in ,

Τηλεφωνικό υβρίδιο το κλειδί της επικοινωνίας.

Telephone hybrid

Όποιος υπήρξε ραδιοερασιτέχνης η εάν επιθυμείτε, ραδιοπειρατής τις δεκαετίες 70 και 80 γνώριζε την αξία του. Βασικά και να μην την γνώριζες ακριβώς, σου την «αποκάλυπταν» εμμέσως με τον τρόπο τους, οι ίδιοι οι ακροατές σου, ζητώντας «να βγουν στον αέρα για να κάνουν μια αφιέρωση».

Όσο κοινότυπη πρακτική κι άν ήταν τότε, η συνήθεια των ακροατών να βγαίνουν ON AIR στους πειρατικούς σταθμούς, για να ακουστεί τελικά ένα «Ο Γιάννης αφιερώνει το επόμενο τραγούδι στην Μαρία… κτλ», επι της ουσίας ήταν ένα απλό δείγμα το πόσο απαραίτητο είναι να έχεις ένα υβρίδιο στο στούντιο. Εάν βεβαίως ήθελες να έχεις μια άμεση επικοινωνία με τους ακροατές σου. Και φυσικά τότε, σχεδόν κανένας ραδιοερασιτέχνης δεν είχε την πολυτέλεια της ιδιοκτησίας μιας τέτοιας «πολύτιμης» συσκευής. Όχι μόνο λόγω κόστους, αλλά τις εποχές εκείνες ήταν το ίδιο πιθανό να γνώριζε ένας ραδιοπειρατής ακριβώς τι είναι το τηλεφωνικό υβρίδιο, όσο ήταν και πιθανό να το διέθετε κιόλας.

Ναι, αλλά οι ακροατές όμως έβγαιναν στον αέρα με τους ραδιοερασιτέχνες. Πως? Η πενία τέχνας κατεργάζεται έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι κι ας μην είχαν ιδέα από ραδιόφωνο και τηλεφωνικά υβριδικά. Με τα παλαιά αναλογικά τηλέφωνα, με μερικές αντιστάσεις στη σειρά και κανεναν πυκνωτή παράλληλα, κάπως…γινόταν η δουλειά, καθότι, υπήρχε ζήτηση βλέπεις. Και από ποίοτητα ήχου? Ας το αφήσουμε καλύτερα αυτό το κεφάλαιο. Όπως ακουστεί ακούστηκε, αρκεί να ακούγεται ο ακροατής στον αέρα.

Φυσικά το τότε με το τώρα δεν έχει καμία σχέση. Telos, Comrex, D&R, Sonifex και πολλές ακόμη αξιόλογες εταιρίες δίνουν άριστες λύσεις με ποιότητα και ευκολία στη χρήση. Επίσης πολλές κονσόλες διαθέτουν on board τηλεφωνικά υβριδικά για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία χρήσης. Broadcast  κονσόλες όπως της AEV η Acuo 908, Angyaudio interface for cell phones η της D&R η Airmate και πολλών ακόμα ακόμη άλλων εταιριών με 2 υβρίδια ενσωματωμένα επιτρέπουν και τη συνομιλία 2 διαφορετικών ακροατών μεταξύ τους και φυσικά και με τον παρουσιάστη η τους παρουσιαστές ταυτόχρονα. Άμεσα και εύκολα.

Ναι, έχω τηλεφωνικό υβρίδιο στο ON AIR στούντιο του σταθμού μου χρόνια τώρα.              Μπράβο σου, και τι το κάνεις?

Εάν εξαιρέσουμε τους ενημερωτικούς σταθμούς αλλα και τους λιγοστούς αθλητικούς σταθμούς που χρησιμοποιούν τακτικά η και σπάνια ένα υβρίδιο βγάζοντας ακροατές στον αέρα, οι μουσικοί σταθμοί μπορει να το διαθέτουν, αλλα να μην το χρησιμοποιούν καθόλου, η σχεδόν καθόλου.

Για τους ενημερωτικούς σταθμούς, ένα υβρίδιο είτε ως hardware είτε ως software, ειτε με την κλασσική χρήση είτε με VoA, αποτελεί μέρος της καθημερινότητας του προγράμματος, Συνεντεύξεις, ανταποκρίσεις, ζωντανή κουβέντα με κάποιον ακροατή κτλ . Για τους αθλητικούς σταθμούς ένας ακροατής  του Παναθηναικού από την μία γραμμη και ένας του Ολυμπιακού από την άλλη, ιδίως όταν και οι 2 έχουν καλέσει σε νούμερο με χρέωση που ανήκει στο σταθμό, ο τέλειος συνδιασμός. Και έσοδο από την χρέωση και…τσάμπα πρόγραμμα στον αέρα,Απλώς ασε τα 2 αντίπαλα γήπεδα να μιλούν με τις ώρες, και ας φεύγει και κανενά «γαλλικό» στον αέρα που και πού, βοηθάει στις μετρήσεις ακροαματικότητας και αυτό.

Η ουσία είναι πως, ενημερωτικοί και αθλητικοί σταθμοί είναι κατά βαση εκείνοι, που εκμεταλλεύονται την χρηστικότητα του υβρίδιου.

Και όμως κερδισμένοι μπορεί να είναι και οι μουσικοί σταθμοί. Για την ραδιοφωνική αγορά στις Η.Π.Α είναι αδιανότητο να μην βγάζεις ακροατή στον αέρα. Οι σταθμοί με TALKRADIO format είναι γνωστό ότι βγάζουν ακροατές στον άερα κατά κόρον. Σε καποιες περιπτώσεις το να έχεις ακροατή στον αέρα μπορεί να καλύπτει και το 60% του χρόνου που διαρκεί το ρολόι σου, ητοι και 36 λεπτα στο clock μόνο από τηλεφωνική ομιλία.

Στους μουσικούς σταθμούς πάλι, όπως έδειξαν πρόσφατες έρευνες, είτε πχ είναι CHR είτε AC format, ιδίως για το breakfast show, για διαγωνισμούς και συνεντεύξεις κατά την διαρκεια της ημέρας, αλλα και για τους ακροατές τη νύχτα με κάποιο late night show, η υπάρξη και χρήση υβριδικου επιβάλλεται. Φέρνει νέους ακροατές και διατηρεί αυτούς που ήδη ακούνε.

Και στην ραδιοφωνική αγορά της Ευρώπης και της Αυστραλίας το υβρίδιο αποτελεί βασικά  ένα έξυπνο μέσο με τον ακροατή. Το μέσο με το οποίο βγάζεις στον αέρα αυτόν που σε ακούει. Του δίνεις την δυνατότηα να έχει φωνή, άποψη, να διασκεδάζει μαζί σου με καποιον καλοστημένο διαγωνισμό. Επίσης, τώρα που ο κορονοϊός προστάζει όλο τον πλανήτη να ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΣΠΊΤΙ, είναι μεγαλη ευκαιρία να συγκεντρώσεις ακόμη περισσότερους ακροατές βγαζοντας τους στον αέρα. Ο εγκλεισμός δημιουργεί ευκαιρίες στο ραδιόφωνο.

Φυσικά, δεν βγάζεις ακροατή στον αέρα και του λες απλώς, μίλα. Ουτε αποτελεί πια ραδιοφωνική επιτυχία η συνταγή των 70s και 80ς καλέστε μας τώρα στο τηλέφωνο 210…. για αφιερώσεις. Δεν κινείται πια με κάρο και άλογο ο άνθρωπος καταφέρνοντας να διανύσει μικρές αποστάσεις. Χρησιμοποιεί αυτοκίνητο και μάλιστα ηλεκτροκίνητο πια και μπορεί να πάει παντού. Και επειδή τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι το μέλλον όπως ολα δείχνουν, η χρήση μοντέρνων τηλεφωνικών υβρίδιων με δυνατότητα να βγαίνουν στον αέρα περισσότεροι τους ενός ακροατές είναι επίσης το μέλλον.

Οσοι από τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών σε συνεργασία με τα AIR TALENT τους αντιληφθούν εγκαίρως την αξία της συχνότερης χρήσης των υβριδικών στον στούντιο, θα βρεθούν ένα βήμα μπροστά.

Η ανάγκη των ακροατών να ακουστούν, είναι τώρα, μεγαλύτερη από ποτέ.        

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews.gr radio internet

Μια συνηθισμένη ημέρα στη δουλειά ενός παραγωγού ραδιοφώνου.

broadcastnews marketing plan

Διαφημιστική προβολή