in ,

LoveLove

Θέλω να αλλάξω το music Format του σταθμού μου. Μερος Α.

Θέλω να αλλάξω το Format του σταθμού μου. Τα τελευταία χρόνια δεν θυμάμαι πόσες φορές και με πόσους ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών σταθμών έχω συζητήσει για το συγκεκριμένο θέμα. Βασικά η συγκεκριμένη διαδικασία είναι όντως ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα, για ΕΚΕΙΝΟΥΣ.

Προ 25ετίας βέβαια, (και βάλε) είτε διότι ένας υπάρχον σταθμός έπρεπε να αλλάξει το προφίλ του, είτε επειδή ένας νέος σταθμός ξεκινούσε, άκουγες συχνά τα εξής τραγελαφικά από ορισμένους “ιδιοκτήτες”: «Μεγάλε εμένα μου αρέσει πολύ ο Στράτος (Διονυσίου) και τώρα που αγόρασα σταθμό λέω να παίζουμε παλιά λαικά, έτσι, για να γουστάρουμε. (@#$%#@@)

Η το άλλο χαριτωμένο : Ακου μάγκα, εγώ είμαι παιδί των Εξαρχείων μεγάλωσα μέσα στη ροκιά(!?!!) γιαυτο θέλω ο σταθμός μου να παίζει ροκιές αβέρτα (πως λέμε κουβέρτα) Και διάφορα άλλα τέτοια απίθανα, από «ιδιοκτήτες» ραδιο-φονικών σταθμών.

Εντάξει, μετά, όταν το καραβι πήγαινε άπατο, η τους έφταιγε ο ίδιος ο σταθμός, η έφταιγαν οι παραγωγοί, η ο Ερμής που ήταν ανάδρομος, κτλ. Αυτά συνέβαιναν τότε, αλλά ΔΕΝ είναι αλήθεια, ότι σήμερα, παρόμοια φαινόμενα με «ιδιοκτήτες» ραδιοφωνικών σταθμών έχουν εκλείψει εντελώς.

Ακόμη υπάρχουν αρκετές τέτοιες περιπτώσεις. «Ιδιοκτήτες» σταθμών που θα έπρεπε να ασχολούνται με χιλιάδες ενδιαφέροντα πράγματα.(εκτός από το ραδιόφωνο)

Εμεις θα ασχοληθούμε με τους υπόλοιπους, με εκείνους που είναι σοβαροί και προβληματισμένοι, και για οποιοδήποτε λόγο πρέπει να αποφασίσουν τι προφίλ (format) θα δώσουν στον σταθμό τους.
CHR, AC, ROCK FORMAT, NEWS TALK, SOFT AC, TOP 40, RELIGIUS FORMAT(ΕΥΛOΓΗΣΟΝ) και διάφοροι άλλοι δημοφιλείς όροι και ορολογίες.

Πριν πάμε σε τέτοιες ορολογίες να πάμε στα πιο…βασικά.
Ζεις λοιπόν σε μια πόλη στην οποία απέκτησες η είχες ήδη έναν ραδιοφωνικό σταθμό(η και περισσότερους).

Η πόλη έχει 50.000 κατοίκους η 300.000 η 2.000.000 ή 6.000.000 η και περισσότερους, δεν παίζει ρόλο. Όσους κατοίκους και να έχει η πόλη σου, καταρχήν θα πρέπει να υπολογίσεις πολύ προσεκτικά (και να προσεγγίσεις τελικά) με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια το πόσο είναι (αριθμητικώς) το κοινό που θέλεις να κερδίσεις.

Ακόμη καλύτερα, να κερδίσεις ένα κοινό που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ (ανταγωνιστής) σταθμός στην πόλη σου. Η διαδικασία αυτή είναι ένα radio market research που ιδανικά θα πρέπει να το αναθέσεις σε μια έμπειρη εταιρία να το διεκπεραιώσει για σένα.

Αλλά επειδή το κόστος για αυτην την διαδικασία είναι υψηλό, ιδίως όταν πρόκειται για ραδιόφωνο σε μια πόλη με λίγους κατοίκους, τότε τουλάχιστον προσπάθησε να κανεις μια σωστή εκτίμηση κατιδιαν πριν ξεκινήσεις να μεταδίδεις οτιδήποτε από τον σταθμό.

ΔΕΝ είναι ΚΑΘΟΛΟΥ εύκολο να κάνεις σωστά και πετυχημένα, μόνος σου μια σωστή βολιδοσκόπηση την τοπικής ραδιοφωνικής αγοράς. Όμως θα δώσουμε μερικά τιπς που πιστευουμε ότι θα βοηθήσουν προς την σωστή κατεύθυνση του πως, αποφασίζεις για το ποιο είναι το καταλληλο προφίλ / format για τον σταθμό σου.

Μερικά πολύ βασικά στοιχεία που καταρχήν πρέπει να συγκεντρώσεις είναι μεταξύ αλλων τα εξής.

Α. Ποιος είναι ο συνολικός πληθυσμός της πόλης και των γύρω περιοχών τις οποίες καλύπτεις ΚΑΛΑ με τον ραδιοφωνικό σταθμό.

Να δίνεις πάντα προτεραιότητα στην πρωτεύουσα του Νομού σου, και να την καλύπτεις άριστα. Δηλάδη το σήμα του σταθμού να ακούγεται δυνατά και καθαρά σε όλη τη πόλη. Στις απομακρυσμένες περιοχές στις οποίες δεν ακούγεσαι καθόλου καλα, ΔΕΝ έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα να συνυπολογίσεις τον πληθυσμό αυτών των περιοχών.

Με λίγα λόγια εάν σε καποιο χωριό/χωριά του Νομού δεν ακούγεσαι καλά και δεν μπορείς και να ακουστείς, τότε δεν χρειάζεται και να αγχώνεσαι καθόλου για το πόσους κατοίκους έχει εκει και τι ακούνε. Με λίγα λόγια μας ενδιαφέρει μόνο εκει που ακούγεται καθαρά ο σταθμός να προσπαθούμε να κερδίσουμε το κοινό που ζει σε αυτές τις περιοχές!

Β. Από τον συνολικό πληθυσμό, πόσοι και ποιοι είναι εκείνοι – κατ’ εκτίμηση – που ακούνε ραδιόφωνο. Δηλαδή εάν ο συνολικός πληθυσμός των περιοχών που καλύπτεις καλά είναι πχ 100.000 κάτοικοι, πόσοι εξ αυτών πιστεύεις ότι ακούνε ραδιόφωνο. Οι 60.000? Λιγότεροι? Περισσότεροι?

Γ. Από εκείνους που πιστεύεις ότι τελικά ακούνε όντως ραδιόφωνο, πόσοι είναι άντρες και πόσοι είναι γυναίκες? Κατ’ εκτίμηση πάντα. Να προτιμάς ΠΑΝΤΑ να έχεις επιτυχία ΠΡΩΤΑ στο γυναικείο κοινό, και μετά στο αντρικό.

Θυμίσου, οι γυναίκες είναι opinion leader, και ακόμα και τα αντρικά προιόντα, αποφασίζουν εκείνες εάν τους αρέσουν. Για τόλμα να αγοράσεις αφρό ξυρίσματος με μυρωδιά που μισεί η γυναίκα σου καI τα λέμε.

Δ. Ποιες ηλικίες ακούνε στην πόλη / περιοχή σου περισσότερο ραδιόφωνο και με ποιον τρόπο? Ακούνε από το αυτοκίνητο, από το σπίτι, με κλασσικό δέκτη, μέσω Διαδικτύου μήπως? Σχετικά με το Διαδίκτυο υπάρχει σε όλες τις περιοχές αξιοπρεπής σύνδεση, από τις περιοχές που σε ενδιαφέρουν?

Ε. Ποιο μουσικό είδος είναι το πιο δημοφιλές στην περιοχή σου και ποιο νομίζεις ότι είναι το πιο δημοφιλές με βάση την ηλικία?

Ζ. Ποιες ηλικίες ακούνε πολύ ραδιόφωνο στην περιοχή σου και κυρίως ΤΙ ΑΚΟΥΕΙ ποια ηλικία αντίστοιχα.

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που θα πρέπει να συγκεντρώσεις και να προσπαθήσεις να τα αναγάγεις σε χρήσιμη πληροφορία που θα σε οδηγήσει τελικά στο τι ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ από την ραδιοφωνική σου αγορά, και εάν αυτό που ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ το ακούει ένα κοινο που είναι και αγοραστικό κοινό.
Διότι εάν διαπιστώσεις

ότι υπάρχει ένα κοινό στις ηλικίες 13-14 που είναι ελεύθερο στην αγορά σου, να σε πληροφορήσω από τώρα ότι 1ον μαλλον δεν ακούει καθόλου ραδιόφωνο, διότι προτιμά το internet εξολοκλήρου και το Spotify, και κατά δεύτερον η τσέπη του 13άρη

ΔΕΝ ενδιαφέρει τους πελάτες του σταθμού σου από τους οποίους περιμένεις να συγκεντρώσεις τις διαφημίσεις τους. (Εκτός και εάν καταφέρεις να κανεις ακροάτριες τις μανάδες των 13αρηδων οπότε το πράγμα αλλάζει)

Θέλει ΠΟΛΥ μελέτη το ποιες είναι οι ηλικίες και ποιο είναι το κατάλληλο κοινό ( audience ) στο οποίο θα πρέπει να κάνεις focus και να το στοχεύσεις επιτυχημένα.
Όταν το καταφέρεις αυτό, ΤΟΤΕ θα αποφασίσεις και τι είδους Format ( προφιλ ) θα δώσεις στον σταθμό σου.

Μην βιαστείς, μην πάρεις κάποια απόφαση γρήγορα και επιπόλαια, και μην επηρεάζεσαι από το τι ΑΡΕΣΕΙ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣ! ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ Ο ΑΚΡΟΑΤΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΟΥ και φυσικά ΔΕΝ θα είσαι εσύ και…οι πελάτες του σταθμού.

Ο σταθμός ανήκει σε σένα και το πρόγραμμα του σταθμού πρέπει να «ανήκει» στος ακροατές. Να το αγαπούν και να το νιώθουν σαν να είναι δικό τους.
Έαν κατανόησες όλα τα παραπάνω, στο επόμενο άρθρο θα ασχοληθούμε με το τελικό Format και το προφίλ του νέου σταθμού σου.

(Συνεχίζεται)

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

5 tips για να γράψεις καλύτερους διαλόγους

Ενισχύεται συνεχώς η πλατφόρμα της Nova