in ,

Το cinematography σχολείο της Πέμπτης 16 Απριλίου

Πώς ένα από τα διασημότερα μονοπλάνα του παγκόσμιου κινηματογράφου έγινε κατά λάθος!
Απόψε 16/4, τα μεσάνυχτα στο Star, το “Children of Men”, το κινηματογραφικό αριστούργημα του μεξικανού σκηνοθέτη Αλφόνσο Κουαρόν, ενός από τους μεγαλύτερους -παγκοσμίως- σκηνοθέτες της γενιάς μου!
Το “Children of Men” φώτισε ο σπουδαίος Μάνουελ -Τσίβο- Λουμπέσκι, ο βραβευμένος 3 φορές με βραβείο Οσκαρ cinematographer.
Στην καταπληκτική ταινία αυτή των 80 εκατομμυρίων δολλαρίων υπάρχουν πολλά μονοπλάνα αλλά το ένα, το καλύτερο της ταινίας και το διασημότερο μονοπλάνο του παγκόσμιου κινηματογράφου των τελευταίων 50 ετών, έγινε κατά λάθος! Η παραγωγή της ταινίας είχε 12 μέρες στο αυστηρό πρόγραμμά της για να προετοιμάσει, χορογραφήσει την απαιτητικότερη σκηνή της ταινίας, και ένα διήμερο για να τη γυρίσει. Μιλάμε για τη σκηνή αυτή όπου ο πρωταγωνιστής Κλάιβ Οουεν και η μικρή ομάδα του τρέχουν μέσα σε ένα σκηνικό κόλασης, σε ένα εξεγερμένο καμπ μεταναστών για να σωθούν από τα διασταυρούμενα πυρά της μάχης. Τη σκηνή αυτή την προετοίμαζαν/σκηνογραφούσαν και την χορογραφούσαν 12 μέρες και τις τελευταίες 2 μέρες του 14ήμερου αυστηρού προγράμματος προσπάθησαν να τη γυρίσουν μονοπλάνο, χωρίς κανένα cut. Το reset του κάθε γύρισματος, της κάθε μία λήψης του μονοπλάνου κρατούσε 5 ολόκληρες ώρες για να γίνει η πολύ δύσκολη προετοιμασία/ρισετάρισμα και ο συντονισμός των εκρήξεων και όλων των συμμετεχόντων! Ομως συνέχεια συνέβαινε κάποιο λάθος στα γυρίσματα λόγω των πάρα πολλών δράσεων που έπρεπε να συντονιστούν μεταξύ τους. Σε μία από τις λήψεις ο οπερατέρ σκόνταψε και έπεσε με την κάμερα. Καμία από τις 3-4 λήψεις που είχαν κάνει μέσα σ’αυτές τις δύο μέρες δεν ήταν τέλεια! Στο απολύτως τελευταίο take, στην αρχή περίπου της λήψης ένα blood squib (σακούλα που περιέχει ψεύτικο αίμα) έσκασε κατά λάθος και λέρωσε τον φακό της κάμερας και ο σκηνοθέτης φώναξε cut. Ο βοηθός σκηνοθέτη δεν άκουσε το cut του σκηνοθέτη γιατί κάλυψε τη φωνή του μία έκρηξη. Το γύρισμα δεν σταμάτησε και ο Κουαρόν το άφησε να συνεχίσει και να ολοκληρωθεί γιατί ήξερε ότι ήταν το απολύτως τελευταίο που είχαν στη διάθεσή τους πριν εγκαταλείψουν τη συνολική προσπάθεια. Τελικά αυτή η τελευταία λήψη -που ολοκληρώθηκε κατά λάθος επειδή ο βοηθός σκηνοθέτη δεν άκουσε το cut του Κουαρόν- ήταν η καλύτερη από όσες είχαν κάνει μέσα στο διήμερο των γυρισμάτων και ήταν αυτή που μπήκε στην ταινία και κέρδισε τον χαρακτηρισμό του σπουδαιότερου μονοπλάνο 6 λεπτών στον παγκόσμιο κινηματογράφο τα τελευταία 50χρόνια!
Το γύρισμα της ταινίας έγινε με κάμερες της ARRI, την Arricam LT και την τρομερή μικρή Arriflex 235, και με το καταπληκτικό 500άρι φιλμ-στοκ 5229 της Kodak, της σειράς Vision-2. Ενα απίθανο φιλμ με πανέμορφo γράψιμο στα skintones και χαμηλό κόκκο παρά τη μεγάλη του ταχύτητα! Φακοί ήταν οι Master Prime της Zeiss, οι καλύτεροι σφαιρικοί φακοί του κόσμου!

What do you think?

Written by Panos Golfis

ο Πάνος Γκόλφης, είναι βραβευμένος σε διεθνή φεστι-βάλ διευθυντής φωτογραφίας και φωτιστής με μεγάλη εμπειρία στην Ελλάδα και το εξω-τερικό. Έχει το μάτι του πίσω από κινηματογραφικές και φωτογραφικές μηχανές από μικρό παιδί καθώς σε ηλικία 6 ετών τραβούσε τις δικές του ταινίες με την προσωπική του Super-8 κινηματογραφική μηχανή και εμφάνιζε/τύπωνε A/M φωτογραφίες στο αυτοσχέδιο darkroom του πατέρα του.
Σπούδασε κινηματογράφο το 1992 στη Νέα Υόρκη, στη σχολή του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, στην NYFA (New York Film Academy) την πρώτη χρονιά λειτουργίας της σχολής πριν αλλάξει διεύθυνση/location και ιδιοκτησία.
Εχει έδρα του την Αθήνα και εργάζεται σε όλο τον κόσμο. Μιλάει αγγλικά και ιαπωνικά, φωτίζει θεατρικές, μουσικές παραστάσεις, όπερες και shows, και ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, music-videos, εταιρικά βίντεο, διαφημιστικά.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ζεις (ακόμα) χωρίς format clock ?

Τελικά το Children of Men προέβλεψε το μέλλον?