Αρκετές φορές οι διαφημιστικές καμπάνιες μοιάζουν μεταξύ τους. Είναι φυσικό άλλωστε γιατί τα περισσότερα προϊόντα, ειδικά της ίδιας κατηγορίας, έχουν τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά.
Συνήθως οι καμπάνιες περιορίζονται στην ασφαλή μέθοδο, αναλύοντας τα οφέλη του κάθε προϊόντος, σε μια προσπάθεια να βγει το προϊόν από την αφάνεια και να δηλώσει την ύπαρξή του στον καταναλωτή. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό.
Όταν όλα μοιάζουν μεταξύ τους, το μήνυμα και η ταυτότητα του προϊόντος δεν φτάνει σωστά στον θεατή.
Γιατί πολλές φορές η συνταγή είναι αποτυχημένη;
Πολύς θόρυβος
Οι πληροφορίες είτε με την μορφή της διαφήμισης, είτε με την μορφή της ενημέρωσης κατακλύζουν την καθημερινότητά μας. Όλοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο προσπαθούν να «πουλήσουν» κάτι και να τραβήξουν την προσοχή του κοινού. Μέσα σε τόσο θόρυβο πρέπει να βρεθεί ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης για να ξεχωρίσει το μήνυμα και να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Η διαφήμιση δεν είναι κατάλογος
Συχνά στην προσπάθεια να πεισθεί ο καταναλωτής, αναφέρονται στο διαφημιστικό μήνυμα όλα τα συστατικά και οι λεπτομέρειες του προϊόντος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μήνυμα να είναι «φορτωμένο» με πολλές πληροφορίες που στο τέλος μπερδεύουν και προκαλούν σύγχυση στο θεατή.
Για παράδειγμα όλα τα τρόφιμα έχουν περίπου τα ίδια χαρακτηριστικά : νόστιμα, γευστικά, αγνά, φρέσκα κτλ. Όλα αυτά είναι πολλές λεπτομέρειες, που δεν συγκρατεί κανένας.
Η συνηθισμένη ασφαλής προσέγγιση, δεν αποτελεί την συνταγή της επιτυχίας. Η πρωτοτυπία και μια διαφορετική ματιά είναι κάτι που βοηθάει κάθε διαφημιστικό μήνυμα να ξεχωρίσει.
Πώληση 100%
Ο καταναλωτής ενοχλείται όταν κάποιος προσπαθεί να του πουλήσει κάτι. Καθημερινά όλοι προσπαθούν να τον πείσουν ότι άλλο ένα προϊόν είναι απαραίτητο στην ζωή του.
Για αυτόν τον λόγο συχνά το διαφημιστικό μήνυμα διαγράφεται από την συνείδηση του. Το κοινό βλέπει, ακούει τα σποτ αλλά δεν συγκρατεί ούτε το brand, ούτε το προϊόν.