Οι εκδότες αντιδρούν εναντίον των πλατφορμών τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούν το περιεχόμενό τους. Ασκούν πιέσεις στις κυβερνήσεις για να διασφαλίσουν την πνευματική τους ιδιοκτησία, ενώ ταυτόχρονα υιοθετούν μέτρα για τον περιορισμό της σάρωσης του περιεχομένου τους για την εκπαίδευση των συστημάτων AI.
Αρκετά μεγάλα ειδησεογραφικά και μέσα ενημέρωσης brands έχουν προσθέσει κώδικα στους ιστότοπούς τους για τον περιορισμό της σάρωσης του περιεχομένου τους από τον ανιχνευτή ιστού της OpenAI, GPTBot, όπως αναφέρει το CNN. Οι IAC και New York Times εξετάζουν τη δυνατότητα νομικών ενεργειών κατά της OpenAI.
Το Associated Press επέλεξε διαφορετική προσέγγιση, υπογράφοντας μια συμφωνία αδειοδότησης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Ένωση Εκδοτών απηύθυνε επιστολή στους υπουργούς της κυβέρνησης, κατά τα λεγόμενα των Financial Times, ζητώντας την τήρηση του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου κατά την αφομοίωση περιεχομένου από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και την προηγούμενη έγκριση άδειας.
Οι εκδότες του Ηνωμένου Βασιλείου φοβούνται ότι τα μέλη της κυβέρνησης μπορεί να εστιάσουν στα οφέλη της τεχνολογίας, όπως η αύξηση της παραγωγικότητας, αγνοώντας τις συνέπειες για την δημιουργική βιομηχανία και τα μέσα ενημέρωσης.