in ,

LoveLove

Η ευελιξία είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στην σκηνοθεσία

Το σενάριο αποτελεί οδηγό για κάθε έργο, είναι χάρτης που όμως δεν αποτελεί εγγύηση για το αποτέλεσμα. Το location, οι συνθήκες γυρίσματος, η μέρα και πολλοί άλλοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για τον απρόβλεπτο παράγοντα που πάντα κάνει guest εμφάνιση εκεί που δεν το περιμένεις.

Το σενάριο δεν είναι το τέλος

Κάτι που φαίνεται ιδανικό στα χαρτιά μπορεί να φαίνεται φτωχό στην πραγματικότητα. Η ευελιξία του σκηνοθέτη και η συνεργασία του με τους ηθοποιούς μπορεί να δώσει άλλη πνοή σε μια σκηνή.
Μπορεί να είναι μια ατάκα ή ο διάλογος που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του ηθοποιού και χρειάζεται διαμόρφωση. Ή το κλάμα ενός ηθοποιού κατά την διάρκεια της σκηνής να κόβει από την δυναμική της ιστορίας, ενώ ένα συγκρατημένο κλάμα να «σπάει» την οθόνη και να απογειώνει την δράση.

Πάντα σε επιφυλακή

Σε κάθε γύρισμα μπορούν να προκύψουν πολλά προβλήματα. Η ικανότητα για άμεσες λύσεις είναι αναγκαία. Ο σκηνοθέτης πρέπει να έχει πάντα καθαρό μυαλό για να δει και να διορθώσει ή προσαρμόσει το γύρισμα στις δυσκολίες που προκύπτουν. Για αυτόν τον λόγο ο σκηνοθέτης πρέπει να έχει στο μυαλό του την «αίσθηση» της ταινίας για να μπορεί ευέλικτα να προσαρμόσει όποια σκηνή χρειάζεται χωρίς όμως να αλλάξει την ροή της ιστορίας.

Ομαδικό πνεύμα

Τα συνεργεία αποτελούνται από πολλούς ανθρώπους, με διαφορετικούς χαρακτήρες που καλούνται να δουλέψουν μαζί, συχνά υπό την πίεση του χρόνου. Αυτός ο συνδυασμός αρκετές φορές προκαλεί εντάσεις που εκτός από τα προβλήματα που προκύπτουν μπορούν να καταστρέψουν το γύρισμα. Ο σκηνοθέτης καλείται να δημιουργήσει και να συντηρήσει το ομαδικό πνεύμα κάνοντας κάθε μέλος του συνεργείου κομμάτι της διαδικασίας. Όλες οι ειδικότητες συντελούν στο να γεννηθεί το τελικό έργο και η δουλειά του σκηνοθέτη είναι να εμπνεύσει την ομάδα του για να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.

Η δημιουργικότητα

Ανάμεσα στα προβλήματα, στην κούραση, στις εντάσεις, στον χρόνο που τρέχει, η δημιουργικότητα πρέπει να παραμείνει ζωντανή.

What do you think?

Written by Eleni Agathonikiadou

Η Ελένη Αγαθονικιάδου γεννήθηκε στο Μπρνο της Τσεχίας (στην πόλη του Μίλαν Κούντερα). Σπούδασε δημοσιογραφία και σκηνοθεσία. Έχει βραβευτεί το 1998 στην Τσεχία και την Αυστρία για την μικρού μήκους ταινία "Η μύγα". Εργάζεται στην Ελλάδα και στην Τσεχία σε τηλεοπτικά σήριαλ, ντοκιμαντέρ, θεατρικά έργα και σε ταινίες μεγάλου μήκους.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Όλο και περισσότεροι εμπορικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί βάζουν «λουκέτο» Γιατί άραγε?

Οι υπηρεσίες που παρέχει το Voicecasting.gr