in , , ,

LoveLove OMGOMG

Με μεγάλη επιτυχία έγινε το restart της IBC 2022

από τον Πάνο Γκόλφη – Κυριακή 11-9-2022

Προχθές Παρασκευή 9-9, ξεκίνησε εδώ στο Αμστερνταμ, το reboot της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής έκθεσης/συνέδριο για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και κάθε άλλης μορφής media.

Η αγαπημένη μας IBC άνοιξε τις πόρτες της πάλι μετά από δύο χρόνια που ήταν κλειστές λόγω της πανδημίας. Παρ’όλο που η προσέλευση των επισκεπτών ήταν μεγάλη σε καμία περίπτωση η χθεσινή πρεμιέρα της IBC 2022 δεν θύμισε τις ένδοξες μέρες του 2002-2003 ή του 2015 όπου δεν μπορούσες να περπατήσεις στο RAI Amsterdam από το πλήθος!

Πάντως, όπως και να’χει έγινε μια καλή αρχή πάλι, μετά από δύο χρόνια χωρίς την IBC. Και για να μην είμαι άδικος, πάντα, παραδοσιακά, η πρώτη μέρα της IBC (Παρασκευή συνήθως) ήταν πάντα πιο αδύναμη σε προσέλευση από το σαββατοκύριακο γιατί οι περισσότεροι επισκέπτες προτιμούσαν το ΣΚ για να την επισκεφθούν, ειδικά οι επαγγελματίες και οι μαθητές που τις καθημερινές τούς είναι πολύ δύσκολο να φύγουν από τον τόπο τους και τις υποχρεώσεις τους για να πάνε στο Αμστερνταμ. Η πρώτη μέρα του σόου, Παρασκευή, και η τελευταία, Δευτέρα, η μέρα κλεισίματος του σόου, πάντα ήταν πολύ πιο αδύναμες σε προσέλευση από το σαββατοκύριακο που μεσολαβούσε ανάμεσά τους.

Τα highlights της IBC 2022 μέχρι τώρα

Στις επόμενες σελίδες θα δείτε σε φωτογραφίες και σύντομα σχόλια ποιά είναι τα highlights μέχρι τώρα της IBC 2022 σύμφωνα πάντα με την προσωπική μου ματιά, την 20ετή εμπειρία μου στην IBC και τα άλλα μεγάλα κινηματογραφικά shows, και την σχεδόν 30ετή εμπειρία μου πίσω από τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές κάμερες.

Την επόμενη εβδομάδα, με την επιστροφή μου στην Ελλάδα, θα δημοσιεύσω ένα μεγάλο, το μεγαλύτερο παγκοσμίως, πολυσέλιδο αφιέρωμα στα προϊόντα της IBC 2022 που μου τράβηξαν το ενδιαφέρον, τα θέματα του κινηματογραφικού συνεδρίου που μας απασχόλησαν, και τα κινηματογραφικά σεμινάρια που πήραμε μέρος.

Nanlux 1200B

 

Το νέο 1200άρι LED φως της εταιρείας είναι πια bi-color, με δύο σετς LEDs, ένα “ζεστό” και ένα “ψυχρό”, πιο smooth κλίμακα ντιμαρίσματος, και πιο σταθερά/ανθεκτικά και επαγγελματικά yokes.

Teradek Bolt 6

Η νέα σειρά Bold 6 της Teradek έρχεται να αντικαταστήσει την παλαιότερη σειρά Bold 4K και είναι η πρώτη παγκοσμίως που χρησιμοποιεί την πιο “ήσυχη” συχνότητα των 6Ghz αντί για την συχνότητα των 5Ghz που είναι πια κορεσμένη. Επίσης είναι σχεδιασμένη από την αρχή, με μικρότερα, λεπτότερα και ελαφρύτερα σασσί, και είναι 25% πιο “ήσυχα” από τα προηγούμενα επειδή χρησιμοποιείται σ’αυτά νέος ανεμιστήρας και γενικότερα σύστημα ψύξης.

LiveU LU610 και LU810

 

H εταιρεία LiveU τράβηξε πολύ κόσμο στο περίπτερό της με τους δύο νέους encoders, τον LU610 και τον LU810 που παρουσίασε.

Ikegami ΗQLM 3125X

 

Στο περίπτερο της -καλής αλλά παραγνωρισμένης και αδικημένης στο ελληνικό κοινό- ιαπωνικής εταιρείας Ikegami είδαμε το πολύ καλό (δεκάμπιτο βέβαια) reference monitor HQLM-3125X, ένα multi-format, 31 ιντσών, 4Κ master μόνιτορ, που έχει άψογη απεικόνιση σε όλο το χρωματικό εύρος, καλύπτοντας άψογα μέχρι και BT2020. Ιδανικό εργαλείο για απαιτητικό εταλονάζ/grading.

Ikegami Unicams

Στο ίδιο booth της καλής παραδοσιακής οικογενειακής ιαπωνικής εταιρείας Ikegami είδαμε τις πολύ καλές -αλλά δυστυχώς παραγνωρισμένες και αδικημένες στην Ελλάδα- broadcast κάμερες Unicam. Πρόκειται για μια σειρά σπουδαίων ποιοτικών καμερών για όλα τα φορμάτ, γούστα και πορτοφόλια, από HD μέχρι και 4Κ.

Sony Venice

Η ήδη καθιερωμένη Venice της Sony αφού πέρασε όλες τις παιδικές ασθένειες έχει ωριμάσει πια και έχει γίνει μια καταπληκτική κάμερα που κλείνει το μάτι σοβαρά στο Χόλιγουντ. Στην IBC αυτή η Sony προωθεί ιδιαίτερα το extension system της Venice, τη δυνατότητα δηλαδή να σπάει η κάμερα και να χωρίζει ο αισθητήρας από το υπόλοιπο σώμα της κάμερας.

Kino Free Style Air

Στο booth της Kino είδαμε -μετά το ντεμπούτο τους στην Cinegear στο Λος Αντζελες- τα πολύ ελαφριά φώτα Air της σειράς Free Style. Επίσης τα σπουδαία αυτά φώτα έχουν φέρει επανάσταση με την ακρίβειά τους στο colorimetry και την τεχνολογία των χρωματικών profiles γνωστών καμερών της αγοράς.

Coemar

Στο booth της ιταλικής εταιρείας Coemar υπήρχαν πολλά που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον όπως τα καταπληκτικά retrofits για παλιά ζεστά φώτα (πυρακτώσεως) που έχει κάποιος και θέλει να τα μετατρέψει σε LEDs.

Ενα από τα πολύ καλά LED φώτα της εταιρείας είναι και το ParLite Led ACL.
Τα μεγάλα LED φώτα της Coemar τράβηξαν το ενδιαφέρον πολλών cinematographers αυτές τις μέρες στην IBC και μάλιστα έμαθα ότι τα ζήτησε πολύ γνωστός ιταλοαμερικανός συνάδελφος του Χόλιγουντ για να φωτίσει την επόμενη μεγάλη major studio ταινία του.

What do you think?

Written by Panos Golfis

ο Πάνος Γκόλφης, είναι βραβευμένος σε διεθνή φεστι-βάλ διευθυντής φωτογραφίας και φωτιστής με μεγάλη εμπειρία στην Ελλάδα και το εξω-τερικό. Έχει το μάτι του πίσω από κινηματογραφικές και φωτογραφικές μηχανές από μικρό παιδί καθώς σε ηλικία 6 ετών τραβούσε τις δικές του ταινίες με την προσωπική του Super-8 κινηματογραφική μηχανή και εμφάνιζε/τύπωνε A/M φωτογραφίες στο αυτοσχέδιο darkroom του πατέρα του.
Σπούδασε κινηματογράφο το 1992 στη Νέα Υόρκη, στη σχολή του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, στην NYFA (New York Film Academy) την πρώτη χρονιά λειτουργίας της σχολής πριν αλλάξει διεύθυνση/location και ιδιοκτησία.
Εχει έδρα του την Αθήνα και εργάζεται σε όλο τον κόσμο. Μιλάει αγγλικά και ιαπωνικά, φωτίζει θεατρικές, μουσικές παραστάσεις, όπερες και shows, και ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, music-videos, εταιρικά βίντεο, διαφημιστικά.

Συνέντευξη του Mike Crimp του CEO της IBC

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης στον En Lefko 87.7