Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, το εύρος προσοχής έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό
τα τελευταία χρόνια. Το 2000 ήταν περίπου 12 δευτερόλεπτα, ενώ το 2018 ο μέσος
όρος κατέβηκε στα 8 δευτερόλεπτα. Κάθε χρόνο μειώνεται όλο και περισσότερο και
σε αυτό συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, η έκθεση του κοινού στα social media.
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός
Το μήνυμα πρέπει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή από την αρχή και να
τον κάνει να δει τα οφέλη που έχει το συγκεκριμένο προϊόν στην ζωή του.
Όλοι χρειάζονται τρόπους για να κάνουν την καθημερινότητά τους πιο εύκολη και πιο
όμορφη. Όταν το μήνυμα ‘χτίζεται’ με τέτοιο τρόπο, τότε δημιουργείται ένα κοινό
που θα μείνει πιστό στο προϊόν γιατί θα μιλάει στην γλώσσα του και θα ρίχνει το
βάρος στον άνθρωπο και στα οφέλη που θα έχει ο ίδιος όταν γίνει καταναλωτής του
συγκεκριμένου προϊόντος.
O marketing guru Seth Godin το έχει συνοψίσει σε μία πρόταση : «Μην ψάχνεις
πελάτες για τα προϊόντα σου, βρες προϊόντα για τους πελάτες σου».
Αιφνιδίασε τους καταναλωτές αλλά μην τους τρομάξεις
Σύμφωνα με τον πρώην καθηγητή και ερευνητή Thales Teixeira που δίδαξε
Marketing Models, Digital Marketing και Ecommerce στο Harvard όταν δημιουργούμε
το αίσθημα της έκπληξης μπορούμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των
καταναλωτών.
Ο Teixeira υποστηρίζει ότι το 90% των viral ads περιέχουν χιούμορ. Υπάρχουν δύο
είδη χιούμορ : το «αγνό» (pure) και το «σοκαριστικό» (shocking). Το αγνό χιούμορ
πυροδοτεί την προβολή του μηνύματος και το sharing, ενώ το σοκαριστικό μόνο την
προβολή. .
Δημιούργησε ένα συναισθηματικό rollercoaster
Σύμφωνα με την έρευνα του καθηγητή Teixeira οι θεατές είναι πολύ πιο πιθανόν να
παρακολουθήσουν μία digital video διαφήμιση όταν βιώσουν συναισθηματικές
διακυμάνσεις.
Αυτό οφείλετε σε ένα στοιχείο της ανθρώπινης φύσης που είναι η ικανότητα
προσαρμογής. Για παράδειγμα ένα παιδί που παίρνει μία ολόκληρη σοκολάτα είναι
λιγότερο χαρούμενο από ένα παιδί που του δίνουν την ίδια σοκολάτα σταδιακά σε
μικρότερα κομμάτια. Το αίσθημα της απόλαυσης συνεχίζει να υπάρχει στην δεύτερη
περίπτωση ενώ στην πρώτη μειώνεται αμέσως.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την διαδικασία ο Teixeira προτείνει την λογική ζεστό –
κρύο, δηλαδή να δοθεί στον θεατή η αίσθηση της χαράς και μετά να εξαφανιστεί
δημιουργώντας συνεχόμενα κύματα ανάλογων συναισθημάτων.
Ο ίδιος λέει ότι «Τα video που συνεχόμενα παρέχουν την αίσθηση της χαράς ή της
έκπληξης δεν κρατάνε την προσοχή των θεατών για πολύ χρόνο».
Οι καμπάνιες πρέπει να χτίσουν ένα συναισθηματικό roller coaster, γιατί αυτή η
κίνηση του πάνω – κάτω τραβάει την προσοχή των θεατών για μεγαλύτερο χρονικό
διάστημα.