρουμε λοιπόν όνομα σταθμού συχνότητα τραγούδι καλλιτέχνη και ότι
έχουμε να πούμε δίχως πολλές φλυαρίες, σε περίπτωση που μετα ακολουθούν
διαφημίσεις,

ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν λέμε στον ακρατη μας κάτι του τύπου…έρχονται
διαφημίσεις και τα λεμε σε λίγο. (Οι ακροατές ΜΙΣΟΥΝ τις διαφημίσεις οσο τίποτε
άλλο στο ραδιόφωνο) για να μείνουν λοιπόν συντονισμένοι τους λέμε τι ακολουθει

ΜΕΤΑ τις διαφημισεις πχ 1-2 HIT – γνωστα τραγούδια / επιτυχίες. Αυτο είναι το
δόλωμα, για να παραμείνουν και μετα τις διαφημίσεις συντονισμένοι. ΠΧ μείνετε
κοντά μας εδώ στον FOX FM 100, σε λίγο έρχονται οι (καλλιτέχνης και το τραγούδι
του / τους)

4.     Πολλές φορές για να διασφαλίσουμε ότι ένας ακροατής μας θα παραμείνει
συντονισμένος του ρίχνουμε «δόλωμα» με βάση το «κουτσομπολιό» η καποια είδηση
πχ μείνετε συντονισμένοι εδώ στον FOX FM 100, και μετα το (τραγούδι καλλιτέχνης)
θα σας αποκαλύψουμε ποιος πασίγνωστος ηθοποιός έχει έρθει στη πόλη μας και
πιθανώς να τον πετύχετε σε καποιο καφέ (είδηση)…

Η μείνετε συντονισμένοι εδώ στον FOX FM 100, και μετα το (τραγούδι καλλιτέχνης) θα σας αποκαλύψουμε ποιος διάσημος ηθοποιός του Hollywood έχει ερωτευτεί τρελά Ελληνίδα από την πόλη μας και σκοπεύει να αγοράσει σπίτι εδώ για χάρη της κτλ ( κουτσουμπολιο)

5.     Όταν έχουμε σε μια εκπομπή 2 (η και περισσοτερους συμπαρουσιαστές) μαζί,
προσέχουμε παντα να μην «πατάει» ο ένας τον άλλο.

Ο ακροατής δεν έχει την πολυτέλεια να προβληματιστει και να αναλύσει την ώρα που ακούει στο ραδιοφωνο τιείπε η εννοούσε ο ένας κι ο άλλος παρουσιαστής, επειδη μιλάνε ο ένας πάνω από
τον άλλο. Όταν μιλανε όλοι μαζί το αποτέλεσμα είναι ένας φωνητικός αχταρμάς.

Αφήνουμε τον συμπαρουσιαστή μας να μιλήσει, μετα μιλάμε εμείς για να είναι ΠΟΛΥ
ευκολονόητο στον ακροατή που μας ακούει να καταλαβαίνει τι του λέμε.

6.     Τα προηγούμενα ισχύουν και για την περίπτωση που έχουμε έναν μόνο
παρουσιαστή ο οποίος παίρνει μια συνέτευξη από κάποιον τηλεφωνικά η μέσα στο
στούντιο, η ομιλεί με καποιον ακροατή. Και σε αυτην την περίπτωση ΔΕΝ «πατάμε»
αυτόν που είναι στο τηλέφωνο η τον καλεσμένο μας όταν μιλάει

7.     Ο χρόνος είναι χρήμα. Και οι ακροατές καταρχήν θέλουν να ακούνε μουσική. Σε
έναν μουσικό σταθμό δεν μιλάμε με τις ώρες (*εκτος από την πρωινή ζώνη που
επιτρέπεται λόγω ενημέρωσης κλτ) Ιδανικά οι πρόζες μας, οι ατάκες μας να μην
ξεπερνούν για κανένα λόγο το 1 λεπτό, ιδανικά 30 sec.

8.     ΔΕΝ λέμε Καλή ακρόαση. ΔΕΝ είμαστε ερασιτεχνικός σταθμός.

9.     Στο μικρόφωνο αποφεύγουμε να μιλάμε με τις ώρες για το τι αρέσει σε εμάς
προσπαθούμε πάντα να μιλάμε για το τι αρέσει στους ακροατές μας. Που σημαίνει
ψάχνουμε, ενημερωνόμαστε, βρίσκουμε τι τους αφορά.

10.  Πάμε ΠΑΝΤΑ προετοιμασμένοι στην εκπομπή μας, ξερουμε ΠΑΝΤΑ τι θα πούμε
ΔΕΝ παμε ΠΟΤΕ απροετοίμαστοι. Οι ακροατές λατρεύουν τους εκφωνητές που
φαίνεται στο μικρόφωνο πως «τοχουν». Για να φαίνεται ότι «τοχεις» πρέπει να ξέρεις
για το τι μιλάς και να είσαι προετοιμασμένος

11.  Δεν ξεχνάμε να βάζουμε κατά την διάρκεια της εκπομπής τυχόν jingles και
sweepers του σταθμού στον οποίο εργαζόμαστε. Δεν ξεχναμε να κανουμε αναφορες
στον αέρα που μας έχουν ζητηθεί από το διαφημιστικό τμήμα κτλ. Τρέχουν και
υποφέρουν οι άνθρωποι του διαφημιστικού μας τμήματος για να φέρνουν με κόπο
διαφημίσεις… οι οποίες είναι τελικά αυτές που μας πληρώνουν!

12.  Λέμε πάντα στο μικρόφωνο ποιοι είμαστε με το όνομα μας, πως μας λένε, 2-3
φορές την ώρα. Έτσι «χτίζουμε» το μόνιμο κοινό της εκπομπής μας, και φυσικά του
σταθμού.

13.  Εάν έχουμε χορηγό, τον…φροντίζουμε στο μικρόφωνο κατά την διάρκεια της
εκπομπής μας, ΔΕΝ τον αγνοούμε, ΔΕΝ ξεχναμε να τον αναφέρουμε. Είναι αυτός
που μας πληρώνει και αυτός που πιθανώς να επηρεάσει και άλλους (υποψήφιους)
πελάτες που ακούνε να διαφημιστούν στον σταθμό μας.

14.  Εάν έχουμε ως σταθμός (και πρέπει να έχουμε) ιστοσελίδα, υπενθυμίζουμε στους
ακροατές μας την διαδικτυακή διεύθυνση, τους ενημερώνουμε τι καλούδια έχει η
σελίδα μας (streaming πρόγραμμα, διαγωνισμοί, ειδήσεις, ενημέρωση, πληροφορίες,
παιχνίδια κτλ)

 

Συνεχίζεται

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by broadcastnews

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
Broadcastnews Hollywood

To Hollywood ζεσταίνει τις μηχανές, οι παραγωγές ξεκινάνε

Broadcastnews Radio staion 02

Είσαι λοιπόν ένας ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού σε μια πόλη της Ελλάδας