in ,

LoveLove

Εσύ ακόμα βάζεις τους παραγωγούς να κανουν εκπομπή από το στούντιο του σταθμού σου?

Φαίνεται ως ερώτηση ελαφρώς παράξενη για πολλούς ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών σταθμών στη χώρα μας. Εντάξει ο κορονοϊός έχει φέρει τα πάνω κάτω (και) στην ραδιοφωνική αγορά, το ξέρουμε όλοι αυτό. Ελπίζω.

Επίσης, εσεις που διαβάζετε τα άρθρα μας (και σας ευχαριστούμε πολύ) γνωρίζετε ότι το μέλλον για τους παραγωγούς και όχι μόνο είναι το home broadcasting, για την ακρίβεια το broadcasting from home.

Όμως κάπου εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν πια όπως φαίνεται. Έχουμε φύγει από το σενάριο «μήπως θα μπορούσαν οι παραγωγοί να κανουν τις εκπομπές από το σπίτι τους» και έχουμε φτάσει στο «κάνε την εκπομπή σου από το σπίτι σου».

Διότι και δεν γίνεται αλλιώς, και δεν μπορούν ΞΑΦΝΙΚΑ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ λογω πανδημίας και του «μένουμε σπίτι».

Ναι, μένουμε σπίτι, ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΓΑΖΌΜΑΣΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΙΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ. Και μένουμε και ασφαλείς.

Στην ερώτηση : Βάζετε τους παραγωγούς σας να κάνουν εκπομπή από το στούντιο του σταθμού?

41,7% σε πρόσφατη έρευνα, φέρεται να έδωσε ως απάντηση το όχι πλέον. Και αυτό στην μεγαλύτερη ραδιοφωνική αγορά του κόσμου των Η.Π.Α. Εντάξει σε απόλυτα νούμερα η Κίνα έχει τους περισσότερους ραδιοφωνικούς σταθμούς σε λειτουργία, αλλα εάν γίνεται λόγος για την χώρα με τους περισσότερους εμπορικούς σταθμούς οι Η.Π.Α. προηγούνται μακράν.

Επι της ουσίας είτε λόγω συνθηκών που προέκυψαν με την πανδημία και το μένουμε σπίτι, είτε διότι η τεχνολογία το επιτρέπει πια, ένα σημαντικό ποσοστό των εμπορικών σταθμών, εδώ και καιρό προσανατολίζεται στο broadcasting from home για τους μόνιμους συνεργάτες του. Και αναφερόμαστε στο 41,7% των εμπορικών σταθμών στις Η.Π.Α.

Στη πράξη οι σταθμοί έκαναν μια – όχι μεγάλη – επένδυση για κάθε έναν παραγωγό του σταθμού ξεχωριστά, προμηθεύοντάς τον με ένα βασικό εξοπλισμό για να μπορεί να κάνει εκπομπή από το σπίτι του. Αυτό αφορά όλους τους μόνιμους υπαλλήλους, ραδιοφωνικούς παραγωγούς, συνεργάτες των σταθμών αυτών. Επι της ουσίας το κόστος για κάθε παραγωγό είναι της τάξης των 500 με 1500 δολαρίων περίπου. Όμως τώρα ΚΑΙ οι παραγωγοί έχουν αρχίσει και διαπιστώνουν τα θετικά της νέας κατάστασης.

Ξυπνάς λίγο πριν την εκπομπή, γλιτώνεις χρόνο από άσκοπες μετακινήσεις από και προς το σταθμό, γλυτώνεις έξοδα μετακίνησης, δεν έχεις τον πονοκέφαλο της μετακίνησης, έχεις περισσότερο χρόνο για σένα, νιώθεις άνετα στο σπίτι σου, δεν χρειάζεται να…ντυθείς κάπως για να «πας» στη δουλειά σου, φτιάχνεις μόνος σου το καφεδάκι σου κτλ και το κυριότερο, γλιτώνεις χρήματα από τον μισθό σου.

Και οι σταθμοί όμως φαίνεται πως έχουν ανάλογα κέρδη-οφέλη. Τέλος οι αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές – θέμα τζιζ για την Ελλαδα πχ – μειωμένα τα έξοδα στο σταθμό, (ρεύμα, τηλέφωνα, λειτουργικά κτλ ) λιγότερα αναγκαία αναλώσιμα, και μια λίστα ακόμη από διάφορα άλλα.

Όλα αυτά τελικώς για τους σταθμούς, κάνουν το κόστος λειτουργίας μικρότερο, με αποτέλεσμα, μέσα σε λίγες εβδομάδες και όχι μήνες, να γίνεται απόσβεση του κόστους επένδυσης εξοπλισμού, για το broadcasting from home.

Οχι, δεν γνωρίζουμε – κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά – πόσο χρόνο θα κρατήσει ακόμη ο κορονοϊός ως πανδημία. Κυρίως όμως δεν ξέρουμε πόσο χρονικό διάστημα ακόμη θα αλλάζει τον ρου των επιχειρήσεων παγκοσμίως.

Και φυσικά, αυτό που ενδιαφέρει τον κλάδο μας, ΚΑΝΕΙΣ δεν ξέρει για πόσο ακόμη ο κορονοϊός θα συνεχίζει να επηρεάζει το ραδιόφωνο. Και δεν έχει επηρεάσει απλώς το ραδιόφωνο, έχει ΑΛΛΆΞΕΙ το ραδιόφωνο ως προς την λειτουργία του. Καλό θα είναι να το χωνέψουμε αυτό και στην χώρα μας, όσο είναι ακόμη νωρίς.

Εάν λοιπόν έχεις ραδιόφωνο, προτείνουμε να ξεκινήσεις να υιοθετείς την λογική του «έχω τους μόνιμους εργαζόμενους μου ραδιοφωνικούς παραγωγούς να εργάζονται κανονικά από το σπίτι τους» και τους εξασφαλίζω απλώς τον απαραίτητο εξοπλισμό. Εσύ ακόμα βάζεις τους παραγωγούς να κανουν εκπομπή από το στούντιο του σταθμού σου?

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ερασιτεχνικές άδειες για 40 WATT στα FM

Νέο τηλεοπτικό σποτ για τον Λουμίδης Παπαγάλος