in ,

LoveLove

Ραδιόφωνο και Διαδίκτυο δυο δυνατοί συνεργάτες

Πριν από περίπου 25 χρόνια, με την έλευση του ΙΝΤΕΡΝΕΤ σε σπίτια και επιχειρήσεις, η
ποικιλόμορφη εικόνα του Διαδικτύου είχε θορυβήσει την αγορά. Βασικά οι πρώτοι που είχαν
θορυβηθεί ήταν τα ΜΜΕ. Καταρχήν οι εκδότες περιοδικών και εφημερίδων έβλεπαν έναν νέο
αντίπαλο να απειλεί τα δικα τους παραδοσιακά Μέσα.

Οι καναλάρχες είχαν θορυβηθεί διότι στο Ιντερνετ ό κόσμος μπορούσε να βλέπει άξαφνα ότι μεχρι πρότινος μπορούσες να δεις μόνο στην τηλεόραση. Οι ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών πίστεψαν ότι τα ανερχόμενα αμέτρητα web radios θα καταδίκαζαν το ραδιόφωνο ακαριαία.

Και τεσπα εκδότες, καναλάρχες και ιδιοκτήτες Ραδιοσταθμών, είχαν θεωρήσει πως το Ιντερνετ
είναι ο «Χάρος» των ΜΜΕ.Εν μερει ίσως να είχαν δίκιο.Το Διαδίκτυο όντως πήρε μια μεγάλη μερίδα από αναγνώστες,τηλεθεατές και ακροατές. Όμως μια μερίδα όσο μεγάλη και να είναι, ΔΕΝ είναι ΠΟΤΕ ολόκληρη η τούρτα.

Με την πάροδο των χρόνων άρχισε να διαφαίνεται εμπορικά αλλα και τεχνολογικά ότι τα
ΜΜΕ πρακτικώς βρήκαν έναν νέο συνεργάτη – συνέταιρο.

Τα περιοδικά και οι εφημερίδες ανοίχτηκαν στην νέα αγορά του Διαδικτύου με δικές του ιστοσελίδες, τα τηλεοπτικά καναλια προσέφεραν διαδικτυακά συγκεκριμένο οπτικό υλικό στους θεατές τους, και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ανακάλυψαν ότι έχει ενδιαφέρον για τους ακροατές να χρησιμοποιούν το ιντερνετ για να ακούνε τα αγαπημένα τους ραδιόφωνα.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Δεν άργησαν πολυ να συνειδητοποιήσουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί πως ο «Χάρος» δεν έχει
βγει παγανιά.(για τα ραδιόφωνα) Περισσότερο θύμιζε έναν «κατανάγκην συνέταιρο» η
περίπτωση του Διαδικτύου.

Το πρώτο πράγμα που εκμεταλλεύτηκαν αμέσως οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ήταν η δυνατότητα
να έχεις πια ακροατές…όχι μόνο στην πόλη σου, στην χώρα σου, αλλα σε ολόκληρο τον
κόσμο. Άξαφνα οι τοπικοί ραδιοσταθμοί της γης έγιναν «παγκόσμιοι». Και αυτό ισχύει για
ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ανεξαιρέτως.

Ξαφνικά όλοι τους, μπορούσαν να streamαρουν το πρόγραμμα τους παντού και αυτό τους έδωσε 2 βασικά πλεονεκτήματα μεταξύ άλλων.
Πρώτον, όταν ένας ακροατής ραδιοφωνικού σταθμού μιας πόλης φεύγει μακριά είτε για
διακοπές είτε…για πάντα, μπορεί να συνεχίζει να ακούει τον αγαπημένο του σταθμό
οπουδήποτε και να μετακομίσει!

Δεύτερον, ακροατές που ΔΕΝ ήταν ΠΟΤΕ ακροατές ενός ραδιοφωνικού σταθμού, αφου ο
σταθμός δεν εκπέμπει καν στην πόλη τους η στην περιοχή τους, τώρα, δεν υπάρχει
πρόβλημα, μπορούμε να τον ακούμε. Ραδιοφωνικοί σταθμοί απέκτησαν άξαφνα νέους
ακροατές, από περιοχές στις οποίες δεν φτάνει το σήμα τους και δεν μπορούσε και να φτάσει
ποτέ, λόγω απόστασης.

Αυτά όμως είναι 2 πολύ γενικά πλεονεκτήματα. Υπάρχουν πολλά περισσότερα και πιο
εξειδικευμένα που έχουν ενδιαφέρον.
Είναι γνωστό ότι οι παρουσιαστές των ραδιοφωνικών σταθμών έχουν ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΘΕΊ
ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΉΔΗ ΠΡΊΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ.

Ένας ακόμη λόγος μεταξύ αλλων, για έναν ραδιοφωνικό σταθμό να προβάλει τους παρουσιαστές
του. Όσο και όπως μπορεί. Και αυτό γίνεται πια μέσα από την ιστοσελίδα του σταθμού.
Όσοι μάλιστα σταθμοί έχουν ασχοληθεί σοβαρά και επαγγελματικά με αυτην την διαδικασία
έχουν βγει κερδισμένοι όπως έχουν δείξει πρόσφατες έρευνες.

Η προβολή και προώθηση των παρουσιαστών του σταθμού μέσω της ιστοσελίδας
ισχυροποιεί τους δεσμούς των ακροατών με το σταθμό, τους κανει πιο μόνιμους
ακροατές. Και όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις τους ακροατές σου.

Από ένα απλό δημοσιευμένο βιογραφικό του κάθε παραγωγού στην ιστοσελίδα, μέχρι και την
εξαιρετική δυνατότητα της διαδραστικής επικοινωνίας των παραγωγών με τους ακροατές, οι
δυνατότητες είναι παρα πολλές και τα οφελήματα επίσης.

Viber, Skype, e-mail, chat etc όλες αυτές οι διαδικυτακές υπηρεσίες φέρνουν τους παραγωγούς αλλα και τον ίδιο το σταθμό πιο κοντά στους ακροατές του.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι η συμμετοχή των ακροατών του σταθμού τόσο σε
διαγωνισμούς όσο και σε εκδηλώσεις μέσω του Διαδικτύου.

Τα προφίλ των σταθμών σε Facebook, Twitter, Instagram etc γεμίζουν πλεόν με τιςε συμμετοχές των ακροατών οι οποίοι στέλνουν μηνύματα, κάνουν αιτήματα, συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, ζητουν τραγούδια, δηλώνουν συμμετοχή σε εκδηλώσεις κτλ Μια ΜΕΓΑΛΗ σειρά από υπηρεσίες προσφερόμενες στους ακροατές, γίνεται πια μέσω Διαδικτύου.

Ακόμη μια εξαιρετική υπηρεσία χρήσιμη για τους μουσικούς ραδιοσταθμούς είναι και οι
μουσικές έρευνες on line μέσω της ιστοσελίδας των σταθμών. Η δυνατότητα να
επιτρέπεις στον ακροατή σου να αξιολογεί τα τραγούδια που μεταδίδει ο σταθμός, η να
προτείνει νέα τραγούδια, μπορεί να είναι ένα δυνατό όπλο για ένα ραδιοφωνικό σταθμό ώστε
να κατανοήσει καλύτερα τι ακριβώς ζητούν οι ακροατές του.

Όμως οι χρήσιμες υπηρεσίες που προσφέρει το Διαδίκτυο σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό δεν
σταματούν εδώ. Δεν είναι μόνο η δυνατότητα να streamαρεις παντού συνολικά το πρόγραμμα
σου μέσω ιστοσελίδας και application ένα θετικό στοιχείο. Η δυνατότητα να διαθέτεις στην
ιστοσελίδα σου εκπομπές on demand με podcasting είναι ακόμη ένας τρόπος για να
προσφέρεις ακόμη περισσότερα στους ακροατές σου.

Και κάπου εδώ έρχεται κάτι, που πια αποτελεί βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι της διεξαγωγής των ραδιοφωνικών εκπομπών από τώρα και στο μέλλον.
Οι εκπομπές στους ραδιοφωνικούς σταθμούς να γίνοντια πια σχεδόν εξ ολοκλήρου
μέσω Διαδικτύου.

Οι παραγωγοί να βρίσκονται στο σπίτι τους και κάνουν από κει πια
τις εκπομπές μέσω IP χάρη στο Internet.
Το 89% της παγκόμιας αγοράς του ραδιοφώνου και το 96% των επαγγελματικών σταθμών
προσανατολίζεται στο να δημιουργήσει πρακτικές λειτουργικές συνθήκες κατ οίκον για
τους παραγωγούς του σταθμού.

Οι εκπομπές να γίνονται καθημερινά on line, οι συνεντεύξεις on line, οι ακροατές να βγαίνουν στον αέρα μέσω viber etc από τους παραγωγούς που θα είναι πια στο σπίτι τους.
Ακόμη και οι λοιποί συνεργάτες του σταθμού θα εργάζονται μέσω Διαδικτύου για τον σταθμό.

Με λίγα λόγια, ο φόβος ότι το Διαδίκτυο θα εξαλείψει το ραδιόφωνο δεν ισχύει, στην
πράξη θα γίνει μέρος του. Προφάνως το Διαδίκτυο θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα
γίνονται οι εκπομπές στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλα τελικά το ραδιόφωνο θα
συνεχίσει να υφίσταται, προσφέροντας μια σειρά νέων καινοτόμων υπηρεσιών.

Υπηρεσίες που παλαιότερα δεν μπορούσε να έχει ο ακροατής. Οπότε τελικά ο «Χάρος» που λέγεται ΙΝΤΕΡΝΕΤ έγινε σύμμαχος του ραδιοφώνου.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

FM Radio modulation analyzer DB 4005 SDR FM

Headphones for Radio Broadcasting?