in ,

LoveLove

Πεθαίνει το ραδιόφωνο?

broadcastnews on air aev

 

Την τελευταία 20ετία δεν θυμάμαι ακριβώς πόσες φορές έτυχε να ακούσω απόψεις του γιατι πεθαίνει το ραδιόφωνο. Και πόσες φορές…απεβίωσε. Μαλιστα το «τέλος του ραδιοφώνου», συχνά δημιουργούσε και μια λεκτική διαμάχη μεταξύ φίλων και γνωστών μου.

Η τεκμηρίωση δε, του γιατι πεθαίνει η πέθανε κιόλας το ραδιόφωνο, είναι μια σειρά από απόψεις όπως:

Έχει περάσει η μόδα του ραδιοφώνου.
Υπάρχει η τηλεόραση γιατι να ακούσει πια κανείς ραδιόφωνο.
Ο κόσμος ακούει κάτι μόνο μέσω Ιντερνετ.
Βαζουν τα ίδια και τα ίδια συνέχεια, βαρέθηκε ο κόσμος αυτό το Playlist
Οι εκπομπές στο ραδιόφωνο είναι πια βαρετές.
Δεν υπάρχουν αξιόλογοι παρουσιαστές πλέον στο ραδιόφωνο.
Έχω το mp3 player μου εάν θέλω να ακούσω μουσική.
To Spotify το έχει τελειωσει το ραδιόφωνο.
Ελα μωρέ, αφού ο κόσμος δεν αγοράζει πια tuners.
Μόνο στο αμάξι ακούω πολύ λίγο και πολύ σπάνια
Ποιο ραδιόφωνο? Fm? Πάει αυτό, αφου ήρθε το DAB*

*(μάλλον θα πρέπει να ήρθε τόσο γρήγορα που μας προσπέρασε κιόλας)

Κτλ. Κτλ

Θα μπορούσε κανείς να αραδιάσει σελίδες απόψεων «τεκμηριωμένων» γιατι πεθαίνει (η το θάψαμε κιόλας ήδη) το ραδιόφωνο.

Προφανώς όλα τα παραπάνω είναι άκυρα. Εδώ και μια 20ετία. Τουλάχιστον. Πρώτον το ραδιόφωνο δεν πέθανε, εξακολουθεί να ζει και δεύτερον εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό μέσο. Το αποδεικνύουν πολλές έρευνες παγκοσμίως κάθε μήνα σχεδόν.

Σε όλο τον κόσμο το ραδιόφωνο αποδεικνύεται εξόχως ανθεκτικό απέναντι σε όλους τους πρώιμους «νεκροθάφτες» του. Και καθώς φαίνεται, ο κόσμος εξακολουθεί να το στηρίζει. Τουλάχιστον προς το παρόν. Ζει, απλώς ίσως να μην βασιλεύει πια.

Μάλιστα σε αντίθεση με το πείσμα των καιρών, η πανδημία που υποχρέωσε σχεδόν όλους τους ανθρώπους στη γη να μένουν σπίτι, φαίνεται πως το απογείωσε ακόμη περισσότερο. Κατά άλλους το ανέστησε, έστω. Αλλα και στην χώρα μας, μπορεί να μένουμε σπίτι όμως ακούμε ραδιόφωνο.

Πρόσφατα σε μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε η ΑΕΜΑΡ, από τις 24/2/20 εως και τις 6/4/20 η Αστική Εταιρεία Μέτρησης Ακροαματικότητας Ραδιοφωνικών Σταθμών δημοσιοποίησε ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Η έρευνα έδειξε ότι ό κόσμος στις μέρες μας ακόμη το αγαπάει το ραδιόφωνο. Ιδίως τώρα στους καιρούς του #ΜένουμεΣπίτι

• 8 στους 10 συνεχίζουν να ακούν ραδιόφωνο καθημερινά.
• 3 στους 4 θεωρούν ότι το ραδιόφωνο είναι έγκυρο και το εμπιστεύονται.
• 7 στους 10 δηλώνουν ότι το ραδιόφωνο τους κρατάει συντροφιά ή/και δεν μπορούν χωρίς αυτό.
• 4+ ώρες, ο μέσος όρος ημερήσιας ακρόασης.

Ακόμη δηλαδή και το Time Spend listening αυξήθηκε

Και όμως κατι σημαντικό συμβαίνει στο ραδιόφωνο ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΑΛΛΑΖΕΙ.

Αυτό λοιπόν που όντως συμβαίνει, είναι ότι ναι, το ραδιόφωνο αλλάζει. Δεν θα αναφερθούμε εάν αλλαζει προς το καλύτερο η προς το χειρότερο, το θέμα είναι ότι αλλάζει. Αλλά αντικειμενικά, αλλάζει εδώ και 50 χρόνια έτσι και αλλιώς. Από τα Μεσαία στα FM, μετα FM Stereo, από τις κασσέτες και τα βινύλια πήγε στο cd, από το CD πέρασε στο Mp3 κτλ (πάλι καλά πάντως που έφτασε και στο Wav) τεσπα, το Ραδιόφωνο αλλάζει, συνέχεια.

Αυτό που πρακτικά συμβαίνει στο αγαπημένο μας Μέσο είναι ότι…μεταλλάσεται. Αλλάζει όψη και δομή, διότι το αλλάζει και η τεχνολογία. Όμως και εκείνη ανέκαθεν το άλλαζε το ραδιόφωνο αφού αλλάζει και ίδια η τεχνολογία. Πάντα η εξέλιξη φέρνει αλλαγές. Όχι πάντα ευχάριστες ομολογουμένως. ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΘΑΝΑΤΟΣ. Στο ραδιόφωνο σημαίνει απλώς εξέλιξη. Με τα υπέρ και τα κατά.

Και εάν όλοι έχουν βαλθεί να κατακρίνουν την τεχνολογία που αλλάζει το ραδιόφωνο η το πεθαίνει κιόλας, τότε πάμε σε κάτι πιο σημαντικό που επίσης αλλάζει.

Ο άνθρωπος. Και γενικότερα και ειδικότερα ως ακροατής.

Κάθε 4 χρόνια λένε ότι αλλάζουν οι συνήθειες του ανθρώπου. Και όχι τυχαία. Κάθε 4 χρόνια γίνονται έρευνες από τα μεγαλύτερα ραδιοφωνικά Δίκτυα του πλανήτη για τις νέες συνήθειες, τα νέα ακούσματα και τις νέες απαιτήσεις του ανθρώπου-ακροατή. Και τα αποτελέσματα αυτών των μετρήσεων συχνά είναι εξόχως εντυπωσιακά. Πέρα από τις αλλαγές στα «γούστα» του ακροατή που παρατηρούνται διαρκώς, έχει γίνει αντιληπτό και ένα άλλο παράξενο φαινόμενο.

Η τεχνολογία δεν άλλάζει μόνο το ραδιόφωνο αλλάζει και τον ίδιο του τον ακροατή. Τον άνθρωπο. Πριν 40 χρόνια απαιτούσε για παράδειγμα να ακούει στα FM Stereo τον αγαπημένο του σταθμό, καθότι έτσι απολάμβανε καλύτερα την μουσική που άκουγε. 40 χρόνια αργότερα απαιτεί να ακούει ραδιόφωνο και μέσω του ιντερνετ. Δεν ξέρουμε τι θα απαιτήσει ο άνθρωπος από το αγαπημένο του Μέσο μετά απο άλλα 40 χρόνια, όμως εικάζουμε ότι θα εξακολουθήσει να ακούει το ραδιόφωνο διότι θα εξακολουθήσει να είναι το αγαπημενο του Μέσο ότι μορφή και να έχει πάρει.

Σε κάθε περίπτωση, όσο και να έχει αλλάξει η τεχνολογία το ραδιόφωνο αλλα και τις απαιτήσεις του ακροατή, ο κόσμος δεν έχει αποφασίσει να θάψει το Μέσο που έχει κλείσει ήδη πάνω από έναν αιώνα ζωής.

(εάν έχεις διαβάσει μεχρι και έδω το κείμενο καταρχην σε ευχαριστώ, και μέτρησε πόσες φορές στο κείμενο μπορείς να διαβάσεις το αλλάζει, αλλαγή κτλ και θα καταλαβεις ότι όσες αλλαγές και να γίνονται, αυτές δεν διακόπτουν την σχέση μας με το ραδιόφωνο)

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews sony PVM X2400 PVM X1800

Έρχεται τον Ιούλιο το 4K HDR Sony Trimaster Monitor 

Broadcastnews podcast t20

Podcasting. Νεωτερισμός η απλά μια μόδα?