in ,

LoveLove

Αρμονικές και Υπερδιαμόρφωση κακές συνήθειες που δεν αλλάζουν στο ελληνικό ραδιόφωνο

broadcastnews listening radio

Μπορεί να έχουν περάσει μερικές δεκαετίες από τότε που ερασιτέχνες και ραδιοπειρατές του ραδιοφώνου βρισκόντουσαν στο στόχαστρο επειδή οι «προβληματικές» ιδιοκατασκευές τους δημιουργούσαν, μεταξύ άλλων, παρεμβολές λόγω αρμονικών και η υπερδιαμόρφωση ήταν επίσης στο τακτικό μενού, αλλά όλοι γνώριζαν ότι δεν ήταν βασικά αυτός ο (μοναδικός) λόγος της καταδίωξης τους στη πράξη.

Επι της ουσίας το ραδιογωνιόμετρο καταδίωκε τους εραστές του ραδιοφώνου (και) για άλλους λόγους τότε.(και σήμερα)

Όμως εάν υπάρχει έστω και μια πιθανότητα να αποδεχτούμε ένα «ελαφρυντικό» σε ένα χομπίστα ότι η ιδιοκατασκευή του τότε δεν πληρούσε προδιαγραφές, εξέπεμπε αρμονικές και «έπασχε» και από υπερδιαμόρφωση, το να υπάρχουν ακόμη σήμερα «επαγγελματικοί» αδειοδοτημένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί που να εκπέμπουν με αρμονικές και να παίζουν με υπερδιαμόρφωση είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

Είναι εντελώς αδικαιολόγητος οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης αδειοδοτημένου ραδιοφωνικού σταθμού να χρησιμοποιεί πομπό που, είτε είναι ακατάλληλος, είτε στερείται φίλτρου αποκοπής αρμονικών με μπουκάλα κτλ. Το να παίζει δε με υπερδιαμόρφωση ενώ έχει ξοδέψει και ένα σκασμό χρήματα για έναν πανάκριβο επεξεργαστή ήχου αγγίζει και τα όρια της γελοιότητας.

Σπάνιο φαινόμενο? ‘Όχι βέβαια. Το, «ελα μωρέ, καλά παίζει το μηχάνημα», η το «άσε και οι άλλοι το ίδιο χύμα παίζουν», υπάρχει ακόμα ως νοοτροπία, δυστυχώς. Όσον αφορά το θέμα υπερδιαμόρφωση, εκει οποιοδήποτε modulation meter θα αυτοκτονούσε αν μπορούσε να μιλήσει για το τι καταγράφει σε ολη τη χώρα από αδειοδοτημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς παρακαλώ.

Η πρόσφατη προκήρυξη της ΕΕΤΤ για νέας τεχνολογίας κινητές σύγχρονες μονάδες είναι ένα καμπανάκι. Και όχι ΔΕΝ αφορά μόνο ραδιοπειρατές, που, εδώ που τα λέμε συχνά «παίζουν» πιο σωστά από εμπορικούς αδειοδοτημένους σταθμούς.

Κάτι ο ΦΌΒΟΣ ΚΑΤΙ Η ΣΥΝΕΊΔΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΌΣ ΣΤΟ ΊΔΙΟ ΤΟ ΜΕΣΟ, κάνουν ορισμένους ραδιοπειρατές να παίζουν προσεγμένα, με άρτιους πομπούς νεας τεχνολογίας, είτε αγορασμένους, είτε ακόμη και με δικές τους προσεγμένες κατασκευές, δίχως αρμονικές και δίχως υπερδιαμόρφωση.

Φυσικά αυτό δεν ισχύει για όλους τους ραδιοερασιτέχνες αλλά θα έπρεπε να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους εμπορικούς ραδιοσταθμούς.

Έχουν (ληγμένη) άδεια και οφείλουν να εκπέμπουν με προδιαγραφές.
Έαν δεν «ιδρώνει» το αυτί ενός ιδιοκτήτη αδειοδοτημένου σταθμού, για το ότι ο πομπός που χρησιμοποιεί «ξερνοβολάει» αρμονικές και παίζει με 150 khz διαμόρφωση, τότε καλό θα ήταν να προβληματιστεί για μια επικείμενη αναβάθμιση στο πως θα γίνονται πια έλεγχοι από εδώ και στο εξής.

Ο λόγος? Ο αγαπημενος μας ΕΕΤΤ, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει προκηρύξει Ηλεκτρονικό Ανοικτό Διεθνή Διαγωνισμό για την ανάθεση της Σύμβασης Προμήθειας Αγαθών με τίτλο: «Προμήθεια Μεταφερόμενων Συστημάτων Ραδιογωνιομέτρησης σε συνδυασμό με Δέκτες Εποπτείας Φάσματος Ραδιοσυχνοτήτων».

Μεταξύ άλλων το πακέτο αφορά προμήθεια φορητού εξοπλισμού μέτρησης, καταγραφής και απεικόνισης του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος και εντοπισμού θέσης εκπομπής σήματος με ραδιογωνιομέτρηση, φυσικά, αλλά πια μαζικά και στοχευμένα σε όλη τη χώρα.

Πάντα ο «μπαπούλας» ήταν το ραδιογωνιόμετρο για τους ερασιτέχνες αλλά καιρός πια να είναι και για όσους ιδιοκτήτες ραδιοσταθμών δεν εκτιμούν την άδεια που έχουν και δεν σέβονται το Μέσο και φυσικά κυρίως τους υπόλοιπους ραδιοσταθμούς που παίζουν «σωστά».

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews neo tileoptiko spot gia ton loumidis papagalos

Νέο τηλεοπτικό σποτ για τον Λουμίδης Παπαγάλος

broadcastnews performing rights music

Τα Πνευματικά δικαιώματα τραγουδιών των ραδιοφωνικών σταθμών.