in , ,

Πέτσας: Εξετάζουμε την παροχή κινήτρων για αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης

«Η κυβέρνηση ανέλαβε πολλαπλές πρωτοβουλίες για τη στήριξη και ενίσχυση των ΜΜΕ, κάθε κατηγορίας και γεωγραφικής εμβέλειας, κατά τους τελευταίους μήνες, ώστε να αντιμετωπίσουν την οικονομική δυσπραγία που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού» ανέφερε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ αρμόδιος για θέματα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Στέλιος Πέτσας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του γραμματέα της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλη Κεγκέρογλου, για τη στήριξη των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών.

«Μέσα στις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν αφήσαμε εκτός στήριξης και τον κλάδο των ΜΜΕ. Τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης έτυχαν από την πρώτη στιγμή του πλαισίου στήριξης, όπως κάθε επιχείρηση που έχει πληγεί» είπε ο κ. Πέτσας.

Όπως σημείωσε, συμπεριελήφθησαν στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας των κλάδων που πλήττονται και οι 12 ΚΑΔ οι οποίοι αφορούν δραστηριότητες ΜΜΕ. Επιπλέον, για την ευρύτερη εφαρμογή των ευεργετικών μέτρων συμπεριελήφθησαν στη λίστα των πληττόμενων και επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, το μητρώο on line media που τηρείται στη Γ.Γ. Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και περιλαμβάνει περίπου 900 επιχειρήσεις.

Ο υφυπουργός παρά το πρωθυπουργώ υπενθύμισε ότι το πακέτο στήριξης περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, μέτρα με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, μέτρα που αφορούν τις ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις, αλλά και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, μέτρα για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων.

Ειδικά για τη διευκόλυνση των περιφερειακών επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων, προβλέφθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής αίτησης πρώτης καταχώρησης και ανανέωσης εγγραφής στο ηλεκτρονικό μητρώο περιφερειακού και τοπικού Τύπου. Θεωρήθηκε δικαιολογημένη η μη έκδοση συγκεκριμένου αριθμού φύλλων των περιφερειακών και τοπικών εφημερίδων, κατά το χρονικό διάστημα από 16 Μαρτίου έως 30 Απριλίου 2020. Για το ίδιο διάστημα οι υποχρεώσεις ως προς τον αριθμό πωλήσεων φύλλων, ανά έκδοση και μέγεθος της εφημερίδας, μειώθηκαν κατά το ήμισυ. «Έτσι εξασφαλίσαμε τη συνέχιση της λειτουργίας τους και της αδιάλειπτης καταχώρισής τους στο ηλεκτρονικό μητρώο περιφερειακού και τοπικού Τύπου, γεγονός που συνδέεται με πλεονεκτήματα για κρατικές καταχωρίσεις και οικονομική ενίσχυση» είπε ο κ. Πέτσας, σημειώνοντας ότι αυτή η στήριξη ήρθε σε συνέχεια και της οριζόντιας παρέμβασης για τη διευκόλυνση της διάθεσης εφημερίδων στο κοινό από τα σούπερ μάρκετ.

«Επιπλέον μέτρα πήραμε για τους περιφερειακούς σταθμούς, λαμβάνοντας υπόψη τον καθοριστικό ρόλο τους για την ενημέρωση των πολιτών και προκειμένου να διασφαλιστεί η στήριξη της επιχειρηματικότητας και η βιώσιμη και ομαλή λειτουργία τους, αλλά και η προστασία των θέσεων εργασίας σε αυτά» είπε ο υφυπουργός και υπενθύμισε ότι παρασχέθηκε δικαίωμα στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας για καταβολή στη Digea ποσοστού 50% της μηνιαίας οφειλόμενης αμοιβής για τους μήνες Μάρτιο-Απρίλιο-Μάιο. Περαιτέρω ορίστηκε ρητά από 1 Μαΐου έως 31 Αυγούστου 2020 ότι η Digea δεν επιτρέπεται να διακόπτει το σήμα στους τηλεοπτικούς σταθμούς που έχουν καταβάλει το ήμισυ της αμοιβής της στους 3 μήνες, λόγω οφειλών.

«Έτσι για την περίοδο του lock down δώσαμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις αυτές να μειώσουν ένα μέρος των λειτουργικών τους δαπανών, αντισταθμίζοντας την απώλεια διαφημιστικών εσόδων» είπε ο υφυπουργός, ο οποίος προσέθεσε ότι στην επιτυχία της Ελλάδας να αντιμετωπίσει την πρωτόγνωρη κρίση του κορωνοϊού συνέβαλε καθοριστικά η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, από την πρώτη στιγμή, γιατί ήταν ένα από τα σημαντικότερα όπλα που διέθετε η πολιτεία. «Εκτός από τα ενημερωτικά μηνύματα, αναπτύχθηκε επαγγελματική και οργανωμένη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης μέχρι την 31η Μαΐου και αφορούσε όλες τις κατηγορίες μέσων – έντυπος Τύπος, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιστότοποι καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης- με σκοπό η διάθεση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι κατά το δυνατό ευρύτερη και αποτελεσματικότερη. Στην εκστρατεία αυτή λήφθηκε ειδικά μέριμνα για τα τοπικά και περιφερειακά μέσα και προβλέφθηκε ρητά η συμμετοχή τους στην κατανομή της συνολικής δαπάνης ανά κατηγορία μέσου. Ταυτόχρονα, καταβλήθηκε η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να πλησιάσουμε όσο μπορούμε το 30%, ως προς τα περιφερειακά μέσα, παρά το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη εκστρατεία δεν ήταν υποχρεωτικό να ακολουθηθεί αυτή η ποσόστωση. Για τα θέματα αυτά έχω δώσει αναλυτικές διευκρινίσεις στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Επιπλέον κατέθεσα σχετικό πίνακα στη Βουλή με τα 1.232 ΜΜΕ που συμμετείχαν στην επικοινωνιακή εκστρατεία, πράγμα που θα ξανακαταθέσω σήμερα» είπε ο κ. Πέτσας.

Αναφορικά με την υποχρεωτική συμμετοχή περιφερειακών μέσων, με ποσοστό 30%, στα επικοινωνιακά προγράμματα που καταρτίζουν φορείς του δημόσιου τομέα, ο υφυπουργός είπε ότι με βάση το ισχύον πλαίσιο, οι φορείς του Δημοσίου καταρτίζουν ετήσιο πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής το οποίο αφορά το επόμενο έτος και υποβάλλεται στη ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης προς έγκριση για ποσά άνω των 30.000 ευρώ. Σε αυτά γίνεται έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας ως προς το ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής 30% των περιφερειακών μέσων στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης ανά κατηγορία μέσου. Ο έλεγχος της υλοποίησης του επικοινωνιακού προγράμματος και η τήρηση του ποσοστού αυτού πραγματοποιείται απολογιστικά το επόμενο έτος, από αυτό στο οποίο αφορά. Η κάθε πρόταση περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις σαφώς προσδιορισμένες και έγκριση δίνεται γι’ αυτές. «Άρα, δεν μπορεί να καλυφθούν τυχόν έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες όπως δράσεις για τον κορωνοϊό» είπε ο υφυπουργός.

Ο Βασίλης Κεγκέρογλου, που έθεσε το θέμα της στήριξης των περιφερειακών σταθμών, ανέφερε ότι ο ρόλος της περιφερειακής τηλεόρασης είναι σημαντικός, κρίσιμος και γνωστός στους πολίτες της περιφέρειας. «Παρά τη μεγάλη προσφορά του, αντιμετωπίζεται δυσανάλογα από την πολιτεία διαχρονικά. Σήμερα μπορούμε, με βάση την εμπειρία για την προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας, όχι μόνο να επιβεβαιώσουμε αυτή τη διαχρονική προσφορά της περιφερειακής τηλεόρασης, αλλά να πούμε σε όλους τους τόνους ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας, με την άμεση και έγκυρη ενημέρωση προς τους πολίτες. Δυστυχώς δεν απολαμβάνουν της αντίστοιχης στήριξης» είπε ο κ. Κεγκέρογλου.

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε ότι πρέπει να στηριχθούν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις ως προς το σκέλος του μισθολογικού κόστους, διότι δεν είναι λύση για την περιφερειακή τηλεόραση η μείωση του προσωπικού, η εκ περιτροπής εργασία ή αναστολή, διότι ένας περιφερειακός τηλεοπτικός σταθμός δεν είναι μια κλασική επιχείρηση και χρειάζεται το σύνολο του προσωπικού για να μπορέσει να λειτουργήσει. Ο κ. Κεγκέρογλου επισήμανε οι περιφερειακοί σταθμοί θέτουν θέμα μείωσης των φορολογικών βαρών. «Στη μηνιαία μίσθωση από τη Digea για 3 μήνες, έγινε αναστολή του 50%. Οι περιφερειακοί σταθμοί ζήτησαν επιπλέον 3 μήνες. Πρέπει να τύχουν οικονομικής ενίσχυσης με κριτήρια τους εργαζόμενους, το 30% που οφείλει η Πολιτεία να παρέχει, από το σύνολο των ενισχύσεων στα περιφερειακά μέσα» είπε ο κ. Κεγκέρογλου.

Τα περιφερειακά μέσα εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται σαν τον φτωχό συγγενή. Δεν είναι, όμως, αυτός ο ρόλος της Πολιτείας να αντιμετωπίζει με δύο μέτρα και δύο σταθμά Μέσα που παίζουν τον ίδιο και ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο για την περίπτωση της περιφερειακής τηλεόρασης» είπε ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής και πρόσθεσε: «Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση ξεκάθαρη για το θέμα που έχει να κάνει με το μηνιαίο μίσθωμα προς τον πάροχο, τη Digea. Η γενική αναφορά ότι δεν θα τους κόβει την παροχή, το σήμα, δεν είναι και τόσο ορθή, με την έννοια ότι οι οφειλές θεωρούνται ληξιπρόθεσμες. O φόρος του 20% που έγινε 5% ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι αφορά την επιχείρηση, τον πελάτη. Δεν αφορά το Μέσο. Όμως, τι κάνει; Μειώνει τη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαφημιστούν. Μα, από αυτή τη διαφήμιση των μικρών, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιφέρειας ζουν ουσιαστικά τα τηλεοπτικά μέσα. Άρα, θα ήταν μια ένδειξη καλής διάθεσης ο μηδενισμός αυτού του φόρου τουλάχιστον για ένα διάστημα» υποστήριξε.

Ο φόρος διαφήμισης

«Όσον αφορά το μηνιαίο μίσθωμα, δώσαμε τη δυνατότητα μείωσης της μηνιαίας δόσης προς τον πάροχο κατά 50% για τους τρεις μήνες και την υποχρέωση να μην μπορεί να γίνει διακοπή του σήματος μέχρι τέλος Αυγούστου. Δεν έχουμε αυτήν τη στιγμή κάποια ιδιαίτερη συζήτηση, όπως είχαμε το προηγούμενο διάστημα για παράταση αυτού του καθεστώτος. Εδώ είμαστε, αν υπάρχουν προβλήματα μετά τις 31 Αυγούστου, να το δούμε, αλλά δεν φαίνεται να ανακύπτει ένα τέτοιο ζήτημα» είπε ο κ. Πέτσας και πρόσθεσε: «Αντίθετα, εμείς προτιθέμεθα να εξετάσουμε τον φόρο διαφήμισης του 5%, όπως είπατε, κ. Κεγκέρογλου, στο επόμενο διάστημα και θα είμαι σύντομα σε θέση να σας πω περισσότερα, όπως επίσης εξετάζουμε την παροχή κινήτρων για αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης. Επίσης πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να εξειδικεύσουμε αυτές τις δύο παρεμβάσεις από τις οποίες θα επωφεληθούν και τα πανελλαδικής, αλλά και τα περιφερειακής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια».

 

Πηγή:Advertising.gr

What do you think?

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Γ.Σ. της Αυτοδιαχείρισης

Εταιρείες παραγωγής: 1319 εργαζόμενοι χωρίς προοπτική εργασίας