in

Η χρήση των χρωμάτων στο σινεμά

broadcastnews color helps a movie tell its story

Στον κινηματογράφο υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να επηρεάσουμε συναισθηματικά το κοινό για το φέρουμε πιο κοντά στην εξέλιξη της ιστορίας.

Η χρήση της μουσικής, η δράση, τα μεγέθη των πλάνων, οι ήχοι και οι χρωματικές επιλογές είναι μερικά από τα μέσα που διαθέτουμε για να αφηγηθούμε την ιστορία.

Το χρώμα είναι αφηγηματικό μέσo

Η χρήση και ο καθορισμός της χρωματικής παλέτας είναι μια σημαντική απόφαση που διαμορφώνει την αισθητική και την αφήγηση της ιστορίας.

Ας πάρουμε ως παράδειγμα μια ιστορία που περιγράφει την βαρετή ζωή ενός χαρακτήρα. Η συναισθηματική κατάσταση του πρωταγωνιστή μπορεί να αποτυπωθεί καλύτερα όταν συνοδεύεται από ουδέτερες αποχρώσεις.

Τα κτήρια είναι γκρι, τα ρούχα του λευκά και μαύρα, ο φωτισμός του γραφείου του ψυχρός κτλ.
Καθώς εξελίσσεται η ιστορία και αλλάζει τροπή η ζωή του τα χρώματα ακολουθούν την ψυχοσύνθεσή του και γίνονται πιο θερμά και ζωντανά.
Υποσυνείδητα το κοινό νιώθει μέσα από το χρωματικό πρίσμα την συναισθηματική κατάσταση του πρωταγωνιστή.

Το χρώμα εκδηλώνεται μέσα από κάθε ειδικότητα

Οι χρωματικές επιλογές λειτουργούν ως οδηγός για πολλές ειδικότητες ώστε να μπορέσουν να αναπαραστήσουν την πραγματικότητα της ταινίας.

Ο διευθυντής φωτογραφίας, ο ενδυματολόγος, ο σκηνογράφος, ο makeup artist είναι μερικοί από τους συντελεστές που θα αποδώσουν μέσω της ειδικότητάς τους την ψυχολογική κατάσταση των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος.

Τα χρώματα και οι αποχρώσεις, μπορούν εκτός από το να υπογραμμίσουν συναισθηματικές καταστάσεις, να δημιουργήσουν την ατμόσφαιρα και την ενότητα μεταξύ των σκηνών.

Το χρώμα βοηθάει τους ηθοποιούς να μπουν στον χαρακτήρα

Οι ηθοποιοί επηρεάζονται από διαφορους παράγοντες όπως τα σκηνικά, τον φωτισμό, τα ρούχα που φοράνε και πολλούς άλλους. Το χρώματα είναι άλλο ένα μέσο που τους βοηθάει για να μπορέσουν να μπουν πιο εύκολα στον χαρακτήρα που αναπαριστούν.

Για παράδειγμα ένα έντονο κόκκινο φόρεμα δημιουργεί άλλη ταυτότητα στον χαρακτήρα και μπορεί να βοηθήσει την ηθοποιό να βγάλει την αυτοπεποίθηση και την δυναμικότητα του χαρακτήρα. Αντίθετα συντηριτικά ρούχα ή εποχής, μπορούν να βοηθήσουν τον ηθοποιό να εξωτερικεύσει τον τρόπο έκφρασης του ανάλογου χαρακτήρα.

Η απόχρωση, ο κορεσμός και η φωτεινότητα των χρωμάτων δημιουργούν μια ανεξάντλητη πηγή για πειραματισμούς και συνδυασμούς που μπορούν να δώσουν αυτή την μοναδική οπτική που εξυπηρετεί την δραματουργική ταυτότητα της ταινίας.

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Eleni Agathonikiadou

Η Ελένη Αγαθονικιάδου γεννήθηκε στο Μπρνο της Τσεχίας (στην πόλη του Μίλαν Κούντερα). Σπούδασε δημοσιογραφία και σκηνοθεσία. Έχει βραβευτεί το 1998 στην Τσεχία και την Αυστρία για την μικρού μήκους ταινία "Η μύγα". Εργάζεται στην Ελλάδα και στην Τσεχία σε τηλεοπτικά σήριαλ, ντοκιμαντέρ, θεατρικά έργα και σε ταινίες μεγάλου μήκους.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews you cant stop us Nike

You can’t stop us η νέα viral διαφήμιση της Nike

broadcastnews colori marketing

Ο συμβολισμός και η ψυχολογία των χρωμάτων στο marketing και τη διαφήμιση