in ,

Broadcasting from home 2020

Κάνοντας εκπομπές από το σπίτι την δεκαετία του 2020

Broadcasting from home 01
  • 22222

Δεν ήξερα τι ακριβώς τίτλο να βαλω σε ένα θέμα στο όποιο έχω αναφερθεί ξανά στο broadcastnews.gr. Βασικά το επαναφέρω ως θέμα, επειδή είναι πολύ επίκαιρο, εξαπλώνεται γοργά ως φαινόμενο διεθνώς, και μάλιστα με αυξητική τάση προς μονιμοποίηση και μετά την πανδημία.

Όλο και εντατικότερα ασχολούνται εξειδικευμένα και μη ΜΜΕ καταρχήν στις Η.Π.Α, με την νέα «πραγματικότητα». “Η Νέα Τάξη” όπως την βαφτίζουν ορισμένοι, απαιτεί από όλους να προσαρμοστούν άμεσα σε μια νέα κατάσταση που απλώς την έφερε στην επιφάνεια νωρίτερα ο κορωνοϊός.

Επι της ουσίας μιας και οι σταθμοί δεν γίνεται να κατεβάσουν διακόπτες και να βάλουν λουκέτο, προφανώς παραγωγοί, δημοσιογράφοι κτλ πρέπει να συνεχίζουν να κάνουν κανονικά τις εκπομπές τους όσο κι αν κρατήσει η πανδημία. Όλοι όσοι σχετίζονται λοιπόν με το ραδιόφωνο, τείνουν να αντιλαμβάνονται ότι θα πρέπει να εργάζονται από το σπίτι. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ όμως καθώς φαίνεται.

Μέσα σε έλαχιστο χρονικό διάστημα έχουν κυκλοφορήσει προτάσεις, τρόποι και προτεινόμενες συσκευές που επιτρέπουν στον οποιονδήποτε επαγγελματία (και μη) να κάνει την εκπομπή του από το σπίτι του και έτσι, να (συνεχίζει) να εργάζεται κανονικά. Προφανώς θα πρέπει να διαθέτει σύνδεση στο Διαδίκτυο κατ οίκον, πράγμα που στις μέρες μας είναι είναι σχεδόν το ίδιο αναγακίο όσο το να έχεις ρεύμα και νερό στο σπίτι. (λέμε τώρα).

Οπότε το πρόβλημα είναι το εξής: Τι χρειάζομαι για να μπορώ να κάνω κανονικά την δουλειά μου από το σπίτι?
Καταρχήν όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο υπάρχει πλέον τεχνολογικώς η δυνατότητα από το σπίτι…να είσαι στο στούντιο του σταθμού στον οποίο εργάζεσαι.

Μέχρι τώρα πολλοί ραδιοσταθμοί χρησιμοποιούν λύσεις του τύπου στέλνω απλώς ατάκες ηχογραφημένες, είτε βγαίνω ζωντανά (όπως όπως δυστυχώς) που είναι και το ζητούμενο. Skype, Teamviewer, CViber, leanFeed etc έχουν «ξεσαλώσει» για οικιακή χρήση τους τελευταίους μήνες σε όλα τα ραδιόφωνα της χώρας. (και του κόσμου). Όμως κατά βάση αυτά είναι ημίμετρα, που προέκυψαν λόγω ανάγκης.

Στην πράξη ο παραγωγός και ο δημοσιογράφος, με ένα προσωπικό κωδικό θα πρέπει να μπορούν να βλέπουν on line στην οθόνη τους από το σπίτι, το automation system που χρησιμοποιούν κανονικά στην δουλειά τους και στο ON AIR στούντιο του σταθμού. Cloud? Into the server? ΔΕΝ παίζει κανένα ρόλο.

Δηλαδή είμαι μόνιμα σπίτι από τη μία, εργάζομαι κανονικά, βλέπω και χειρίζομαι το automation της δουλειάς μου απο την άλλη. Ναι, τόσο απλά. Ότι έκανες προ πανδημίας από τις εγκαταστάσεις του σταθμού, πρπεπει πια να μπορείς να το κάνεις από το σπίτι, διότι γίνεται. Το να κανεις ραδιόφωνο από το σπίτι (επαγγελματικώς) είναι μια από της τηλεεργασίες που μπορείς να ασκείς ΔΙΧΩΣ πρόβλημα κατ οίκον και ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.

Και οσο περνάει ο καιρός είναι απαιτητά, ορισμένα βασικά εργαλεία για τους παραγωγούς και τους δημοσιογράφους, ώστε να μπορούν να εργάζονται από το σπίτι.
Εργαλεία που ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ οι σταθμοί, ως εργαλείο για δουλειά.

Πέρα από τα απαραίτητα software φυσικά, που τοποθετούν τους παρουσιάστες on line στο εκάστοτε σύστημα του σταθμού.
Όσο και εάν φαίνεται παράξενο, οι κάθε λογής υπεύθυνοι στα ραδιόφωνα, ακόμη και οι ιδιοκτήτες δεν έχουν συνειδητοποιήσει ΑΚΟΜΑ τι είναι πια απαραίτητο για κάθε παραγωγό και δημοσιογράφο στο σπίτι του.

Και, λυπάμαι που το λέω, ευθύνη για αυτό, φέρουν ΚΑΙ οι τεχνικοί και ηχολήπτες. Προφανώς φοβούμενοι μην τυχόν χάσουν την δουλειά τους!!! Μα εσύ ως τεχνικός, παραμένεις υπεύθυνος για την αρτιότητα της λειτουργίας του συστήματος, εσύ ως ηχολήπτης παρακολουθείς και επεμβαίνεις στο σύστημα, (και εσύ από το σπίτι σου βασικά για ότι συμβεί), εσύ ως ηχολήπτης παραμένεις υπεύθυνος για ότι πρεπει να εισάγεις στο σύστημα automation, εσύ ως ηχολήπτης παραμένεις υπεύθυνος για το imaging του σταθμού, εσύ εξακολουθείς να είσαι υπεύθυνος για τον ήχο του σταθμού κτλ.

Και πραγματικά βαριέμαι να αναφέρω όλες τις αρμοδιότητες για τις οποίες εσύ εξακολουθείς να είσαι υπεύθυνος ως ηχολήπτης και τεχνικός. ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ «ΦΑΕΙ» ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ. Απλώς θα σου τροποποιήσει ελαφρώς τον τρόπο με τον οποίο θα ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ να ασκείς το επάγγελμα. Και επιτέλους δέξου ότι ως τεχνικός πρέπει να συνμπλέεις με την τεχνολογία που καλπάζει αλλα εσύ την χειρίζεσαι, διότι εσύ οφείλεις να την γνωρίζεις. Και να εξελίσσεσαι μαζί της.

Το ραδιόφωνο ΠΑΝΤΑ θα εξελίσσεται τεχνολογικά. Και σε αυτή τη βάση παμε τώρα να δούμε μερικά απαραίτητα «εργαλεία» για να μπορούν να ασκούν παραγωγοί και δημοσιογράφοι το επάγγελμα τους από το σπίτι.
Είναι απαράδεκτο το φαινόμενο να επιτρέπουν οι εκάστοτε Υπεύθυνοι προγράμματος κτλ των σταθμών να ακούγονται όπως ακούγονται εδώ και λίγους μήνες οι εκφωνητές τους από τα σπίτια τους.

Να επιτρέπουν να ακούγεται ένας φρικτός ήχος ON AIR, ένα πρόγραμμα κατώτερης ποιότητας, επειδή υποχρεώνουν ( η αφήνουν) τους παραγωγούς και τους δημοσιογράφους να χρησιμοποιούν μικρόφωνα από pc κάμερες, από κινητά, από laptop, tablet και κάθε είδους ακατάλληλο μικρόφωνο που προσβάλει τον ίδιο τον παρουσιαστή, τον σταθμό και τελικά και τους ακροατές.

Παμε λοιπόν στα βασικά που ΠΡΕΠΕΙ ο σταθμός να τα παρέχει σε εκφωνητές παραγωγούς και δημοσιογράφους για οικιακή χρήση…που βγαίνει στον αέρα!
Μικρόφωνο αξιοπρεπές καταρχήν. Με αντικραδασμική βάση και αντιανεμικό κατά προτίμηση.

Προενισχυτή μικροφώνου, έστω τον πιο απλό, με τις απλές βασικές ρυθμίσεις έντασης κτλ (τις οποίες θα σετάρει κατάλληλα ο ηχολήπτης)
Σύστημα wind screen για καταπολέμηση των ηχητικών φαινομένων της κακής ηχητικής του χώρου από τον οποίο οι εργαζόμενοι (εκφωνητές κτλ) κάνουν την εργασία τους από το σπίτι, βγάζοντας την εκπομπή.

Όλα τα παραπάνω,( αναλόγα με τις περιστάσεις και τις απαιτητές ποιότητες), ξεκινούν από ένα κόστος γύρω στα 350-400 ευρώ. Και μπορεί να αναφωνήσουν οι ιδιοκτήτες ότι μια τέτοια επένδυση για τους 8-10 παρουσιαστές του σταθμού είναι… «μεγάλη», αναρωτιέμαι όμως έαν έχουν αναλογιστεί πόσο μεγάλη είναι η οικονομική ζημιά από τα μειωμένα έσοδα λόγω μειωμένων ακροατών.( που ακούνε τις κακοηχίες που παίζουν on air εδώ και μήνες).
Ο εξοπλισμός είναι επένδυση αγαπητοι ιδιοκτήτες. Επένδυση που (σας) φέρνει χρήματα και δεν σας αφαιρεί.
Και θυμηθείτε TO BROADCASTING FROM HOME ήρθε για να μείνει.

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews rock music format

Θέλω να αλλάξω το Format του σταθμού μου. Μερος Γ.

broadcastnews Sony ZV 1

Sony ZV-1 η νέα camera αποκλειστικά για vloggers