in , ,

LoveLove

Ζεις (ακόμα) χωρίς format clock ?

 

Και όμως υπάρχουν γύρω μας. Ζουν και εργάζονται δίχως ρολοι. Και είναι πολλοί. Όσο και εάν φαντάζει απίστευτο, δεν το χρησιμοποιούν καν. Άσε που πολλοί αγνοούν την ύπαρξη του και κυρίως την σημαντικότητα του. Το ρολοι χειρός?? Όχι καλέ, ποιος ενδιαφέρεται για το ρολοι του χεριού στις μέρες μας? Εάν θες να μαθεις τι ώρα είναι κοιτάς και στο κινητό σου.

Άλλο είναι το σημαντικό ρολόι. (όχι, ούτε αυτό του τοίχου μας ενδιαφέρει).

Μιλάμε για την αξία του clock. Του broadcast clock ειτε για το ραδιόφωνο είτε για την τηλεόραση, και μιας και την κατηγορία TV etc την έχει αναλάβει άλλος, εγω θα σου πω για το άλλο ρολόι. Αυτό του ραδιοφωνου. Εαν θέλεις βεβαια να πηγαινει ρολόι το πρόγραμμα του σταθμού σου η της εκπομπής σου και να μην παίζεις αλλα αντι άλλων. Δηλαδη την Νο1 συνταγή της «επιτυχίας» για να απωλέσεις τους ακροατές σου.

Το ρολόι η broadcast clock η εάν επιθυμείς το format clock του σταθμού, είναι κατι σαν τον υπολογιστή σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. ΑΥΤΟ ΤΑ ΕΛΕΓΧΕΙ (ΠΙΑ) ΟΛΑ. Και είναι η Νο1 συνταγή της επιτυχίας για να διατηρήσεις αλλα και για να συγκεντρώσεις και νέους ακροατές.

Επι της ουσίας είναι η ταυτότητα του σταθμού σου μέσα σε 60 μόλις λεπτά. Εξ ου και ο χαρακτηρισμός clock, ρολόι. Για οποιονδήποτε έχει ασχοληθεί σοβαρά, είτε σαν music director, είτε σαν program Director που «στήνει» ο ίδιος τον προγραμματισμό και το music scheduling, αντιλαμβανεται ότι αυτά τα 60 λεπτά, έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασία.

Είτε χειρίζεσαι GSelector, PowerGold, MusicMaster, Music1 SE κτλ το πώς θα «στήσεις» σωστά αυτό το 60λεπτο σε ένα μουσικό ραδιόφωνο ( η και ενημερωτικό) είναι το Α και το Ω της επιτυχίας. Δεν είναι η γραφική αναπαράσταση που έχει σημασία οπτικά, είναι τι κάνει λειτουργικά. Και κυρίως τι εξασφαλίζει ON AIR στον ακροατή σου που ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΙ.

Το «σωστό» μοίρασμα, με την σωστή αναλογία των κατηγοριών μέσα στο ρολόι, είτε της μουσικής, είτε των trailer, sweepers, promos, jingles etc με ακρίβεια σχεδόν δευτερολέπτου, είναι ζωτικής σημασίας. Φυσικά για να μην παρεξηγηθώ, πρωτίστως παίζει τον κυρίαρχο ρόλο σε έναν μουσικό σταθμό η ίδια η μουσική φυσικά. Κατά σειρά προτεραιότητας θα έλεγε κανείς, η επιτυχία του προγράμματος ποσοστιαίως, «μοιράζεται» περίπου ως εξής, (και με μικρές μόνο αποκλίσεις) στις ακόλουθες κατηγορίες :

75% (με 80% ενίοτε) Η ΜΟΥΣΙΚΗ (εάν τα τραγούδια που προγραμματίζεις στο ρολόι σου δεν είναι πολύ προσεκτικά επιλεγμένα ένα ένα, κατάλληλα και πασίγνωστα για τον ακροατή στον οποίο απευθύνεσαι, το έχασες το παιχνίδι εξαρχής)

(10 με) 15% ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ/ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ( Οι άνθρωποι μπροστά από το μικρόφωνο ΠΡΕΠΕΙ να είναι ενδιαφέροντες για τους ανθρώπους που ακούνε πίσω από το μικρόφωνο )

5% (με 7%) ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ( Ζούμε στην εποχή της εξαγοράς των πάντων, ευτυχώς δυστυχώς δεν παίζει ρόλο, όσο πιο επιτυχημένοι οι διαγωνισμοί του σταθμού με εξαιρετικά δώρα, τόσο μεγαλύτερο το Buzz marketing που θα κάνει ο σταθμός στο κοινό του.)

(2 με) 5% η προβολή του σταθμού ( Εντάξει, είσαι καινούργιο ραδιόφωνο στη «πιάτσα». Πρέπει να γνωστοποιήσεις την παρουσία σου, την υπαρξή σου και σε τακτά χρονικά διαστήματα να την υπενθυμίζεις με όποιον τροπο προβολής μπορείς, αρκεί το «προιόν – σταθμός» που διαφημίζεις να είναι και αρεστό φυσικά. Εάν δεν είναι αρεστό, όποιον νέο ακροατή και να συγκεντρώσεις μέσω της προβολής, εάν ΔΕΝ ακούσει αυτό που του αρέσει, έφυγε και δύσκολα επιστρέφει, κάτι σαν την προδομένη ερωμένη ένα πράγμα)

Όλες τις παραπάνω κατηγορίες ( πλην της προβολής ίσως) και σίγουρα ΟΛΕΣ τις κατηγορίες των τραγουδιών που έχεις δημιουργήσει, το clock σου πρέπει να το μοιράζει ΤΕΛΕΙΑ μέσα σε 60 λεπτά. Φυσικά μπορεις να δημιουργήσεις και (ενίοτε επιβάλλεται ) πέραν του ενός ρολογιού κατά την διαρκεια της ημέρας, όμως το βασικό σου ρολόι πρέπει να είναι άριστο και να ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΕΥΛΑΒΙΚΑ.

Για να αντιληθει καποιος το πόσο σημαντικό είναι το ρολόι, εάν τα πιο «δυνατά» τραγούδια που μεταδίδει ο σταθμός τα προγραμματίζει τυχαίως να παίζουν πχ μονο τη νύχτα, η όπως ναναι όποτε ναναι… οι μετρήσεις ακροατικότητας θα είναι επίσης ότι ναναι. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο, ότι δημιουργώντας τις κατηγορίες του ρολογιού που θα είναι τοποθετημένες σε συγκεκριμένες θέσεις μέσα στο 60λεπτο, θα πρέπει να περιέχουν (η κάθε μια ) πολύ σωστά μοιρασμένα και τα ανάλογα κατάλληλα τραγούδια (ανα κατηγορία). Καταλήγοντας, το ρολόι είναι αυτο που θα φροντίσει ΟΛΕΣ οι επιλογές του Διευθυντού Προγράμματος να μεταδιδονται ΑΚΡΙΒΩΣ όπως πρέπει χρονικά, και όχι στην τύχη.

Δεκαετίες τώρα, έρευνες επι ερευνών έχουν αποδείξει το εξής : Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυο θεωρητικά ολόιδιους σταθμού, ίδιο format και οι 2 που παιζουν ακριβώς τα ίδια τραγούδια, 2 εντελώς πανομοιότυποι σταθμοί σε όλα, με εξίσου ταλαντούχους παρουσιαστές, ακόμη και με τους ίδιους διαγωνισμους, και με την ίδια προβολή. ΑΛΛΑ :

Ο ένας από τους 2 σταθμούς έχει δημιουργήσει σωστές κατηγορίες για τα τραγούδια σε αριθμό και είδος, με σωστά priority rules, με σωστό μοίρασμα μέσα στο ρολοι για οτιδήποτε μεταδίδεται στον αέρα, ενώ ο άλλος σταθμός παιζει τα τραγούδια όπως ναναι, οποτε ναναι, με παρουσιστες να ανοίγουν το μικρόφωνο οπου ναναι και για οσο νάναι… σταθμός δηλαδή με πρόγρταμμα, δίχως κανενα ρολοι.

Ο σταθμός που θα ξεχωρίσει στις μετρήσεις είναι ΠΑΝΤΑ ο πρώτος, ο οργανωμένος. Ακόμη και μια πιθανή εξαίρεση ενός σταθμού «μετεωρίτη» από το πουθενά που παίζει οτιναι όπως ναναι και έχει – πρόσκαιρη – επιτυχία, εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τον κανόνα στην παγκόσμια αγορά του ραδιοφωνου.

Ένας εξαιρετικός music director ΠΡΕΠΕΙ να δημιουργεί ένα ρολόι που θα κατευθύνει τον σταθμό με συγκεκριμένη ταυτότητα και με συνέπεια προς την επιτυχία. Και η επιτυχία είναι η συνεχώς αυξανόμενη ακροαματικότητα με περισσότερους ακροατές.

Εάν λοιπόν θέλεις η ακροαματικότητα του σταθμού σου να πηγαίνει ρολόι, χρειάζεσαι οπωσδήποτε ρολόι.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

ΑΕΜΑΡ: Το πιο φιλικό μέσο το Ραδιόφωνο

Το cinematography σχολείο της Πέμπτης 16 Απριλίου