in ,

Θα μπορούσε η ύπαρξη (τύπου) ερασιτεχνικών αδειών χαμηλής ισχύος και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα να σώσει τους ιδιωτικούς εμπορικούς σταθμούς της χώρας? (Μερος Α)

Broadcastnews radio tuning

Σουρεαλιστικό? Καθόλου. Ιδίως εάν γνωρίζει κάποιος εξ αντικειμένου το πώς λειτουργεί η ραδιοφωνική αγορά σε χώρες όπως η Μ. Βρετανία, Η.Π.Α, Ολλανδία, Αυστραλία, Κίνα κτλ

Σε προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στην αναγκαιότητα δημιουργίας αδειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και περιορισμένης εμβέλειας και ισχύος. Πριν περιγράψουμε το προφίλ αυτών των, βασικά ερασιτεχνικού χαρακτήρα ραδιοφωνικών αδειών ειδικής χρήσης, (όπως υπάρχουν σε πολλές χώρες παγκοσμίως,) ας ρίξουμε μια ματιά καταρχήν σε 2 κατηγορίες «εμπορικών» ραδιοφωνικών σταθμών που θα ΠΡΕΠΕΙ να «μεταφερθούν» σε αυτήν την κατηγορία αδειοδότησης.

Αναφερόμαστε στους εκκλησιαστικούς (η θρησκευτικούς) και δημοτικούς (η κοινοτικούς) ραδιοφωνικούς σταθμούς. Στο Νομό Αττικής για παράδειγμα, (που είναι η μεγαλύτερη ραδιοφωνική αγορά της χώρας και η πιο προβληματική) υπάρχουν 3 σταθμοί θρησκευτικού χαρακτήρα και 4 δημοτικοί σταθμοί. Σύνολο 7.

Οι αδειοδοτημένοι σταθμοί της Αθήνας είναι 46. Δηλαδή σχεδόν ένας στους 7 ραδιοφωνικούς σταθμούς στην πρωτεύουσα είναι η εκκλησιαστικός η δημοτικός σταθμός, και με άδεια εμπορικού ραδιοφωνικού σταθμού. Αυτοι οι 7 σταθμοί βάση Νόμου μπορούν να διεκδικήσουν διαφημίσεις όπως οι κατεξοχήν εμπορικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί που είτε είναι ψυχαγωγικοί είτε ενημερωτικοί και είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Και επιχείρηση – ραδιοφωνική – σημαίνει έχω ανάγκη από ότι διαφήμιση είναι διαθέσιμη, διότι έχω τεράστια έξοδα και φυσικά συντηρώ υπαλλήλους.

Για να γίνει κατανοητό με απλά λόγια. Ένας ραδιοφωνικός σταθμός με ψυχαγωγικό, μουσικό, ενημερωτικό η αθλητικό χαρακτήρα είναι μια ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ με στόχο το κέρδος. Τόσο απλά. Έχει γίνει μια μεγαλη επένδυση από τον εκάστοτε επιχειρηματία και πρέπει να γίνει απόσβεση και κάποια στιγμή ΠΡΕΠΕΙ να υπάρξει και κερδοφορία.

Όπως συμβαίνει με οποιαδήποτε επιχείρηση. Οπότε, ένας ιδιωτικός εμπορικός ραδιοφωνικός σταθμός δικαιούται να χρησιμοποιεί πομπό/πομπούς η ισχύ των οποίων να διασφαλίζει εμβέλεια για όλο το Νομό στον οποίο απευθύνεται. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων εκπομπή από βουνό και πομπούς με αναλογη ισχύ, (όση αναγράφεται στην άδεια και όχι παίξε με όσα KW κάνεις κέφι) με στόχο να ακούει άνετα ο πληθυσμός ολόκληρου του Νομου.

Ένας σταθμός θρησκευτικού χαρακτήρα ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ πρέπει να είναι επιχείρηση. Αρα ΔΕΝ δικαιούται να έχει έσοδα από διαφημίσεις. Τα όποια λειτουργικά έξοδα λοιπόν πρέπει να καλύπτονται και να βαραίνουν την Εκκλησία η την Μονή η το Μοναστήρι που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης του ραδιοφωνικού σταθμού.

Και το κυριότερο, η εμβέλεια του σταθμού πρέπει να ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ γύρω από την Εκκλησία η το μοναστήρι κτλ που σημείνει χαμηλή επιτρεπόμενη ισχύς, μέχρι 40 watt. Επίσης όλα τα Μοναστήρια, Μονές και Εκκλησίες κτλ πρέπει να έχουν την δυνατότητα εάν επιθυμούν, να αποκτούν μια ραδιοφωνική άδεια περιορισμένης ισχύος για να μεταδίδουν θρησκευτικό περιεχόμενο. Αυτό σημαίνει ότι μπορουν να δημιουργηθούν πολλοί τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί θρησκευτικού τύπου, που να εκπέμπουν σε όλη τη χώρα.

Παρομοίως πρέπει να δημιουργηθεί ένα ανάλογο πλαίσιο για όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες σε όλη τη χώρα. Όλοι οι Δήμοι και όλες οι κοινότητες ΠΡΕΠΕΙ να αποκτήσουν το δικαίωμα χρήσης και λειτουργίας ΤΟΠΙΚΟΥ ραδιοφωνικού σταθμού χαμηλής ισχύος, που να μεταδίδει ότι κρίνει απαραίτητο ο Δήμος η η Κοινότητα για τους δημότες.

Σε κάθε περίπτωση αυτοι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ΔΕΝ πρέπει να έχουν χαρακτήρα ιδιωτικού εμπορικού ραδιοφωνικού σταθμού, ΔΕΝ πρεπει να είναι επιχειρήσεις και ως εκ τούτου να μην έχουν και…αμέτρητους Υπαλλήλους.

Πρέπει να κατανοήσουμε ποια είναι η ορθή χρήση ραδιοφωνικής συχνότητας πχ για μια Εκκλησία σε μια περιοχή και για ένα Δημοτικό ραδιόφωνο η ένα Κοινοτικό ραδιόφωνο. Για μια εκκλησία σε κάποια περιοχή είναι η ενημέρωση. Θρησκευτική αφύπνιση των (τοπικών) πιστών της περιοχής αυτής. Για ένα κοινοτικό / Δημοτικό ραδιόφωνο πρέπει να είναι η ενημέρωση των δημοτών κτλ της περιοχής που αφορά σταθμός.

Με λίγα λόγια η εμβέλεια του Δημοτικού σταθμού του Δήμου Πειραιά για παράδειγμα, πρέπει να καλύπτει αυστηρά και μόνο ΜΟΝΟ την περιοχή του ΠΕΙΡΑΊΑ. Ο Δημοτικός σταθμός του Νέου Ηρακλείου πρέπει να περιορίζει την εμβέλεια του στον Δήμο του Ηρακλείου και παει λέγοντας. Επίσης ένα γνωστό μοναστήρι (που εκπέμπει και παράνομα για πολύ καιρό) στην Αθήνα θα πρέπει να του διατεθεί μια ραδιοφωνική άδεια για να μπορεί νόμιμα να εκπέμπει, αλλα ΜΟΝΟ τοπικά με χαμηλή ισχύ για τους πιστούς γύρω από το μοναστήρι.

Οπότε για καταλήξουμε. Όλοι οι Δήμοι και όλες οι Κοινότητες της χώρας καθώς και όλα τα μοναστήρια και οι Εκκλησίες κτλ πρέπει να διατηρούν το δικαίωμα να εκπέμπουν ΤΟΠΙΚΑ με χαμηλή ισχύ και μόνο στις περιοχές τους.

Αυτό σημαίνει αμέσως 2 πράγματα στην πράξη. Πρώτον, την εμφάνιση μερικών εκατοντάδων ραδιοφωνικών σταθμών παραπάνω σε όλη τη χώρα, μόνο από Δήμους, Κοινότητες καθώς και πάσης φύσεως Εκκλησίες και Μοναστήρια που επιθυμούν να εκπέμπουν για το Ποίμνιο τους.

Ετσι και αλλιώς και τώρα το κάνουν παράνομα πολλά Μοναστήρια σε ολη τη χώρα, γιατι να μην το κανουν νόμιμα? Τοπικά, με χαμηλή ισχύ και περιορισμένη όμως εμβέλεια. Καταλήγουμε λοιπόν ότι αμέσως υπάρχει μια μεγάλη αγορά που θα πρέπει να αποκτήσει το δικαίωμα απόκτησης μιας Τοπικής άδειας ραδιοφωνικού σταθμού, ΔΙΧΩΣ κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Διότι ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ πρέπει να έχει στόχο την κερδοφορία αυτού του είδους η ραδιοφωνική άδεια.

Μέρος Β

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews forever clamp

Forever η πολυβραβευμένη τανία σε όλο τον κόσμο- του Νίκου Μανδαράκα

Broadcastnews local radio

Θα μπορούσε η ύπαρξη (τύπου) ερασιτεχνικών αδειών χαμηλής ισχύος και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα να σώσει τους ιδιωτικούς εμπορικούς σταθμούς της χώρας? (Μερος Β)