in ,

Τηλεόραση: Mega και ΑΝΤ1 πάνε μαζί να πάρουν το Open

Από Ναταλία Ανδρικοπούλου

Σύμπραξη-σεισμός ξεκινά ανάμεσα στον ΑΝΤ1 και το Mega με στόχο να αποτελέσει το αντίπαλον δέος της ενοποίησης της United Media (Nova) με Alpha και Star. Ραγδαίες αλλαγές στον τηλεοπτικό χάρτη, με τη δημιουργία ενός δεύτερου πυλώνα ισχυρής συμμαχίας με ποικίλα σχέδια και μεγάλες βλέψεις. Κοινή εταιρεία παραγωγής, ενιαία πλατφόρμα pay TV και στο βάθος διεκδίκηση του… Open.

Με σημαντικές κινήσεις που προδιαγράφουν τη δημιουργία ενός νέου ισχυρού πυλώνα στην τηλεοπτική σκακιέρα, η σύμπραξη Mega και ΑΝΤ1 αλλά και τα σχέδιά τους προκαλούν «σεισμό» και μετακινούν τεκτονικές πλάκες του έως τώρα τοπίου προς μία νέα κατεύθυνση. Επιβεβαιώνοντας πλήρως τους νόμους της δράσης –αντίδρασης, η συνεργασία του ΑΝΤ1 και του Mega που ξεκίνησε ήδη και αναμένεται να λάβει διάφορες μορφές στην πορεία, έρχεται ως απάντηση στην έτερη ενοποίηση της United Media (Nova) με τον Alpha και το Star, με στόχο να λειτουργήσει ως ισχυρό αντίβαρο με όρους ευρείας συμμαχίας αλλά και με απρόσμενες προεκτάσεις.

Στο πλαίσιο της σύμπραξης των άλλοτε «προαιώνιων αντιπάλων», «ψήνεται» νέα κίνηση-βόμβα που αν υλοποιηθεί, θα φέρει πλήρη αναδιαμόρφωση του τοπίου. Ο ΑΝΤ1 και το Mega βάζουν στόχο ακόμα και να πάρουν από κοινού το Open, εξαγοράζοντας μέρος ή ολόκληρο το κανάλι. Με την έντονη κινητικότητα που βρίσκεται σε εξέλιξη, σκιαγραφείται, πλέον, ένα νέο τοπίο με δύο πυλώνες: United Media-Alpha-Star από τη μία και Mega-ANT1 από την άλλη, στη μέση το Open που γίνεται πεδίο διεκδίκησης και στην άκρη τον Σκάι να απέχει για την ώρα από τάσεις σύγκλισης και να διατηρεί στάση «μοναχικού λύκου».

Κοινή παραγωγή στην ψυχαγωγία MEGA και ΑΝΤ1

Για να πάρουμε τα πράγματα με σειρά υλοποίησης, ήδη συστάθηκε και τίθεται άμεσα σε λειτουργία η εταιρεία παραγωγής του Mega και του ΑΝΤ1, με την επωνυμία «Όσκαρ» που θα αναλάβει μεγάλο μέρος των ψυχαγωγικών εκπομπών των δύο καναλιών. Η νέα εταιρεία κοινών συμφερόντων Θ. Κυριακού και Β. Μαρινάκη αποτελεί ουσιαστικά συγχώνευση της ΑΝΤ1 Productions και της Red Productions με στελέχωση από ανθρώπους και των δύο καναλιών.

Η νεοσύστατη εταιρεία παραγωγής, μάλιστα, δεν θα ενεργοποιηθεί στις τηλεοπτικές παραγωγές την προσεχή σεζόν, αλλά άμεσα και… εν κινήσει σε προγράμματα που βρίσκονται ήδη στον αέρα. Στην «Όσκαρ» μεταφέρονται ζωντανές ψυχαγωγικές εκπομπές όπως το «Πρωινό» του ΑΝΤ1, μόλις έναν μήνα πριν ολοκληρωθεί η σεζόν, ενώ ήδη ανακοινώθηκε στους εργαζόμενους –τεχνικούς, δημοσιογράφους κ.λπ.- στις έως τώρα εταιρείες παραγωγής του ΑΝΤ1 και του Mega ότι από την 1η Ιουνίου μετακινούνται στη νεοσύστατη εταιρεία παραγωγής.

Από το Mega στην «Όσκαρ» μετακινήθηκε και ο Αντώνης Μάτσος, που αναλαμβάνει Διευθυντής Παραγωγής σε εκπομπές τόσο του Mega όσο και του ΑΝΤ1, εκ των οποίων κάποιες παίζουν «απέναντι» η μία από την άλλη. Μόνο οι ειδήσεις και οι ενημερωτικές εκπομπές των δύο καναλιών θα παραμείνουν εσωτερικές παραγωγές, ενώ σχεδόν όλα τα ψυχαγωγικά μαγκαζίνο και τα τηλεπαιχνίδια όπως το «Ρουκ Ζουκ» (ΑΝΤ1) αλλά και το «The chase» (Mega) μεταφέρονται στην κοινή εταιρεία παραγωγής.

Πρώτο crash test η εταιρεία «Όσκαρ» – σύμπραξη με… ουρά

Στόχος της σύμπραξης Mega-ΑΝΤ1 στο επίπεδο της παραγωγής είναι αρχικά να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, αλλά και να δοκιμαστούν οι αντοχές των δύο συστημάτων στην μεταξύ τους συνεργασία. Όπως λένε καλά γνωρίζοντες, η λειτουργία της κοινής εταιρείας «Όσκαρ» στα πρότυπα της Green Pixel που υπογράφει ταυτόχρονα παραγωγές του Star και του Alpha, θα αποτελέσει και ένα πρώτο crash test για την επέκταση της συμμαχίας Mega και ΑΝΤ1. «Η συνεργασία ξεκινά αρχικά με… ανιχνεύσεις. Επειδή και οι δύο σταθμοί χάνουν χρήματα, θα επιχειρήσουν να χαμηλώσουν τα κόστη, με στόχο να προχωρήσουν στη συνέχεια σε μεγαλύτερες συμπράξεις», αναφέρει έμπειρο τηλεοπτικό στέλεχος στο MW.

Ενοποίηση ταινιοθήκης MEGA με ΑΝΤ1 – θα μετονομαστεί η πλατφόρμα «Όσκαρ Plus»;

Επόμενη στάση; Η επέκταση της συνεργασίας από την ελεύθερη στη συνδρομητική τηλεόραση και ειδικότερα, στις online υπηρεσίες pay TV και σε νέες μορφές εκμετάλλευσης του περιεχομένου. Στο επίκεντρο των συζητήσεων μπαίνει η πλατφόρμα του ΑΝΤ1+ που θα αποτελέσει τη βάση και το όχημα για οποιαδήποτε κοινή προσπάθεια. Στο τραπέζι πέφτουν ήδη σχέδια για την ενοποίηση της μεγάλης ταινιοθήκης του Mega με το πλούσιο περιεχόμενο του ΑΝΤ1 κάτω από κοινή διαδικτυακή ομπρέλα, ενώ κάποιοι μιλούν ακόμα και για πιθανή μετονομασία της νέας διαδικτυακής πλατφόρμας που θα προκύψει σε περίπτωση κοινής καθόδου των δύο ελεύθερων καναλιών στον στίβο των over the top υπηρεσιών, σε… Όσκαρ plus.

Εμπορική πολιτική και… counter-programming

Στο πλαίσιο των σύμπραξης Mega και ΑΝΤ1, παραμένει ο στόχος για κοινή εμπορική πολιτική, πεδίο στο οποίο καταγράφηκαν οι πρώτες κινήσεις σύγκλισης ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα δύο κανάλια αποφάσισαν την κοινή λειτουργία των εμπορικών τους τμημάτων, ενώ επιχείρησαν και τη δημιουργία κοινού media sales house η οποία όμως, τελικά δεν προχώρησε. Η στόχευση για εφαρμογή κοινών πολιτικών στο κομμάτι των εμπορικών διευθύνσεων παραμένει χωρίς, ωστόσο, τη συστέγαση.

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η σύμπλευση ANT1 και Mega που δημιουργούν έναν κοινό βραχίονα, αναμένεται να φέρει και άλλες έμμεσες συγκλίσεις. Τα δύο κανάλια, επιχειρώντας να φερθούν πιο «φιλικά» μεταξύ τους, εν μέσω ακραίου ανταγωνισμού, θα εφαρμόσουν πρακτικές counter-programming, όπερ σημαίνει ότι θα αποφύγουν όπου είναι εφικτό να «χτυπάνε» ο ένας τον άλλον με παρόμοια προγράμματα και να κονταροχτυπιούνται κατά μέτωπον.

Στο στόχαστρο MEGA και ΑΝΤ1 το… OPEN – τι θα το κάνουν;

Πού μπορεί να φτάσει η σύμπραξη Mega και ΑΝΤ1; Την ώρα που η ενοποίηση δυνάμεων σε επιμέρους τομείς για τα δύο κανάλια προχωρά βήμα-βήμα, ο πήχυς των επιδιώξεων ανεβαίνει απότομα με στόχο μία ακόμα ευρύτερη συνεργασία που φτάνει έως και την από κοινού απόκτηση τρίτου καναλιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κάδρο διεκδίκησης των Mega-ANT1 μπαίνει το Open, το οποίο ενώ τελεί σε εσωτερική περιδίνηση, εξελίσσεται σε μήλον της έριδος ανάμεσα στους δύο νέου πυλώνες συμμαχίας της TV.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενώ παραμένει το ενδιαφέρον της United Media (Nova) να επεκτείνει εκτός από τον Alpha και το Star όπου έχει ήδη αποκτήσει ποσοστά, και στο Open, στη «μάχη» μπαίνει και η συμμαχία Mega-ΑΝΤ1 που βάζει στο μάτι το Open για να αποκτήσει μεγαλύτερη επιρροή overall στην ελεύθερη τηλεόραση και να ανακόψει τον δρόμο επέλασης της United Media. Η εξαγορά ή έστω η εν μέρει είσοδος ενός εκ των δύο πυλώνων στο Open εξελίσσεται σε μάχη γοήτρου που στόχο έχει να… αλλάξει το σκορ: από την ισοπαλία 2-2 (Alpha-Star και Mega-ANT1) να πάρουν προβάδισμα προσθέτοντας και τρίτο σταθμό στις «συμμαχικές δυνάμεις» και να ελέγξουν το παιχνίδι.

Το σχέδιο εισόδου στο OPEN

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος των Mega και ΑΝΤ1 σε περίπτωση που πάρουν το Open είναι να το μετατρέψουν σε κανάλι-πλατφόρμα με χαμηλό κόστος λειτουργίας που θα μεταδίδει κυρίως σειρές από την ταινιοθήκη, ενώ θα διατηρεί ελάχιστο ενημερωτικό πρόγραμμα, για να καλύπτει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη γενική άδεια τηλεοπτικού περιεχομένου που έχει εξασφαλίσει. Την ίδια στιγμή, από την πλευρά του Ιβάν Σαββίδη διαμηνύεται για άλλη μια φορά ότι δεν υπάρχει πρόθεση πώλησης του σταθμού αλλά αναζητείται συνεταίρος.

Από την ενασχόλησή του με το Open, ο επιχειρηματίας φέρεται να έχει χάσει πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ, ζημιά που επιχειρεί να «μπαλώσει» ενώ το κανάλι είναι καθαρό από δάνεια και άλλες υποχρεώσεις. Μετά την παραίτηση του Γιάννη Λάτσιου, ο στενός συνεργάτης του Ι.Σαββίδη, Αρτουρ Νταβιντιάν που ανέλαβε μη εκτελεστικός Πρόεδρος στο Open, θα επιχειρήσει να «μαζέψει» οικονομικά το κανάλι, εγκρίνοντας για την προσεχή σεζόν μόνο τα απολύτως απαραίτητα και με μπάτζετ λίγο χαμηλότερο από το περσινό.

Με βάση τη στάση της πλευράς Σαββίδη, το δίπολο Mega-ANT1 σχεδιάζει να εισέλθει στο Open, από την …πίσω πόρτα. Και πιο συγκεκριμένα, μέσω παραγωγών. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση στόχος είναι το Mega και ο ΑΝΤ1 να αναλάβουν μέσω της κοινής εταιρείας Όσκαρ, την παραγωγές των εκπομπών του Open. Με τον τρόπο αυτό, θα δημιουργήσουν ένα «χρέος» για το κόστος παραγωγής του προγράμματος το οποίο στη συνέχεια, μπορεί να μετοχοποιηθεί, βάζοντας έτσι ως μετόχους στο Open με… δούρειο ίππο την «Όσκαρ» το Mega και τον ΑΝΤ1.

Εκτός συμμαχιών παραμένει ο ΣΚΑΪ

Και ενώ η μπίλια στην τηλεοπτική «ρουλέτα» γυρίζει με τις επαφές και τις συγκλίσεις να χτυπάνε κόκκινο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά η στάση που θα τηρήσει ο Σκάι, ο οποίος δεν φέρεται να έχει προσαρτηθεί σε καμία από τις εν εξελίξει συμμαχίες. Διατηρώντας τα χαρακτηριστικά του «ανεξάρτητου κρατιδίου», το κανάλι του Φαλήρου παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, ενώ δεν σκοπεύει –για την ώρα τουλάχιστον- να απεμπολήσει την αυτόνομη λειτουργία του. Μια στάση που άλλωστε έχει τηρήσει ευλαβικά τα τελευταία χρόνια καθώς απείχε πεισματικά ακόμα και από τις συλλογικές συνεννοήσεις μεταξύ του συνόλου των καναλιών για κοινού συμφέροντος θέματα. Υπενθυμίζεται ότι ο Σκάι δεν μετείχε στη συμφωνία κυρίων που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2022 για την κοινή έναρξη της σεζόν, αλλά ούτε και στη συλλογική ανάθεση που έγινε στη Nielsen για τη διεύρυνση των μετρήσεων με την εισαγωγή της time-shifted τηλεθέασης.

Πηγή: MarketingWeek

What do you think?

«Sign Out Loud – Μία ημέρα με Νόημα…» από τον 104.6 My Radio

Κατερίνα Σάββα-Managing Director The Newtons Laboratory Ιδέα στρατηγική συνέπεια για να χτιστεί μια μάρκα