in

LoveLove

Από τα FM στο Web μια απόφαση δρόμος.

broadcastnews webradios

Μεγάλη «μετακόμιση» από τα FM στο web ανακοίνωσε για την ιδιαίτερη αγορά της Μεγάλης Βρετανίας ένας γερμανικός Mediaκος κολοσσός, Επι της ουσίας σχεδον 80 – κατά κύριο λόγο μικροί τοπικοί FM σταθμοί – θα αναμεταδίδουν πια 1 (κεντρικό) πρόγραμμα, ενώ το τοπικό πρόγραμμα του εκάστοτε σταθμού (που μέχρι πρότινος έβγαινε στα FM) θα μεταδίδεται μόνο μέσω Διαδικτύου.

«Πολύ ανησυχητικό φαινόμενο» χαρακτηρίζουν την κίνηση αυτή, του γνωστού μεγάλου Mediaκου κολοσσού ραδιοφωνικές οργανώσεις στην Ευρώπη.

Πρακτικά ότι «τοπικό» πρόγραμμα έβγαζε ο κάθε local FM σταθμός, τωρα θα το μεταδίδει μόνο ως web radio, ενώ η εκάστοτε ραδιοφωνική συχνότητα σε όλη την επικρατεια, θα μεταδίδει μόνο ένα κεντρικό πρόγραμμα από το Δίκτυο στο οποίο ανήκουν οι συχνότητες.

Το παράδοξο είναι ότι ακόμη και φέτος το 85% των web radioς πχ στις Η.Π.Α. δεν έχει πάνω από 100 ταυτόχρονους ακροατές! Ένα αξιοπρεπές 10 % αγγίζει τους χίλιους ταυτόχρονους ακροατές, και μόλις το υπόλοιπο 5% «βλέπει στο κοντέρ» πενταψήφια και 6ψηφια νούμερα ακροατών. Πολλές είναι οι θεωρίες περί τούτου για το «τις πταίει» και η επικρατέστερη είναι η εξής. Απειροι «σταθμοί» λόγω Διαδικτύου εμφανίστηκαν ξαφνικά, αλλα το κοινό δεν είναι άπειρο, παρά την ανησυχητική αύξηση του πληθυσμου των ανθρώπων σε ολη τη γή.

Η πίτα μοιράζεται σε περισσότερα κομμάτια, λένε μερικοί αφελείς, κατακερματίζεται, λέω εγώ, ο αφελής αρθρογράφος. Όσο χαμηλά και να είναι τα έξοδα και η αρχική επενδυση για ένα αξιοπρεπή σταθμό στο Διαδίκτυο σε σχεση με έναν αναλογο ραδιοφωνικό σταθμό στα FM, δεν παύει η σύγκριση να είναι άκυρη και τα 2 μεγεθη να είναι Δαυιδ και Γολιαθ.

Όμως ένα είναι απολύτως σίγουρο. WEB RADIO με 100 ταυτόχρονους ακροατές ακόμη και με το πιο ενδιαφέρον πρόγραμμα, είναι οικονομικώς καταδικασμένο, που σημαίνει έχει φθίνουσα πορεία ζωής, όσο και να προσφέρεται ο ιδιοκτήτης του να το χρηματοδοτεί…επ απειρον (?).

Όμως ο γνωστος Mediaκος κολοσσός που «μετέτρεψε» εν μια νυκτί σχεδον 80 μικρούς ραδιοφωνικούς FM σταθμούς σε web radios, (αν και ισχυρίζεται ότι αυτό έγινε χάριν περικοπών), ωστόσο εξακολουθεί και βγάζει πλήρες το πρόγραμμα έκαστου σταθμού στο Διαδίκτυο.

Παρα την τεράστια απώλεια σε ακροατες και διαφημίσεις. Μερικοί λένε ότι προκειται για πιλοτικο τεστ. Με λίγα λόγια εάν άξαφνα ένας ραδιοφωνικός σταθμος ανακοινώσει πως «μετατρέπεται» ΜΟΝΟ σε web radio, είναι δυνατόν αυτό κάπως να του διασφαλίσει οικονομική ευρωστια για να μπορουν να πληρώνονται κανονικά όλοι οι συνεργάτες? Όχι βέβαια. Και πόσες διαφημίσεις μπορεις να έχεις με μόνο 100 ταυτοχρονους ακροατες* και μονο διαδικτυακούς. Τα νούμερα δυστυχώς είναι (σχεδόν) αλάθητα και σε κάθε περίπτωση (πάντα) αμείλικτα.

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Ενας web σταθμός με 20 άτομα προσωπικό, ΔΕΝ υπαρχει ΚΑΜΙΑ περιπτωση να βγάζει τα έξοδα του. Στο κάτω κάτω οι όποιες, ελάχιστες περιπτώσεις που αποτελούν εξαίρεση τελικά απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Είναι αισιόδοξο ότι κάθε μέρα εμφανίζονται όλο και περισσότεροι web σταθμοί με αξιόλογο πρόγραμμα, με πολλες διαφορετικές εκπομπές και με ικανούς παρουσιαστές, όμως μόνο αυτό δεν φτάνει. 10.000 πιστοι (ταυτόχρονοι) ακροατές πχ είναι ένα πολύ ενδιαφέρον νούμερο για έναν πελατη. Η και για μια διαφημιστική εταιρία για να χρηματοδοτήσει μεσω διαφημίσεων την προσπάθεια. 100 ταυτόχρονοι ακροατές πάντως, δεν αποτελούν ενδιαφέρουσα περίπτωση για κανεναν μεγάλο πελάτη. Πικρή αλήθεια, αλλά ρεαλιστική.

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews kotsovolos nea tileoptiki kambania

Κωτσόβολος: Nέα τηλεοπτική καμπάνια

broadcastnews.gr youtube shorts vs tiktok

YouTube Shorts VS TikTok