in ,

LoveLove

Τηλεόραση: Το μεγάλο ζήτημα των μετρήσεων

Γράφει η Σόνια Χαιμαντά

Το ένα μετά το άλλο πέφτουν τα “κάστρα” στο μικρό βασίλειο των δελτίων ειδήσεων των ιδιωτικών καναλιών.

Το τοπίο αλλάζει, ο ανταγωνισμός σκληραίνει, το Διαδίκτυο ροκανίζει την τηλεθέαση, τα κονδύλια περιορίζονται την ίδια ώρα που οι καναλάρχες κονταροχτυπιούνται να διατηρήσουν τις “ναυαρχίδες” τους στην πρώτη γραμμή πλεύσης των πολιτικών εξελίξεων.

Τίποτε δεν είναι όπως παλιά. Οι δημοσιογράφοι-παρουσιαστές εντάσσονται σε ένα όλο και πιο φαντασμαγορικό σκηνικό εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας με πολλά τεχνικά εφέ, κινούμενα info graphics που καλύπτουν τις οθόνες ζαλίζοντας τον τηλεθεατή ενώ το πλατό θυμίζει πασαρέλα με τις παρουσιάστριες κυρίως να ανταγωνίζονται η μια την άλλη για το πια είναι κομψότερη και ποια ακολουθεί τις τάσεις της μόδας.

Την ίδια ώρα, στα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα οι διευθυντές ειδήσεων και καναλάρχες επιτρέπουν στους παρουσιαστές να ξεπερνούν το όριο ηλικίας, συγχωρούν τα λευκά μαλλιά και τους λιγότερο γοητευτικούς και glam ρεπόρτερ.

Τα σκηνικά είναι απλά, τα τραπέζια συζητήσεων στρογγυλά (ένδειξη δημοκρατίας, σεβασμός στον καλεσμένo και έλλειψης ιεραρχίας) ενώ οι καλεσμένοι έχουν τον χρόνο να αναπτύξουν θέσεις και επιχειρήματα.

Βεβαίως και εκεί συνεχίζει να μαίνεται ο ανταγωνισμός για πολιτική επιρροή ή τηλεθέαση, ωστόσο το κυρίαρχο ζητούμενο είναι το αποκλειστικό ρεπορτάζ, η αξιόπιστη και τσεκαρισμένη είδηση και ο εύστοχος σχολιασμός.

Παράλληλα η εικόνα των ειδήσεων διεθνώς αλλάζει δραματικά με το Facebook News να κυκλοφορεί για πρώτη φορά εκτός ΗΠΑ και συγκεκριμένα στη Μεγάλη Βρετανία, έχοντας εξασφαλίσει τηλεοπτικό περιεχόμενο από τους μεγάλους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς.

Πιο συγκεκριμένα, η βρετανική εκδοχή του Facebook News θα περιλαμβάνει ειδήσεις από εκατοντάδες ΜΜΕ της χώρας όπως ο Sky News, το Channel 4, η «Daily Mail», οι «Financial Times», η «Telegraph», το «Economist», ο «Guardian» και ο «Independent».

Στην Ελλάδα αυτά αποτελούν ακόμη επιστημονική φαντασία…

“Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε”

Κάθε φορά που τελειώνει ο μήνας οι τηλεοπτικοί συντάκτες λαμβάνουν στα mail τους ανακοινώσεις και δελτία Τύπου των καναλιών που αναφέρονται στις επιδόσεις των δελτίων ειδήσεων και στις πρωτιές των τηλεοπτικών σταθμών στην ενημέρωση. Είναι προφανές ότι το αναγνωστικό κοινό μπερδεύεται ενώ οι διαφημιζόμενοι και τα media shops απορούν. Φυσικά δεν περιμένουν να πληροφορηθούν για τις επιδόσεις των καναλιών από τα δελτία Τύπου….

Το θέμα έθεσε σε σωστές βάσεις πρόσφατα σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας μιλώντας σχετικά με τις τηλεοπτικές μετρήσεις, τα δυναμικά κοινά και την αξιολόγηση των προγραμμάτων.

Ο πρόεδρος της ελληνικής ραδιοτηλεόρασης χαρακτήρισε υποκριτικό να θεωρείται δυναμικό κοινό ο 20άρης, όταν είναι γνωστό ότι οι νεότεροι απέχουν από την τηλεόραση και όχι κάποιος 60αρης που αποδεδειγμένα παρακολουθεί.

Ωστόσο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του Κωνσταντίνου Ζούλα και για την αξιολόγηση των δελτίων ειδήσεων, τονίζοντας ότι “είναι εξίσου υποκριτικό το δυναμικό κοινό να είναι δείκτης αξιολόγησης λες και τάχα στόχος των δελτίων ειδήσεων να προσελκύσουν εμπορικές διαφημίσεις και όχι να κρίνονται δημοσιογραφικά, όπως θα έπρεπε, για την αξιοπιστία, την αμεροληψία, και την πολυφωνία τους”.

Τηλεθέαση από …όπου και αν προέρχεται

Στην τηλεοπτική αγορά, πάντως, φουντώνει η συζήτηση για το αν θα πρέπει να δημοσιεύονται και οι επιδόσεις των καναλιών από τις web tv εκδοχές τους δηλαδή για την τηλεθέαση από υπολογιστή ή άλλα devices όπως τα laptops, τα tablets ή και τα κινητά.

Η Nielsen στρέφεται και προς την κατεύθυνση της αποτύπωσης των δεικτών τηλεθέασης από το Διαδίκτυο. Ο ΑΝΤ1 και η ΕΡΤ θέλουν να προστεθεί στη μέτρηση τηλεθέασης των προγραμμάτων και το κοινό που παρακολουθεί από το internet, καθώς οι σειρές τους, όπως και αυτές του Mega, έχουν σημαντική απήχηση και στο internet.

Σύμφωνα με τη μέτρηση της Nielsen, οι ιδιωτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας συγκεντρώνουν ποσοστό 68,3% της συνολικής τηλεθέασης με την ΕΡΤ να διατηρεί σταθερά ένα 10,3%.

Σκληρός αντίπαλος των καναλιών παραμένουν σύμφωνα με τη μέτρηση της Nielsen τα “υπόλοιπα” κανάλια, δηλαδή η συνδρομητική TV (Cosmote TV, Nova), οι σταθμοί της περιφέρειας και φυσικά πλατφόρμες τύπου Netflix που έχουν ήδη κατακτήσει σχεδόν το 1/4 της συνολικής πίτας της τηλεθέασης.

Πηγή : Advertising.gr 

What do you think?

Νέο δελτίο ειδήσεων από την τηλεόραση 34100

Mix FM Γιορτάζουμε 19 υπέροχα χρόνια με πολλές εκπλήξεις!