in

LoveLove

Το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+ προσεγγίζει το 99% των Νορβηγών

Επτά χρόνια μετά τη διακοπή των FM στην Νορβηγία, το DAB+ ειναι ισχυρό μέσο ακρόασης

Τα στοιχεία ακρόασης δείχνουν ότι οι Νορβηγοί έχουν προσαρμοστεί καλά σε ένα ψηφιακό ραδιοφωνικό τοπίο μετά την απενεργοποίηση των εθνικών εκπομπών FM στα τέλη του 2017.

Σε όλη τη χώρα, το 97% της εθνικής ακρόασης ραδιοφώνου γίνεται μέσω ψηφιακών πλατφορμών, με το υπόλοιπο 3% να ανήκει σε μικρούς, τοπικούς σταθμούς FM που εξακολουθούν να εκπέμπουν αναλογικά σήματα. Το εβδομήντα δύο τοις εκατό των νορβηγικών νοικοκυριών έχουν τουλάχιστον έναν δέκτη DAB+ και το 99% έχει πρόσβαση είτε σε ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+ είτε σε IP.

Αυτές οι μετρήσεις προέρχονται από τα δεδομένα της Nielsen PPM 2022, μαζί με πληροφορίες από την Kantar και τη Νορβηγική Αρχή Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, σύμφωνα με ένα δελτίο μέσων ενημέρωσης από το Digitalradio Büro Deutschland στη Γερμανία.

Η ανακοίνωση σημειώνει ότι ο αριθμός των εθνικών ραδιοφωνικών σταθμών στη Νορβηγία έχει σχεδόν επταπλασιαστεί — από πέντε αναλογικά εθνικά κανάλια το 2017 σε 33 στο DAB+ σήμερα. Περίπου το 36% των ακροατών συντονίζονται πλέον τακτικά σε σταθμούς DAB+ που δεν μετέδηδαν ποτέ το πρόγραμμα τους στα FM.

Με αυτούς τους νέους σταθμούς ήρθε νέο κοινό και νέα έσοδα. Σύμφωνα με τα στοιχεια  Forbruker & Media CATI και Kantar Media, τα λειτουργικά κέρδη των ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών διπλασιάστηκαν από περίπου 5,5 εκατ. ευρώ το 2010 σε 11,03 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα λειτουργικά κέρδη για τους τοπικούς σταθμούς FM μειώθηκαν από περίπου 800.000 ευρώ το 2019 σε ζημίες περίπου 300.000 ευρώ το 2021.

Αν και ο ανταγωνισμός από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το διαδίκτυο και άλλα κανάλια οδήγησε σε συνολική μείωση της ακρόασης ραδιοφώνου από το 2010, η πτώση ήταν λιγότερο απότομη για το ραδιόφωνο από την τηλεόραση, σύμφωνα με μια παρουσίαση ερευνα  από τον Kantar’s Knut-Arne Futsæter στο Lokalradioforbund τον  Μαρτίου 2023.

Συνολικά η καθημερινή ακρόαση  για το ραδιόφωνο μειώθηκε κατά 10% από το 2012 έως το 2022, από 68% σε 58%. Ωστόσο, μεγάλο μέρος αυτής της απώλειας οφείλεται στο podcasting. Όταν λαμβάνεται υπόψη η ακρόαση (ραδιόφωνο + podcast), η μείωση είναι μόνο 2%.

What do you think?

H Tesla αποφασίζει να επενδύσει στη διαφήμιση

Το μέλλον του ραδιοφώνου είναι εδώ και ονομάζεται radio.Cloud