in ,

ΣΔΕ & ΕΔΕΕ: Ζητούν αναθεώρηση των νομοθετικών παρεμβάσεων για το media buying

Έντονος προβληματισμός επικρατεί, σύμφωνα με πληροφορίες, σε ΕΔΕΕ και ΣΔΕ για τις επιπτώσεις των πρόσφατων νομοθετικών αλλαγών στην διαφήμιση και ιδίως στο media buying.

Οι δυο θεσμικοί φορείς του χώρου της επικοινωνίας, άλλωστε, έχουν τοποθετηθεί επανειλημμένα αναφορικά με τις επιπτώσεις που θα επέφερε ο «νόμος Πέτσα» Ν.4764/2020 (ως η πιο πρόσφατη τροποποίηση του άρθρου 12 του Ν.2328/1995) και πιο συγκεκριμένα, η προσθήκη στο άρθρο 12 των νέων παραγράφων 8A (περί μη εξουσιοδοτημένων πωλήσεων διαφημιστικού χρόνου) και 10 (περί απαγόρευσης benchmarking και παρακολούθησης της πορείας των οικονομικών μεγεθών της αγοράς), στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Υπενθυμίζεται πως κατά την περίοδο της διαβούλευσης του νομοσχεδίου (οι διατάξεις του οποίου για την αγορά διαφήμισης στην συνέχεια ενσωματώθηκαν σε τροπολογία που ψηφίστηκε στο τέλος της περασμένης χρονιάς), EΔΕΕ και ΣΔΕ, στα σχόλιά τους στο opengov.gr, ζητούσαν την απόσυρση των συγκεκριμένων διατάξεων του νομοθετήματος για τη διαφήμιση και τα media, που όπως αποδείχθηκε ήρθαν να αλλάξουν άρδην τα δεδομένα διεξαγωγής media specs και απαγορεύουν στην ουσία την παροχή υπηρεσιών benchmarking.

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες οι δυο φορείς έχουν, μάλιστα, ετοιμάσει κοινή ανακοίνωση στην οποία διατυπώνουν επίσημα την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που παρατηρούνται στην πράξη πλέον, στην πραγματική αγορά διαφήμισης και τον ανταγωνισμό από τις νομοθετικές παρεμβάσεις
Στην ανακοίνωση πληροφορίες θέλουν να τονίζουν πως η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι α) δεν ικανοποιείται το σκέλος που αφορά τη δυνατότητα παροχής μεσοπρόθεσμων ρεαλιστικών τιμών από την Τηλεόραση και β) η μη δυνατότηταδέσμευσης σε ό,τι αφορά στις τιμές δεν επιτρέπει την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.

Σημειώνουν ακόμη πως ο μοναδικός σήμερα ρεαλιστικός τρόπος αγοράς διαφημιστικού χρόνου είναι το spot buying, που όμως, όπως υπογραμμίζουν, δεν επιτρέπει το μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό αγοράς διαφημιστικού χρόνου, που αποτελεί την πρακτική που ακολουθείται στις λοιπές αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα τα διεθνή συμβόλαια να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν. Φυσικά αντίστοιχος προβληματισμός υπάρχει και για τις εγχώριες εταιρίες, που και αυτές δεν μπορούν να καλυφθούν από την εν λόγω -μοναδική δυνατή σήμερα- πρακτική.

Σε αυτό το πλαίσιο και υπό των πρίσμα του σημαντικού αντίκτυπου που έχει δημιουργηθεί για την αγορά, ΣΔΕΕ και ΕΔΕΕ στην κοινή αυτή ανακοίνωση αναφέρουν πως θεωρούν οτι οι σχετικές παράγραφοι του νόμου, θα πρέπει να αναθεωρηθούν τάχιστα, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την προστασία της από στρεβλώσεις.

Βέβαια, μέχρι να αναθεωρηθούν οι παράγραφοι αυτοί, οι δυο φορείς σε όλες τις επίσημες ενημερώσεις και ανακοινώσεις τους καλούν τα μέλη τους να εφαρμόζουν στο ακέραιο και με προσοχή το νόμο, επισημαίνοντας τους μάλιστα πως οι κυρώσεις του άρθρου 12 έχουν πλέον περάσει στην αρμοδιότητα των φορολογικών αρχών ενώ αφορούν εξίσου διαφημιζόμενους και διαφημιστές.

Clutter και κίνδυνος υποβάθμισης του τηλεοπτικού περιβάλλοντος
Ακόμη θα πρέπει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες στην κοινή ανακοίνωση ΣΔΕ και ΕΔΕΕ υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά και στην Τηλεόραση και, μάλιστα, στον κίνδυνο υποβάθμισης του τηλεοπτικού περιβάλλοντος .

Συγκεκριμένα όπως φαίνεται να γίνεται λόγος για «τη σημαντική χρονική επέκταση των διαφημιστικών breaks και το clutter που παρατηρείται μετά την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα Οπτικοακουστικά Μέσα τον Φεβρουάριο 2021 (Ν. 4779/2021)».

Οι δυο φορείς εκφράζουν τον προβληματισμό και την ανησυχία τους για το θέμα και, μάλιστα, καλούν τα Μέσα να το αντιμετωπίσουν, πριν, όπως σημειώσουν, βγει εκτός ελέγχου. Στην ουσία ΣΔΕ και ΕΔΕΕ στην ανακοίνωση χτυπάνε «καμπανάκι» στους σταθμούς και επισημαίνουν τον κίνδυνο για ποιοτική υποβάθμιση του τηλεοπτικού περιβάλλοντος, όχι μόνο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαφημίζονται αλλά και για τους τηλεθεατές, σε κάποιες περιπτώσεις που η διαφημιστική πίεση δεν είναι ανεκτή.

Πηγη: Advertising.gr

What do you think?

Μια μεγάλη επιτυχία του 34100TV της Χαλκίδας

Ogilvy: Νέα καμπάνια για την Eurobank