Ο κορονοϊός, όπως πια έχει διαπιστωθεί, έκανε άνω κάτω όλες τις αγορές του πλανήτη. Και φυσικά έχει επηρεάσει και την ραδιοφωνική αγορά. Τα «πειστήρια» από το λεγόμενο πρώτο κύμα, επι της ουσίας αποκάλυψαν τι θα επέλθει με την έλευση του δεύτερου κύματος.
Λίγο πολύ όλοι είχαμε υποψιαστεί ότι θα ακολουθούσε ένα δεύτερο κύμα πανδημίας. Και ας μην είμαστε ουτε ειδικοί επι του covid αλλα και ούτε επιτυχημένοι μελλοντολόγοι. Όμως όλα τα στοιχεία μαρτυρούσαν την έλευση ενός δεύτερου κύματος.
Το τι (οφείλει) να πράξει ο καθένας μας ξεχωριστά ως πολίτης για την προστασία της υγείας μας, δεν είναι θέμα για την ιστοσελίδα μας. Αυτό που μας απασχολεί εδώ, είναι τι γίνεται με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που και εκείνοι έχουν τορπιλιστεί από την πανδημία.
Το βέβαιο είναι πως η συρήκνωση της ελληνικής οικονομίας (όπως και σε όλες τις άλλες χώρες) είναι απολύτως φυσικό να έχει άμεσο αντίκτυπο στα ταμεία των ραδιοφωνικών σταθμών. Είναι όλα μια αλυσίδα. Πέφτει η εμπορική κίνηση των επιχειρήσεων, πέφτει ο τζίρος τους, μειώνονται τα έσοδα, λιγοστεύουν οι διαφημίσεις στους σταθμούς.
Οπότε θα έλεγε κανείς ότι μόνο αρνητικές είναι οι επιπτώσεις της πανδημίας για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Σωστά? Όχι ακριβώς.
Ναι, τα οικονομικά των σταθμών φυσικά και έχουν επηρεαστεί. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Όμως ο κορονοϊός έφερε και ένα θετικό στοιχείο. Κάτι, που διαπιστώσαμε σχετικά γρήγορα με το πρώτο κύμα της πανδημίας, αφου ο κόσμος περιόρισε τις μετακινήσεις και έμεινε σπίτι του περισσότερες ώρες απ οτι συνήθως.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί και το time spent listening των σταθμών, για καθένα ξεχωριστά αλλα και για όλους μαζί.
Επίσης αυξήθηκε και η μεριδα των ακροατών που αποφάσισαν να ακούσουν ραδιόφωνο μέσα στην πανδημία. Μετα ήρθε η χαλάρωση των μέτρων, μετα το καλοκαίρι, ο κόσμος ξεμύτησε και τώρα, πάλι από την αρχή.
Το δεύτερο κύμα για τους επόμενους μήνες και σε συνδυασμό με την έλευση του χειμώνα θα δώσει άλλη μια ευκαιρία στους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Αναπόφευκτα για πολλούς μήνες τα όποια μέτρα ληφθούν, θα δημιουργήσουν και παλι κατ οικον περιορισμούς στους ακροατές.
Και εδώ υπάρχει πάλι, μια δεύτερη ευκαιρία. Την ευκαιρία να προσφέρουν οι σταθμοί αξιόλογα προγράμματα στους ακροατές που πάλι θα είναι περισσότεροι, και ΘΑ ΑΚΟΥΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.
Το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε πολλές χώρες. Η.Π.Α. Αυστραλία, Κίνα, Ευρώπη κτλ. Τους μήνες εκείνους που οι ακροατές ήταν εγκλειστοι, αυξήθηκε το ποσοστό των ακροατών που στράφηκαν προς το ραδιόφωνο. Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για έναν σταθμό.
Άξαφνα συντονίζονται περισσότεροι ακροατές. Έαν βεβαίως, ακούσουν αυτό που προσδοκούν από έναν σταθμό, τότε (μπορεί) να γίνουν μόνιμοι ακροατές. Οπότε περισσότεροι ακροατές, μεγαλύτερη ακροαματικότητα. Και η μεγαλύτερη ακροαματικότητα θα βοηθήσει και στην έλευση περισσότερων εσόδων. Παρά την κρίση.
Συνοψίζοντας λοιπόν. Το δεύτερο κύμα που φέρεται πως θα διαρκέσει πολλούς μήνες , είναι μια ευκαιρία για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να προσφέρουν αξιόλογο πρόγραμμα, σε ακόμη περισσότερους ακροατές.
Εκείνους τους ακροατές, που θα ακούσουν ραδιόφωνο κυρίως ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ. Λόγω περιορισμών στις μετακινήσεις, είναι ένα κοινό που θα μεγαλώσει μέσα στους επόμενους μήνες. Και αυτο πρακτικά είναι ίσως και το μοναδικό θετικό πράγμα που θα προσφέρει το δεύτερο κύμα της πανδημίας στους σταθμούς.