Από Ναταλία Ανδρικοπούλου
Τον δρόμο για τη μέγιστη διεύρυνση της μέτρησης τηλεθέασης ώστε να καταγράφει τη θέαση και μέσα από κινητά και tablet ανοίγει η Nielsen, εγκαινιάζοντας μια περίοδο ζυμώσεων σχετικά με τα ratings με στόχο την πλήρη αναμόρφωση του εργαλείου που ορίζει το «νόμισμα» της αγοράς.
Στο πλαίσιο συνάντησης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στα στελέχη όλων των πανελλαδικών τηλεοπτικών σταθμών, η Nielsen Measurement Audience μέσω του leader of Southern Europe Μάρκο Νατσάρι, παρουσίασε το νέο people meter της εταιρείας που ήδη εφαρμόζεται σε άλλες χώρες, και διευρύνει τη μέτρηση τηλεθέασης και εκτός της τηλεοπτικής συσκευής. Με βάση την μέθοδο αυτή, τοποθετούνται ειδικά λογισμικά στο ρούτερ κάθε νοικοκυριού που θα καταγράφει όλη την διαδικτυακή κίνηση εντός σπιτιού και ένα ειδικό application στα κινητά όλων των μελών της οικογένειας, που θα καταγράφει και την mobile θέαση.
Με «μηχανάκια» τόσο στο ρούτερ όσο και στα smartphone, θα γίνεται καταγραφή με big data από όλες τις διευθύνσεις ip του σπιτιού που θα συνδυάζονται και θα προστίθενται στο people meter. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πλέον θα είναι εφικτό να μετρηθεί και τι βλέπουν οι τηλεθεατές εκτός τηλεοπτικής συσκευής, ενώ θα οδηγήσει ουσιαστικά στην «κατάργηση» του others, καθώς θα καταγράφεται αναλυτικά η θέαση στις διεθνείς πλατφόρμες Netflix, YouΤube κ.λπ. αλλά και σε συνδρομητικές πλατφόρμες Cosmote, Nova, ΑΝΤ1+.
Πότε θα υλοποιηθεί η επανάσταση στον τρόπο μέτρησης των ratings; Η ζύμωση ανάμεσα στα κανάλια για τη διεύρυνση της μέτρησης τηλεθέασης μόλις ξεκίνησε, χωρίς, ωστόσο, για την ώρα να συγκροτείται κοινό μέτωπο λόγω και του ιδιαίτερα υψηλού κόστους της νέας υπηρεσίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο δύο από τα πανελλαδικά κανάλια φέρονται θετικοί στην προοπτική φουλ διεύρυνσης της μέτρησης τηλεθέασης, ενώ οι υπόλοιποι σταθμοί δεν επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ένας δήλωσε ότι δεν επιθυμεί να πληρώσει για αυτή την υπηρεσία.
Πηγές της αγοράς, πάντως, αναφέρουν ότι μια τέτοια αλλαγή που θα αποτελέσει game changer στον χώρο των μετρήσεων, δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει… αύριο αλλά θα χρειαστεί έως και δύο χρόνια. Για να υλοποιηθεί, μάλιστα, θα πρέπει να συσταθεί μια επιτροπή από όλους τους φορείς της αγοράς, τηλεοπτικούς σταθμούς, διαφημιστικές και διαφημιζόμενους ώστε να τα βάλουν κάτω και να συναποφασίσουν τι θέλουν να μετριέται, με ποιους συμμετέχοντες και με τι κόστος. Σε επόμενη φάση θα πρέπει να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει το έργο της μέτρησης, καθώς πλην της Nielsen υπάρχουν κι άλλες διεθνείς εταιρείες που διαθέτουν ανάλογο προϊόν με μέτρηση… 360.
Πηγή: MarketingWeek