in

LoveLove

Σκαλέτα, θεματολογία, προετοιμασία ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΤΙ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ

Image of young happy caucasian dj woman wearing headphones working at radio station while making podcast recording for online show

Πριν από λίγες ημέρες έτυχε να βρεθώ μετά από πολύ καιρό, με έναν καλό φίλο και συνεργάτη από τα παλιά. Προς μεγάλη μου έκπληξη με ενημέρωσε ότι είναι πια ιδιοκτήτης ενός ραδιοφωνικού σταθμού σε ένα νησί.

Είχα μάθει ότι είχε μετακομίσει σε νησί του Αιγαίου πριν 3 χρόνια, αλλα από τότε είχαμε χαθεί, κάτι που συμβαίνει συχνά με τους παλιούς συνεργάτες στο χώρο του ραδιοφώνου. Αν και ο ίδιος είναι ικανότατος τεχνικός, με χρόνια εμπειρίας στο ραδιόφωνο, πάντα ήταν πίσω από τα μικρόφωνα και ποτέ μπροστά! Οκ, προφανώς ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ.

Τεσπα, αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χώρο που τον συναρπάζει επαγγελματικά, κάπως διαφορετικά. Απο τέως ηχολήπτης…νυν ιδιοκτήτης σταθμού και πλέον ΚΑΙ παραγωγός ραδιοφώνου.

Όπως έχω πει και παλιότερα στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις. Όμως ο συγκεκριμένος – ικανός – άνθρωπος- έχει σοβαρούς λόγους, για τους οποίους θέλει στον σταθμό του να κάνει και ο ίδιος εκπομπή.

Μετα πολλών καφέδων μου ζήτησε κάποιες βασικές συμβουλές και κάποια στιγμή το έφερε η κουβέντα, για το πόσο σημαντικό είναι να είσαι προετοιμασμένος για την εκπομπή σου. Που σημαίνει να ξέρεις ΤΑ ΠΑΝΤΑ που θα μεταδοθούν κατά την διάρκεια της εκπομπής σου.

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑΔΟΘΟΥΝ. Τι τραγούδια θα παίξεις, με τι σειρά, εάν έχει ειδήσεις μεσα στην εκπομπή σου, ποτε έχει διαφημιστικά break, πότε θα βγάλεις και πως ακριβώς ένα διαγωνισμό, συνεντεύξεις, τι ειδησεις θα πεις, νέα και ενδιαφέροντα που θα αναφέρεις, αλλα κυρίως, ΤΙ ΘΑ ΠΕΙΣ. ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙΣ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΕΙΣ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ.

Κατόπιν τούτου αναφερθήκαμε στην σημασία της σκαλέτας και της προετοιμασίας, για την εκπομπή μας. Η σκαλέτα είναι ο ” γραπτός οδηγός της εκπομπής ” και μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε είτε εκτυπωμένη σε χαρτί για ευκολία, είτε σε ψηφιακή μορφή, στον υπολογιστή μας με WORD πχ η και σε EXCEL μορφή.

Σε κάθε περίπτωση η σκαλέτα είναι άκρως απαραίτητη και πρέπει να περιέχει με λεπτομέρεια όλα τα “κομμάτια” της εκπομπής μας λεπτό προς λεπτό. Ιδανικά θα πρέπει να περιέχει τις θέσεις μέσα στο 60λεπτο της ώρας στις οποίες θα μεταδοθούν καταρχήν τα τραγούδια, τα spot / jingles, trailer, τις διαφημίσεις, ίσως κάποιο μονόλεπτο ηχογραφημένο, το δελτίο ειδήσεων, κάποια συνέντευξη ηχογραφημένη και φυσικά τα σημεία στα οποία θα μιλήσουμε, την χρονική διάρκεια όλων αυτών και την συνολική χρονική διάρκεια όλων μαζί.

ΌΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΕΙ, ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ.

Και βεβαίως ποια θα είναι τα θέματα, τα νέα στην εκπομπή μας. Είναι ΠΟΛΥ βασικό να ξέρουμε πάντα για τι πράγμα θα μιλήσουμε, με τι θα ασχοληθούμε κατα την διάρκεια της εκπομπής μας ΠΡΙΝ την εκπομπή μας. Και φυσικά σε ποιο – χρονικό – σημείο θα πούμε τι ακριβώς.

Η θεματολογία μας δηλαδή. Η θεματολογία μιας εκπομπής είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο, και σε κάθε περίπτωση ότι έχουμε αποφασίσει να αναφέρουμε κατά την διάρκεια του show μας, θα πρέπει να το έχουμε μελετήσει καλά πριν βγει η εκπομπή.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΜΑΣ ΠΡΙΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΉ ΜΑΣ. Από κει και ύστερα? Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΣΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ – Η ΟΡΘΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΛΗ ΜΙΣΗ.

Και επειδή όλα γίνονται προφανώς για να είναι χαρούμενο το ακροατήριο μας, να έχουμε κατά νου, πως, εάν γνωρίζουμε σε ποιούς ακροατές απευθυνόμαστε, τότε ξέρουμε και τι τους ενδιαφέρει. Ποτε μην προσπαθήσετε να “πουλήσετε” στον ακροατή σας κάτι που ξέρετε η υποψιάζεστε οτι δεν τον ενδιαφέρει.

Εάν για παράδειγμα κάνετε – λέμε τώρα – εκπομπή…μόδας, δεν έχει κανένα νόημα μέσα στην εκπομπή σας να αναφέρετε …. κάτι που αφορά το ποδόσφαιρο και κάνοντας ανάλυση στον χθεσινοβραδινό αγώνα.

Εάν έχετε βρει ένα θέμα που νομίζετε ότι ενδιαφέρει, ΜΗΝ το υπερναλύετε. WORD ECONOMY.

Ότι έχετε να πείτε, να το λέτε με κατά την διάρκεια την ατακας σας με λίγες λέξεις ON AIR και να είστε περιεκτικοί και ξεκάθαροι. Οι ακροατές δεν έχουν χρόνο για χάσιμο.

Αρκετές φορές αναρωτιόμαστε αν υπάρχουν θέματα…σιγουράκια, επειδή πολλές φορές στερούμαστε θεμάτων. Εάν μας τύχει κάτι τέτοιο υπάρχουν πάντα τα θεματα sos. ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ – ΚΑΙΡΟΣ – ΚΙΝΗΣΗ, εάν έχει απεργία στα Μέσα Μαζικής Mεταφοράς, κάποιο πολύ σημαντικό γεγονός της ημέρας κτλ Βεβαίως τα θέματα θα πρέπει να ταιριάζουν και στο προφίλ της εκπομπής μας, αλλα και στον σταθμό γενικότερα.

Να είσαι σε αθλητικό ραδιόφωνο και να σχολιάζεις π χ θέματα μόδας είναι άκυρο. Επιπλέον, μπορούμε σε τακτά χρονικά διαστήματα ( ανά 45 λεπτά πχ) να υπενθυμίζουμε στους ακροατές μας για παράδειγμα τα εξής. Ποια είναι η ιστοσελίδα μας, το προφίλ του σταθμού και της εκπομπής μας στα social media, το τηλέφωνό μας, email, viber etc

Υπενθυμίζουμε λοιπόν, ότι το βασικότερο είναι η καλή προετοιμασία πριν την εκπομπή μας, μια οργανωμένη σκαλέτα για να ξέρουμε ακριβώς τι θα μεταδώσουμε ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΤΙ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Το χιούμορ στην διαφήμιση

Αρκεί μια Ένωση για τους Περιφερειακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς?