Από μια μικρή εταιρεία που θέλει να κάνει για πρώτη φορά μια τηλεοπτική διαφήμιση έως μια πολυεθνική εταιρεία που προωθεί ένα νέο προϊόν, όλα ξεκινούν από ένα πολύ καλό brief.
Είτε πρόκειται για προϊόν, είτε για υπηρεσία, η αξία ενός ολοκληρωμένου brief είναι ανεκτίμητη. Πολλοί άνθρωποι εμπλέκονται στην διαδικασία της παραγωγής ενός τηλεοπτικού σποτ και οι πληροφορίες που προκύπτουν από την φόρμα εξαλείφουν την παρανόηση και την λάθος κατεύθυνση που πολύ εύκολα μπορεί να πάρει η δημιουργική ομάδα όταν όλες οι πληροφορίες είναι γενικές και αόριστες.
Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. Όσο καλύτερα γνωρίζουμε το προϊόν, τόσο πιο εύκολα μπορούμε να μπούμε στην θέση του καταναλωτή και να ανακαλύψουμε τρόπους που θα μπορούσε να γίνει πιο ελκυστικό στα μάτια του.
Το budget καθορίζει την κατεύθυνση
Σίγουρα τα χρήματα δεν είναι το παν, αλλά όταν πρόκειται για την δημιουργία ενός τηλεοπτικού σποτ καθορίζουν πολλές παραμέτρους. Το μέγεθος του συνεργείου, τον τεχνικό εξοπλισμό, τα location, τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν, η εμπειρία των βασικών συντελεστών, τα ειδικά εφέ και πολλά άλλα.
Γι’ αυτό τον λόγο είναι σημαντικό εξ αρχής να καθορίζεται το διαθέσιμο budget ώστε όταν αρχίσει να ασχολείται το creative team με το project να έχει εικόνα για το προς τα πού μπορεί να κατευθυνθεί και μέσα σε ποια όρια πρέπει να παραμείνει.
Ιδέες μπορούν να υπάρχουν πολλές, όμως όλα πρέπει να εξυπηρετούν στο maximum το προϊον ή την υπηρεσία που διαφημίζεται με το δεδομένο budget.
Post-production ή γύρισμα
Μια σημαντική διευκρίνιση είναι αν ο πελάτης θέλει να μπει στην διαδικασία του γυρίσματος ή αν θέλει να κάνει μια παραγωγή αποκλειστικά στο post-production.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις δεν σημαίνει ότι απαραίτητα η μία επιλογή είναι πιο οικονομική λύση από το άλλη. Ωστόσο το να γράφονται σενάρια προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση χωρίς λόγο είναι απλά χάσιμο χρόνου.
Διάρκεια και cut versions
Η διάρκεια ενός διαφημιστικού είναι σημαντική παράμετρος για το κόστος της προβολής και της επαναληψιμότητας.
Για το δημιουργικό τμήμα είναι σημαντική πληροφορία γιατί αλλιώς θα μεταφέρουν το μήνυμα στα 20’’, αλλιώς στα 30’’ και αλλιώς στα 50’’.
Πάντα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα των cut version και αυτό πρέπει εξαρχής να είναι μέσα στο κομμάτι του δημιουργικού.
Ύφος
Το ύφος του σποτ δίνει και τον τόνο στο δημιουργικό. Αν ένας πελάτης θεωρεί ότι θέλει η καμπάνια για το προϊόν του να έχει κωμικό χαρακτηριστικά, αυτή είναι μια σημαντική πληροφορία.
Αν θεωρεί ότι το σποτ πρέπει να έχει κύρος γιατί ταιριάζει περισσότερο αυτό το ύφος στο προϊόν, τότε αυτή θα είναι η κατεύθυνση.
Timeline και deadline
Η δημιουργία ενός χρονοδιαγράμματος για όλα τα στάδια της προετοιμασίας είναι ένα σημαντικό στάδιο για να γνωρίζουν όλοι από την εταιρεία παραγωγής, την διαφημιστική και τον πελάτη τι και πότε το περιμένουν ώστε όλα τα στάδια να είναι προγραμματισμένα.
Ποια ήταν μέχρι σήμερα τα δημιουργικά που είχε η εταιρεία
Για πελάτες που έχουν μεγάλη εμπειρία στην διαφήμιση, πρέπει να συγκεντρωθεί το υλικό που προϋπήρχε και να μελετηθεί σε σχέση με την αποτελεσματικότητα που είχαν οι προηγούμενες καμπάνιες.
Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να εξελιχθεί το brand με μια νέα ματιά που όμως βαδίζει στα χνάρια όσων υπάρχουν στο παρελθόν.