in ,

Πως να γυρίσεις μια ταινία όταν δεν έχεις budget

broadcastnews clapping board no budget movie

Μήπως ακόμη ονειρεύεσαι την ημέρα που θα βρεις χρηματοδότηση για το σενάριο που έγραψες πριν από μερικά χρόνια και βρίσκεται θαμένο στο συρτάρι σου;

Οι εποχές έχουν αλλάξει και δεν βρισκόμαστε πια στην εποχή όπου τα μέσα για να μπορέσεις να κάνεις μια ταινία βρισκόνται στα χέρια των λίγων.

Μερικές φορές κάνουμε δύσκολη την ζωή μας χωρίς λόγο. Το να περιμένεις να κάνεις μια ταινία με υψηλές απαιτήσεις στο budget είναι ένα project καταδικασμένο από την αρχή.

Πως όμως μπορείς να κάνεις ταινία;

Σπάσε το φράγμα

Για να μπορέσεις να περάσεις από το στάδιο του σεναρίου στο στάδιο της παραγωγής πρέπει να είσαι ρεαλιστής και να εκμεταλλευτείς τα δυνατά σου σημεία.

Σημασία έχει να επικοινωνήσεις με τον κόσμο και να δείξεις τις δυνατότητές σου. Ο κόσμος πια είναι μικρός και μια καλή ιδέα μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον σε φεστιβάλ του εξωτερικού και όχι μόνο.

Μήπως ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις ένα νέο σενάριο;

Αφηγήσου κάτι που σε αφορά

Οι ταινίες δράσης και άλλα είδη που απαιτούν υψηλά budget δεν αποτελούν ρεαλιστικά project. Ευτυχώς ή δυστυχώς όμως η διεθνή κινηματογραφική βιομηχανία δεν έχει τέτοια standards για να ξεχωρίσει μια ταινία.

Αντίθετα όλες οι indie παραγωγές που κάνουν την διαφορά έχουν θεματολογία που έχει ένα διαφορετικό αποτύπωμα, μια μοναδική ταυτότητα που το κάνει να ξεχωρίσει.

Το θέμα, η δραματουργία, οι ερμηνίες και η προσωπική ματιά είναι μερικά από τα στοιχεία που αναζητούν οι άνθρωποι του χώρου και το κοινό.

Γιατί να μην αφηγηθείς λοιπόν μια ιστορία που σε αφορά και μπορείς να αναπτύξεις;

Χρησιμοποίησε location που έχεις πρόσβαση

Προσαρμόσου σε ότι είναι εύκολο και προσβάσιμο σε εσένα. Οι χώροι όπου διαδραματίζονται οι σκηνές θα πρέπει να είναι σπίτια ή εμπορικοί χώροι που ανήκουν σε γνωστούς σου. Όταν δεν υπάρχει budget ή είναι ελάχιστο πρέπει να βρεις τρόπους να προσαρμόσεις την ιστορία σε ότι είναι εύκολο.

Δεν είναι απαραίτητο να έχεις πολλά και διαφορετικά location για να αφηγηθείς την ιστορία σου. Όπως λέει και ο Robert Rodriguez όταν δεν έχει budget, γίνεσαι πιο δημιουργικός.

Τα χρήματα μπορεί να λύσουν πολλά προβλήματα αλλά δημιουργούν και πολλές δεσμεύσεις.
Όταν προσαρμόσεις την ταινία στις δικές σου “ευκολίες”, μπορείς να καλύψεις τα κενά.

Βρες συνεργάτες που εμπνέονται από το project σου

Μια ταινία δεν μπορεί να γίνει από έναν άνθρωπο αλλά μπορεί να γίνει από ένα μικρό συνεργείο με τις βασικές ειδικότητες και λίγους ηθοποιούς.

Αν τα location είναι περιορισμένα και το συνεργείο μικρό και ευέλικτο, ο χρόνος για να γυριστεί η ταινία θα είναι μικρότερος σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη παραγωγή.

Πολλοί επαγγελματίες θέλουν να δουλέψουν σε project αν δεν χρειάζεται να καταναλώσουν πολύ χρόνο, με μικρή αμοιβή ή χωρίς.

Αν η σύνθεση της ομάδας εμπνέεται από το σενάριο, τότε η δουλειά θα είναι πιο αποτελεσματική και ο καθένας θα συμμετέχει ουσιαστικά βάζοντας την εφευρετικότητα και την αγάπη του στην ταινία.

Χρησιμοποίησε εξοπλισμό που είναι μέσα στις δυνατότητές σου

Δεν είναι απαραίτητο να αγοράσεις ακριβό εξοπλισμό για να γυρίσεις την ταινία. Μπορείς να νοικιάσεις ή πιθανότατα να έχεις στην κατοχή σου κάμερα που μπορεί να δώσει πολύ καλό αποτέλεσμα.

Στην σημερινή εποχή το κόστος των μηχανημάτων είναι αστείο μπροστά στα απλησίαστα κόστη των μηχανημάτων μερικά χρόνια πριν.

Μην χρησιμοποιείς τον εξοπλισμό ως δικαιολογία. Δούλεψε με ότι μπορείς και φρόντισε να πετύχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Σενάρια και εξοπλισμοί αυτή την στιγμή που διαβάζεις αυτές τις γραμμές πιάνουν σκόνη σε πολλά συρτάρια και αποθήκες.

Σημασία έχει να ξεκινήσεις και να χρησιμοποιήσεις την εφευρετικότητα σου για να δώσεις ζωή στο σενάριο σου.

Αναζήτησε festival, προώθησε την ταινία σου
Κάποια στιγμή η παραγωγή της ταινίας θα ολοκληρωθεί και εκείνη την στιγμή ξεκινάει το δύσκολο κομμάτι της προώθησης.

Μια ταινία που δεν προβάλλεται είναι σαν να μην υπάρχει. Όμως σήμερα υπάρχουν τόσα φεστιβάλ παγκοσμίως που μπορείς να την στείλεις και να συμμετέχεις δείχνοντας την δουλειά σου σε διεθνή κοινό. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί.

Άλλωστε ακόμα κι αν την ανεβάσεις στο YouTube θα επικοινωνήσεις με τον κόσμο και θα μπορέσεις να την χρησιμοποιήσεις ως δείγμα δουλειάς για διάφορες συνεργασίες.

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Eleni Agathonikiadou

Η Ελένη Αγαθονικιάδου γεννήθηκε στο Μπρνο της Τσεχίας (στην πόλη του Μίλαν Κούντερα). Σπούδασε δημοσιογραφία και σκηνοθεσία. Έχει βραβευτεί το 1998 στην Τσεχία και την Αυστρία για την μικρού μήκους ταινία "Η μύγα". Εργάζεται στην Ελλάδα και στην Τσεχία σε τηλεοπτικά σήριαλ, ντοκιμαντέρ, θεατρικά έργα και σε ταινίες μεγάλου μήκους.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews colori marketing

Ο συμβολισμός και η ψυχολογία των χρωμάτων στο marketing και τη διαφήμιση

Broadcastnews green screen studio

Τα υπέρ και τα κατά του γυρίσματος σε studio