in ,

Πώς επιδρά ο COVID-19 στο ραδιόφωνο; (part1)

Ακόμη και οι πιο φανατικοί οπαδοί του Steven Spielberg δεν μπορούσαν να διανοηθούν ότι ένα σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας, θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα το 2020. Η άξαφνη εμφάνιση και η ραγδαία εξάπλωση ενός νέου ιού, σε όλες τις χώρες του πλανήτη. Όλη η γη σε συναγερμό. Όλος ο πλανήτης έρμαιος του κορονοϊού.
Αυτό που έφερε στην επιφάνεια ο κορονοϊος, είναι μεταξύ άλλων η ανετοιμότητα των συστημάτων Υγείας ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες όπως οι Η.Π.Α, Κίνα, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κτλ Κρατικά νοσοκομεία, που συνήθως, είχαν 50 περιπτώσεις ημερησίως να διαχειριστούν, αλλα θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν και μέχρι 250 περιπτώσεις σε μία ημέρα, κατέρρευσαν, όταν χρειάστηκε να έχουν υπο τον έλεγχο τους πάνω από 2500 περιπτώσεις ταυτόχρονα. Παρόλαυτα, είναι απολύτως δικαιολογημένη η μειωμένη δυνατότητα διαχείρησης των κρουσμάτων του Κορονοϊου των Νοσοκομείων. Ρεαλιστικά, ποτέ άλλοτε τον τελευταίο αιώνα, δεν υπήρξε ξανά, τέτοιος «φόρτος εργασίας» σε συνδιασμό με την απαιτούμενη δυναμική των Νοσοκομείων.
Εκτός όμως από τα Νοσοκομεία και μια άλλη κατηγορία εντελώς διαφορετική, απεδείχθει πως αδυνατούσε να διαχειριστεί την παγκόσμια κρίση που δημιούργησε άξαφνα, η έλευση του κορονοϊου. Οι Ραδιοφωνικοί σταθμοί.
Μόλις ένα 22 % των ραδιοφωνικών σταθμών επέδειξέ την απαραίτητη ετοιμότητα για μια τέτοια ξεχωριστή περίσταση. Κατά κύριο λόγο οι ενημερωτικοί σταθμοί ήταν εκείνοι, που, ως όφειλαν, προσπάθησαν να διαχειριστούν με το υπάρχον έμψυχο και τεχνολογικό δυναμικό τους, την πληροφόρηση που απαιτούσε ο κόσμος. Όμως και αυτό δεν αρκούσε όταν, λόγω καραντίνας το εργατικό δυναμικό των σταθμών, έπρεπε να περιοριστεί στο σπίτι του. Βιαστικά άρχισαν να δοκιμάζονται λύσεις που δεν… έλυναν αξιοπρεπώς το πρόβλημα όπως το Skype, το Viber κτλ. Σε ορισμένες περιπτώσεις ραδιοφωνικοί σταθμοί ανέθεσαν στους παρουσιαστές να μεταδίδουν από το σπίτι τους μέσω streaming και μέ κάποιο software όπως το ελεύθερο για χρήση butt που δεν…κοστίζει και τίποτις στην επιχείρηση.
Για πρώτη φορά ακόμη και η Κρατική Ραδιοφωνία έδωσε το δικαίωμα σε παραγωγό να κάνει από το σπίτι του καθημερινώς εκπομπή αφού φυσικά τον είχε εξοπλίσει με τον απαραίτητο εξοπλισμό και βεβαίως ΕΑΝ ο παραγωγός διέθετε σπίτι του internet.
Η ειρωνία είναι ότι σε μια εποχή που εκατομμύρια χομπίστες του διαδικτυακού «ραδιοφώνου» έχουν στο σπίτι τους μια υποτυπώδη ερασιτεχνική υποδομή για ένα web radio, στον αντίποδα οι επαγγελματικοί σταθμοί σε ένα μεγάλο ποσοστό, εμφανίστηκαν εντελώς απροετοίμαστοι για τέτοιου τύπου μεταδόσεις. Το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε πολλές χώρες του κόσμου, τόσο της ΕΕ και της Ασίας, αλλα εν μέρει ακόμη και στις Η.Π.Α. Πολλοί Ραδιοφωνικοί σταθμοί ακόμη και μεγάλων Δικτύων φάνηκαν ανέτοιμοι στο νέο περιβάλλον εργασίας που δημιούργησε παντού ο κορονοϊος. Ορισμένοι μάλιστα δεν είχαν επενδύσει καν στο τεχνολογικό μέλλον που θέλει τους παρουσιαστές να μπορούν να εργαστούν από το σπίτι μεταδίδωντας από εκει ήχο αλλα και εικόνα. Καποιοι εξ αυτών δημιουργήσαν βασικές υποδομές που επέτρεπαν σε παραγωγούς και εκφωνητές ραδιοφώνου να μεταδίδουν τις εκπομπές τους από το σπίτι και σε συνδιαμό με κάποιο πρόγραμμα Team Viewer η AnyDesk να συνδέονται με τις κεντρικές εγκαταστάσεις των σταθμών. Μόλις ενα μικρό ποσοστό των ραδιοφωνικών σταθμών που είχαν επενδύσει καιρό τώρα στην πρακτική λογική του Audio over IP βρέθηκαν ένα βήμα μπροστά.
Το συμπέρασμα είναι ότι, ανεξάρτητως του πόσο θα διαρκέσει η πανδημία του κορονοϊου, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί θα πρέπει άμεσα να μπουν σε μια λόγικη του work from home ΚΑΙ για τους παρουσιαστές και ραδιοφωνικούς παραγωγούς τους. Το «Δουλεύουμε στο σπίτι» σε καμία περίπτωση δεν αφορά μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων οσο περνά ο χρόνος.
Μια μικρή υποδομή σε όγκο και διαστάσεις και όχι ιδιαίτερα ακριβή, αρκεί για εκείνους τους σταθμούς που ακόμη δεν έχουν συνειδητοποιησει πως θα είναι το αυριανό ραδιόφωνο σήμερα κιόλας. Με streaming hardware εταιριών όπως Deva, Barix etc ένα laptop, ένας μικρός personal mixer με μικρόφωνο και ακουστικά, μέσω μιας απλής vdsl, η μέσω wifi, μπορεί να επιτρέψει σε οποιονδήποτε παραγωγό ραδιοφώνου να εργάζεται από το σπίτι του σε real time.
Φυσικά εκτός από το real time υπάρχει και η ανάγκη του pre-recorded it. Ο απαραίτητος εξοπλισμός, πολλές φορές περιορίζεται ακόμη και all in one σε ένα…κινητό τηλέφωνο, με software που τα κάνει όλα και συμφέρει, και αποτελει χρόνια τώρα μια επιπλεόν λύση για εκείνους που θέλουν να μεταδίδουν από το σπίτι τους η από αλλού. Στην πράξη, οτιδήποτε ηχογραφημένο από το κινήτο η από μια μικρή μοναδα αποτελούμενη από μίκτη – μικρόφωνο – ακουστικά, «τοποθετείται» αυτόματως στο automation σύστημα του σταθμού. Εταιρίες όπως η RCS και άλλες δίνουν την δυνατότητα ο παρουσιαστής να είναι στο σπίτι του, στη πολυθρόνα του, και να στέλνει όλες τις ατακες του μέσω του κινητού του τηλεφώνου.
Στην ραδιοφωνική αγορά της Ελλάδας η συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών σταθμών πχ έχει σοβαρή έλλειψη από…φωνές και μόνιμους συνεργάτες παρουσιαστές. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μουσικών σταθμών πχ που εδρεύουν εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχει μεγάλη ανάγκη από επαγγελματικές φωνές και εκπομπές. Και όλα αυτά το έτος 2020. Επι της ουσίας, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί θα μπορούσαν εύκολα με μια μικρή επένδυση, να εξασφαλίσουν παραγωγούς και δημοσιογράφους, που θα στέλνουν ζωντανά τις εκπομπές τους, από το σπίτι τους.
Ιδίως τώρα που έτσι και αλλιώς ΟΛΟΙ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ραδιόφωνο και Κορονοϊός part 2

4 πράγματα που θα πρέπει να έχει το newsletter ενός σταθμού