in

Η φωνή από το ράδιο. Η πιο απλά ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.

Broadcastnews radio voice talents

Ακόμα και τώρα μετα απο 35 χρόνια ιδιωτικής ραδιοφωνίας στην χώρα μας, ορισμένα
αυτονόητα εξακολουθούν να είναι δυσνόητα.
Είχα σχετικά πρόσφατα, μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με ιδιοκτήτη ραδιοφώνου σε μεγάλη
πόλη της επαρχίας.

Προσπάθησα να του εξηγήσω τη σημασία μιας καλής βασικής φωνής για
τον σταθμό του. Και όχι την χρήση μιας οποιασδήποτε φωνής που είναι φτηνή, στην τσέπη.
Ίσως και τσάμπα εντελώς. Πως γίνεται αυτό?

Τα κλασικά: έχω ένα ανήψι, καλό παιδί είναι,μάγειρας έχει τελειώσει, παντα ηθελε να ασχοληθεί με το ραδιόφωνο. Ε…είπα και εγώ να τουδώσω μια ευκαιρία βρε αδερφέ, να ακούσει την φωνή του στο ραδιόφωνο.

Δεν μου πήρε καιλεφτά, τον έβαλα να μου εκφωνήσει μερικά σποτάκια, νταξ, τα λέει, τα λέει.
@#$%*$!!  Τεσπα, μη μπω σε λεπτομέρειες. Προφανώς υπάρχει, και πάντα θα υπάρχει η
ανάγκη, για φρέσκες φωνές στο ραδιόφωνο.

Να είναι όμως ραδιοφωνικές και όχι φονικές.

Πολύ σημαντικό κομμάτι σε ένα σταθμό είναι το imaging. Και ΜΕΓΑΛΟ μέρος αυτού είναι η
φωνή γύρω από την οποία θα «χτίσεις» στο στούντιο την ηχητική διακόσμηση του σταθμού
σου στον αέρα. Δεν μπορώ να παραβλέψω ότι ναι, η οικονομική δυσχέρεια στο χώρο πάνω
από 10 χρόνια τώρα, έχει αναγάγει την απόλυτη μετριότητα σε κορυφαία ποιότητα.

Ότι είναι εύκολο και δωρεάν μας κάνει. Ναι όντως μας κάνει, μας κάνει ζημιά.

Δεν είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται ενας ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού το πόσο
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.
Οι εκφωνητές σου, οι παραγωγοί σου, οι δημοσιογράφοι σου και οπωσδήποτε η βασική η οι
βασικές φωνές στα trailer στα jingles και στα sweepers σου.

Είναι η «εικόνα» σου στον αέρα, η υπογραφή σου, η ταυτότητα σου. Δεν γίνεται να
χρησιμοποιείς ακατάλληλες φωνές επειδή…δεν σου κοστίζουν τίποτα. Ισως ξεχνας ότι το
ραδιόφωνο εξακολουθεί να είναι Μεσο για το αυτί, χρειάζεσαι την ακοή μόνο, και αυτό που
ακούει ο ακροατής σου, πρέπει να είναι όμορφο, επαγγελματικό, ξεχωριστό.

Ο ακροατής ΔΕΝ ξερει να σου περιγράψει το πώς θέλει να είναι η ιδανική φωνή που
του αρέσει να ακούει. Μπορεί όμως αμέσως να σου πεί, εάν μια φωνή που ακούει, δεν
του αρέσει. Απλό.

Και υπάρχουν ωραίες φωνές στην εγχώρια αγορά. Πολλές φωνές και τις βρίσκεις παντού. Και
για να είμαστε και ειλικρινείς, λόγω οικονομικής κρίσης ΔΕΝ είναι τόσο απρόσιτες πια. Είναι
αστήρικτη δικαιολογία ότι δεν αντέχει το ταμείο του σταθμού να τις αποκτήσει.

Εκτός αυτού υπάρχουν εδώ και χρόνια και Τράπεζες φωνών με μεγαλη ποικιλία χαρακτήρων για όλα ταγούστα και όλα τα βαλάντια. Και πολλούς Free lancers επίσης με πολύ καλές φωνές.
Επιπλέον, εάν ψαχτείς θα ανακαλύψεις και πολλούς παραγωγούς ραδιοφώνου με καλές
φωνές.

Βέβαια για το κομμάτι που αφορά τους παραγωγούς ραδιοφώνου, ναι, έχουμε
εξηγήσει ότι για ποιοτικές εκπομπές μια καλή φωνή ΔΕΝ φτάνει. Πρέπει να ξέρει να τα…λέει
κιόλας.

Για πάσης φύσεως εκφωνήσεις όμως, για voice overs, υπάρχει μεγάλη προσφορά.
Και εκεί δεν χρειάζεται κατι παραπάνω, εκτός από μια καλή φωνή με χαρακτήρα και σωστή
άρθρωση.

Σε σχέση με το παρελθόν, που η επικοινωνία με κάποιον κατάλληλο εκφωνητή που σου
κάνει, δεν ήταν εύκολη υπόθεση, τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πριν 30 χρόνια, ναι,
έψαχνες για μια καλή φωνή, ιδανική για τον σταθμό σου, αλλα εσύ είχες τον σταθμό κάπου
στην Ηπειρο και εκείνος ζούσε κάπου στην Μεσσηνία, οπότε ναι, ήταν δύσκολη η
συνεργασία. Πάνε όμως αυτές οι εποχές.

Σήμερα ΔΕΝ ΠΑΊΖΕΙ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΒΡΊΣΚΕΤΑΙ, ΠΟΥ ΖΕΙ Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΕΚΦΩΝΗΤΗΣ,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΉΣ. Το Διαδίκτυο φέρνει στο σπίτι σου τον συνεργάτη σου, εύκολα, γρήγορα
και αξιόπιστα.

Υπάρχουν σε ολόκληρη τη χώρα εξαιρετικές φωνές, που αναζητούν
συνεργασία με ραδιοφωνικούς σταθμούς που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στην
Ελλάδα.

Επιπλέον, χάρη στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία, πολλοί εκφωνητές έχουν πια υποδομή
στο σπίτι τους να μπορούν να ηχογραφούν το κείμενο που θέλεις και να στο στέλνουν άμεσα
με e-mail στο σταθμό σου όποτε το χρειαστείς.

Εάν το ανήψι σου, ο μάγειρας, έχει χαρισματική φωνή, ναι να τον χρησιμοποιήσεις. Αν όμως,
δεν διαθέτει χάρισμα μπροστά στο μικρόφωνο, άφησε τον καλύτερα να φτιάχνει
λαχανοντολμάδες. Υπάρχουν πολλοί παρουσιαστές που διαθέτουν χάρισμα στο μικρόφωνο
και δεν κοστίζουν. Και τους βρίσκεις εύκολα, αρκεί να ψάξεις.

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews capital breakfast with roman kemp 01

Ραδιόφωνο και social media ένας μαγικός συνδυασμός

Broadcastnews old radio on yellow table 241 1

Οι απόκληροι ραδιοπειρατές των ΑΜ.