in ,

Θέλω να αλλάξω το Format του σταθμού μου. Μερος Γ.

broadcastnews rock music format

 

Ισως το πιο παρεξηγημένο μουσικό είδους και το πιο «επαναστατικό» Format για όλες σχεδόν τις ηλικίες. Το rock Format είναι πολύ πιο ανοικτό σε όλες τις ηλικίες αλλα πολύ πιο δύσκολο για το γυναικείο κοινό.

Σαν μουσικό είδος προσφέρει αρκετές δυνατότητες καθότι η ίδια η rock έχει πολλες και διαφορετικές εκφάνσεις. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις προσφέρει την δυνατότητα του mixed Format με local artist. Αυτό σημαίνει ότι μαζί με τους διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες της rock μπορούν άνετα να μεταδίδονται και ελληνικά ονόματα της εγχώριας σκηνής είτε με ελληνικό είτε με ξένο στίχο.

Γενικώς η rock είναι μια παρεξηγημένη μουσική αλλα τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας κερδίσει διαρκώς έδαφος. Το να ακούς rock μουσική δεν σε κανει και απαραίτητα «ροκά» και πολλες φορές στους πολύ εμπορικούς ροκ σταθμούς παρατηρείται σε ποιοτικές αναλύσεις το φαινόμενο, το 60% των ακροατών να μην έχουν “rock” προφίλ, αλλα υψηλό επίπεδο μόρφωσης κτλ.

Το αρνητικό στοιχείο στο Rock Format είναι το μειωμένο γυναικείο κοινό όταν το Format του σταθμού ξεφεύγει από τον πολύ εμπορικό χαρακτήρα. Η ροκ διαθέτει με την σειρά της αρκετές υποκατηγορίες δεδομένου ότι ένας σταθμός μπορεί να χαρακτηρίζεται για παράδειγμα ως Alternative λόγω των «εναλλακτικών» τραγουδιών του, αλλα μπορεί και να μεταδίδει commercial rock τραγούδια που έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο γυναικείο κοινό.

Μερικοί αντιπροσωπευτικοί καλλιτέχνες που έχουν γνωρίσει μεγαλη επιτυχία ΚΑΙ στην χώρα μας είναι οι εξής

Rolling Stones, David Bowie, Doors, Pink Floyd, Tina Turner, Eric Clapton, Eagles, Kansas, Pavlos Dog, Toto, New Order, Steppenwolf, Credence Clearwater Revival, Rainbow, Chicago, Guns Roses, Def Leppard, Scorpions, Led Zeppelin, Van Halen, Red Hot Chili Peppers, Imagine Dragons, AC DC, Metallica, Stranglers, Korn, Alan parsons Project, Depeche Mode, Green Day, Alice Cooper, Klaus Nomi, Jimi Hendrix, Bob Marley, Bruce Springsteen, Sting, Siouxsee and the Banshees, Madness, Pat Benatar etc

Όμως υπάρχουν εμπορικά και μη ελληνικά ονόματα που μπορούν να «δέσουν» με τους διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες σε ένα Rock Format όπως οι Ξυλινα Σπαθιά, Socrates Drank the Conium, Νικόλας Άσιμος, Τρύπες, Δημητρης Πουλικάκος, Aphrodite’s Child, Παύλος Σιδηρόπουλος, Διάφανα Κρίνα, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Νίκος Πορτοκάλογλου, Ενδελέχεια, Βασιλης Παπακωνσταντίνου, Πανούσης, Γιοκαρίνης, Υπόγεια Ρεύματα, Λακης Παπαδόπουλος , Διονύσης Τσακνής κτλ,

Προφανώς δεν είναι εύκολο να δέσουν όλοι με όλα σε ένα playlist. Κατά βαση όμως οι ακροατές της ροκ είναι αρκετά δεκτικοί στα ακουσματά τους με ξένο και ελληνικό χαρακτήρα ταυτόχρονα. Το τελικό Rock Format είτε είναι Progressive Rock, Alternative, Commercial soft rock etc διεκδικεί στην εποχή μας σημαντική μερίδα ακροατών.

ΕΝΤΕΧΝΟ (ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΕΠΕΡΤΌΡΙΟ)

Ενα από τα πιο επιτυχημενα ελληνικά Format είναι και το έντεχνο. Το εντεχνο Format είναι αρκετά ανοικτό σε όλες τις ηλικίες και με μεγάλη διείσδυση στο γυναικείο κοινό.

Σαν μουσικό είδος προσφέρει αρκετες δυνατότητες καθότι το έντεχνο προφιλ έχει αρκετές εκφάνσεις που πολλες φορές αγγίζουν ακόμη και τα όρια του soft ελληνικού rock στο ίδιο playlist.

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο ραδιοφωνικοί σταθμοί με κατά βαση έντεχνο προφιλ να μεταδίδουν και ορισμένα τραγούδια με ροκ χαρακτήρα για παράδειγμα. Σε κάποιες περιπτώσεις πετυχημένη συνταγή αποτελεί ένας συνδιασμός με τραγούδια ελληνικού ροκ μεταξύ άλλων, αλλα και κομματια από το διεθνες ρεπερτόριο σε mixed Format.

Ίσως είναι το μουσικό είδος με την πιο έντονη πολιτική χροιά. Ο συνδιασμός του έντεχνου με τραγούδια από το ελαφρολαικό ρεπερτόριο καθώς και με παλια ρεμπέτικα τραγούδια είναι επίσης μια συνταγή που μπορούμε να συναντήσουμε τακτικά. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα είδος με μεγάλη απήχηση και πολύ ενδιαφέροντα ποιοτικά χαρακτηριστικά στο κοινό που ακούει το συγκεκριμένο ρεπερτόριο στη χώρα μας.

Μερικοί αντιπροσωπευτικοί καλλιτέχνες για το έντεχνο ρεπερτόριο είναι μεταξύ άλλων και οι εξής : Ελεονόρα Ζουγανέλη, Μελίνα Κανά, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Αδελφοί Κατσιμίχα, Πυξ Λαξ, Γιαννης Κότσιρας, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Φοιβος Δεληβοριάς, Πανος Μουζουράκης, Δημητρα Γαλάνη, Δημήτρης Μητροπάνος, Νικος Πάπαζογλου, Χαρούλα Αλεξίου, Γιαννης Χαρούλης, Σωκράτης Μάλαμας, Διονύσης Σαββοπουλος, Μίκης Θεοδωράκης, Νικος Ξυλούρης, Νικος Πορτοκαλογλου, Νατασσα Μποφίλιου, Μανος Ξυδους, Ελενη Βιτάλη, Γλυκερία, Ορφεας Περίδης, Γιαννης Παριος , Μελινα Ταναγρη, Μανωλης Μητσιας, Ελενη Τσαλιγοπούλου, Τάνια Τσανακλίδου, Μελινα Ασλανίδου, Ελένη Δήμου, Δημος Μούτσης, Χρηστος Θηβαίος κτλ

Οι ηλικίες που ακούνε έντεχνο κατά κόρον ποικίλουν, αλλά αποτελούν ένα μεγάλο φάσμα από το κοινό του ραδιοφώνου. Το Έντεχνο ρεπερτόριο είναι δημοφιλές σε ακροατές απο 18 ετών μέχρι και 60 ετών και με πολύ καλή διείσδυση τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες.

ΛΑΙΚΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ

Ίσως το πιο διαδεδομένο ρεπερτόριο στη χώρα μας για την ραδιοφωνική αγορά.

Οι σταθμοί που έχουν Format με ελληνικό ρεπερτόριο και μεταδίδουν από μοντέρνα ελαφρολαικά τραγούδια μέχρι και τα πιο λαικά ακούσματα ίσως αποτελούν την μεγαλύτερη μερίδα της ραδιοφωνικής πίτας στη χώρα μας.

Ο ανταγωνισμός είναι μεγαλος, αλλα και το κοινό επίσης. Αν και είναι λίγοι και συγκεκριμένοι οι καλλιτέχνες που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων του κόσμου, το υπάρχον ρεπερτόριο είναι τεράστιο. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα το playlist (σε σταθμούς που δεν περιορίζονται μόνο στην ομάδα των λίγων γνωστών καλλιτεχνών του λαικού ρεπερτορίου), να είναι πολύ διαφορετικό σε ολη τη χώρα.

Η ποικιλία βεβαια δεν σημαίνει απαραίτητα και επιτυχία. Οι ακροατές επίσης που ακούνε σταθμούς με λαικό προφίλ είναι από όλες τις ηλικίες στην ευρύτερη περιφέρεια. Στα μεγάλα αστικά κέντρα όμως, παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχει μια μεγαλύτερη τάση στις ομάδες των 16 με 44 ετών και στους άντρες και στις γυναίκες με αναλογία περίπου 45% και 55% αντίστοιχα.

Παρα την μεγαλη γκάμα τραγουδιών, δεν είναι πολλά τα ονόματα που ακούγονται από τους εμπορικούς σταθμούς του είδους.

Μερικοί αντιπροσωπευτικοί καλλιτέχνες για το σύγχρονο λαικό και ελαφρολαικό ρεπερτόριο είναι οι εξής

Αντώνης Ρέμος, Γιάννης Πλούταρχος, Κωνσταντίνος Αργυρός, Γίωργος Μαζωνάκης, Νατάσα Θεοδωρίδου, Νίκος Οικονομόπουλος, Δέσποινα Βανδή, Πάνος Κιάμος, Νίκος Μακρόπουλος, Πέγκυ Ζήνα, Αμαρυλλίς, Νίκος Βέρτης, Βασίλης Καρράς, Καίτη Γαρμπή, Γίωργος Παπαδόπουλος,Παντελής Παντελίδης, Νικηφόρος, Ηλίας Βρεττός, Γιώργο Γιαννιάς, Πασχάλης Τερζής, Έλλη Κοκκίνου, Άννα Βισση, Stan, Λένα Ζευγαρά, Πέτρος Ιακωβίδης, Αναστάσιος Ράμμος, Χρήστος Μενιδιάτης, Θοδωρής Φέρης, Αντύπας, Λευτέρης Πανταζής, Στέλιος Ρόκος, Ειρήνη Παπαδοπούλου, Δημήτρης Γιώτης, Αγγελική Ηλιάδη, Χρύσπα, Ραλλια Χρηστίδου, Χρήστος Χολίδης κτλ

Σε κάθε περίπτωση παρα τον ομολογουμένως μεγάλο ανταγωνισμό ανάμεσα στους ραδιοφωνικούς σταθμούς με Format το ελαφρολαικό και λαικό τραγούδι, το συγκεκριμένο προφίλ στην χώρα μας είναι συνήθως αυτό, που τοποθετείται πρώτο στις μετρήσεις ακροαματικότητας των Νομών της Περιφέρειας.

Όπως έχετε διαπιστώσει ΔΕΝ κάνουμε καμία αναφορά σε ένα επιπλεόν Format που είναι πρώτο στις προτιμήσεις σε σχεδόν όλα τα αστικά κέντρα και κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και αυτό είναι το News Talk Format αλλα και ορισμένα Sports Radios.

Για τους καθαρά ενημερωτικούς σταθμούς της χώρας News Talk, που συχνά μονοπωλούν τις πρώτες θέσεις στις ακροαματικότητες, να υπενθυμίσουμε ότι ελάχιστοι εξ αυτών είναι κερδοφόροι σταθμοί. Σχεδόν κανένας.

Το γιατι συνεχίζουν να εκπέμπουν όταν οικονομικώς «μπαίνουν μέσα» δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε εδώ, στην Ελλαδα ζούμε. Αυτό ισχύει ΚΑΙ για τους αθλητικούς σταθμούς (τους περισσότερους), εκεί παλι υπάρχουν άλλου τύπου συμφέροντα που τους διατηρούν στον αέρα για εξίσου «άλλους» λόγους.

Το άρθρο εστίασε το ενδιαφέρον του σε σταθμούς μουσικούς που – ανεξάρτητα από το Format τους- μπορούν να γίνουν κερδοφόρες επιχειρήσεις. Και επειδή στις μέρες μας ακόμη και αυτό δεν φαντάζει αυτονόητο διευκρινίζουμε…

Κερδοφόρα ραδιοφωνική επιχείρηση είναι εκείνη που ετησίως έχει έσοδο το οποίο καλύπτει ΑΝΕΤΑ τα τρέχοντα έξοδα και τις υποχρεώσεις , συντηρεί και πληρώνει αξιοπρεπώς το προσωπικό της και σε λογικό χρονικό διάστημα, επιστρέφει στον ιδιοκτήτη του σταθμού τα χρήματα που έχει επενδύσει για να αγοράσει και να στήσει το σταθμό.

Και μετα από όλα αυτά, να αφήνει στην ιδοκτησία και κέρδος. Όταν κάτι από τα προηγούμενα ΔΕΝ συμβαίνει, υπάρχει πρόβλημα βιωσιμότητας του σταθμού και το μοιραίο τέλος είναι αναπόφευκτο.

Και για να κλείσουμε το άρθρο κάπου εδώ. Ελπίζουμε ότι ως ιδιοκτήτες λαβατε υπόψη όλες τις βασικές προυποθέσεις που προαναφέραμε στο Α μέρος για να αποφασίσετε σε δεύτερη φάση για το ποιο Format είναι κατάλληλο για την επιχείρηση σας.

Διότι μόνο ως τετοια πρέπει να την αντιμετωπίσετε καθότι είναι πολυέξοδη. Κατόπιν τούτου συμβουλευτείτε μια εταιρία συμβούλων που να έχει εμπειρία σε radio consultancy και βεβαίως ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΤΕ ΩΣ ΔΙΕΘΥΝΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΝΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΓΝΩΣΤΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ. Και όχι κάποιο ανήψι σας, «έλα μωρε καλό παιδί είναι πάντα ήθελε να ασχοληθεί με το ραδιόφωνο, ας του δώσουμε μια ευκαιρία».

Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί είναι επιχειρήσεις και όχι Κέντρα Φροντίδας και Πρόνοιας για φίλους της μουσικής.

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by broadcastnews

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0
Broadcastnews DB4005

FM Radio modulation analyzer DB4005