in

LoveLove

Ηχολήπτης ραδιοφώνου. Ένα επάγγελμα που πεθαίνει? Όχι βέβαια. (Μερος Β)

broadcastnews macro shot of the record button 041
Macro shot of the red color "Record" button.

Όμως τι γίνεται με αυτό που αποκαλούμε self-operation και αφορά τους παραγωγούς ραδιοφώνου? Είναι εντελώς αστείο, σε μια κονσόλιτσα που ο ραδιοφωνικός παρουσιαστής καλείται να σηκώνει κάθε 15 λεπτά ένα fader για το μικρόφωνο του και άλλο ένα stereo fader για το PC που παίζει την μουσική και όλα τα αλλα, να λέμε “ΜΑΣ ΤΡΩΕΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΊΑ” ο ραδιοφωνικός παραγωγός. ΕΛΕΟΣ.

Αυτό θεωρείς εσύ ως ηχολήπτης ραδιοφώνου ότι εκπροσωπεί το επάγγελμα σου?

Πρέπει λοιπόν να δούμε πρακτικά τι καλείται να γνωρίζει ένα ηχολήπτης ραδιοφώνου σήμερα.
Εάν ΔΕΝ έχεις άριστη σχέση με υπολογιστές γενικότερα, παράτα τα τώρα.

Προλαβαίνεις. Βρες άλλη δουλειά, που να σε κάνει ευτυχισμένο. Και στην οποία να μην χρειάζεσαι κιόλας υπολογιστές. Αδύνατο το κόβω με ότι και να ασχοληθείς. Και οι κηπουροί πια που φτιάχνουν κήπους επαγγελματικούς με software το κάνουν, οπότε ούτε η κηπουρική δεν θα είναι το φόρτε σου.
Τι ΔΕΝ είναι λοιπον υπολογιστής σε ένα ραδιοφωνικό στούντιο.

Το μικρόφωνο και τα ακουστικά, μόνο! Διότι και τα καλώδια πια έχουν αρχίσει να είναι είδος προς εξαφάνιση. Ιδίως τα αγαπημένα μας καλώδια με XLR και RCA. Bluetooth συνδέσεις και VoA με τον ήχο μέσω IP είναι εγγύηση ότι όποιος δεν ξέρει από υπολογιστές πάει τώρα σπίτι του. Κονσόλα με Audio over Ip είναι καταρχήν το trend εδώ και καιρό.

Όσο για τους επεξεργαστές ήχου? Software σε ένα κουτί. Και το κυριότερο. Από που παίζεις μουσική οεο? Φυσικά από υπολογιστή. ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Τι? Βγάζεις ακόμη τηλέφωνα στον αέρα με τηλεφωνικό Υβρίδιο? Που ζεις? Στην Ουγκάντα? Sorry αλλα και εκεί τους ακροατές τους βγάζουν πια στον αέρα μέσω Viber και φυσικά …από υπολογιστή.

To make the long story short. Στον αερα ΟΛΑ ειναι πια υπολογιστές. Και στο Production είναι όλα επίσης υπολογιστές και software, για μονταζ κτλ. Από Wavelab και Cool edit μέχρι Pro Tools. (λέμε τώρα), Και φυσικά ότι αφορα το streaming του σταθμού ΌΛΑ από υπολογιστή, η hardware κουτιά με software εάν θέλεις. Το ίδιο φαγητό, διαφορετικά σερβιρισμένο.

Ηχολήπτης ραδιοφωνου λοιπόν σημαίνει χειριστής υπολογιστή με ειδίκευση στον ήχο βασικά. Αυτό όμως σημαίνει παράλληλα και πολλά άλλα πράγματα.Όταν όλα είναι συνδεδεμένα σε Δίκτυο σε ένα ραδιόφωνο, οφείλεις να γνωρίζεις σχεδόν τα πάντα γύρω από αυτό το περιβάλλον. Είτε ως Τεχνικός ήχου είτε ως Τεχνικός προϊστάμενος και σχεδόν ως ΙΤ manager. ΔΗΛΑΔΗ ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ 35 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ.

Μια βασική λεπτομέρεια είναι επίσης το upgrade. Στις γνώσεις σου. Η τεχνολογία θες δε θες τρέχει με υπερβολική ταχύτητα και κανένας δεν θα βρεθεί να της κόψει κλίση. Οπότε οφείλεις να την ακολουθείς ως τεχνικός ήχου. Και να τρέξεις με την ίδια ταχύτητα για να την προλάβεις φυσικά.

Αληθινό περιστατικό. Σε πασίγνωστο ενημερωτικό ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας που μετατράπηκε σε μουσικό σταθμό εν μια νυκτί, ο επι 20 ετών Τεχνικός προϊστάμενος ΔΕΝ γνώριζε ότι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί στην Ελλάδα οφείλουν να «παίζουν» με διαμόρφωση μέχρι 75 khz.

Ο άνθρωπος ΔΕΝ γνώριζε ότι η επιτρεπτή διαμόρφωση του σταθμού στον οποίο είναι προϊστάμενος όλων των ηχοληπτών για 20 χρόνια είναι ο ήχος να παίζει μέχρι τα 75 khz. Το ωραιότερο δε, τον ενημέρωσε για αυτό, ένας …παραγωγός ραδιοφώνου που εργαζόταν στον σταθμό.

Δεν θα αναφερθώ εκτενώς και σε προσωπική εμπειρία που είχα χρόνια πριν, να εξηγώ σε ηχολήπτη ότι το RE20 δεν χρειαζεται phantom power 48 volt, αφου είναι δυναμικό και όχι condenser mic, τεσπα.

Η ουσία είναι ότι ως ηχολήπτης ραδιοφώνου οφείλεις να αναβαθμίζεις συνεχώς τις γνώσεις σου και να ενημερώνεσαι για την τρέχουσα τεχνολογία. ΑΥΤΟ ειναι που θα σου διασφαλίσει το μέλλον σου και το παρόν σου εκεί που εργάζεσαι.

Επίσης το γεγονός ότι δουλεύεις πλέον με υπολογιστές και software ΔΕΝ σημαίνει ότι ΔΕΝ έχεις ανάγκη πια να γνωρίζεις τις βασικές γνώσεις ηχοληψίας, και δη για το περιβάλλον του ραδιοφώνου.

Ο ηχολήπτης του ραδιοφώνου δεν έχει πεθάνει, απλώς έχει μεταλλαχθεί. Είναι και θα εξακολουθήσει να είναι απαραίτητος σε κάθε ραδιοφωνικό σταθμό. Αλλά με βελτιωμένες γνώσεις.

ΜΕΡΟΣ Α

Eγγραφείτε στη λίστα μας

Μόνο κάθε Τρίτη θα λαμβάνετε εξαιρετικά νέα στο e-mail σας!

Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο Broadcastnews!

Something went wrong.

What do you think?

Written by Kostas Sitopoulos

Ξεκίνησε το 1982 να ασχολείται με το πειρατικό ραδιόφωνο. Αρχικά διαβάζε μανιωδώς Τεχνική Εκλογή, τον Ερασιτέχνη, τις Ηλεκτρονικές Κατασκευές κτλ. Και μετα ένα ξεχωριστό δώρο του άλλαξε την ζωή. Ένας ξαδελφός του, ραδιοπειρατής στα Μεσαία, του έκανε δώρο ένα μικρό πομπουδάκι στα FM. Αυτό ήταν. Ακολούθησαν άλλοι μεγαλύτεροι πομποί και τελικά ακολούθησε το 1986 και το πρώτο δικαστήριο για ραδιοπειρατία. Στα 17 του δηλαδή. Λίγο αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει ηχολήπτης στην Σχολή Παπαντωνοπούλου αλλά τα παράτησε για να πάει στρατό. Όμως δεν παράτησε και το ραδιόφωνο. Μέσα στα επόμενα χρόνια τον φιλοξένησαν τα μικρόφωνα των Jeronimo Groovy 88.9 FM, Galaxy 92, Αθηνα 984, Kiss FM, Klik FM, Best Radio, Mad Radio, Easy FM, Nostos, Λάμψη FM κτλ. Και τότε ήρθε η πιο ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση. Να αναλάβει Διευθυντής Προγράμματος του VILLAGE FM 88,3. Ο σταθμός που μέσα σε 14 μήνες συγκέντρωσε 535.000 ακροατές στην Αθήνα, αγγίζοντας το 13,3 % ακροαματικότητα, νούμερο ρεκόρ για σταθμό με ξένο ρεπερτόριο, ακόμη και σήμερα. Επειτα πήγε για 2 χρόνια στην Κύπρο ως Διευθυντής προγράμματος και Σύμβουλος σε θέματα ραδιοφώνου. Παράλληλα έμπλεξε και με τον περιοδικό Τύπο, ακόμη και με εφημερίδες κτλ, αλλα πάντα η Νο1 αγάπη του ήταν και είναι το ραδιόφωνο. Μέχρι και σήμερα.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0
broadcastnews skai new logo

ΕΙΙΡΑ: Πρώτος ο ΣΚΑΙ σε ακροαματικότητα από 18/5-12/7

broadcastnews i nea kambania tou nescafe frappe apo tin ogilvy

Η νέα καμπάνια του Nescafé Frappé από την Ogilvy